| |
|
Zavedení systému managementu kvality ve společnosti LEDA Slovakia, spol. s r.o.
Adamčíková, Lenka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zavést systém managementu kvality podle normy ISO 9001:2009 ve společnosti LEDA Slovakia spol. s r.o. V úvodní části se věnuji významu kvality a jejího řízení. V dalších části seznamuji čitatele s jednotlivými kapitolami normy, jak lze jejich znění interpetovat a všechny zmiňované požadavky nakonec splnit. Stěžejní část je samotná implementace ve vybrané společnosti. Vypracovaná dokumentace se opírá o Příručku kvality, normou požadované dokumentované postupy a také o některé další postupy, které jsou pro organizaci potřebné.
|
|
Procesní řízení v systému managementu kvality
Havel, Miroslav ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat současné vnitropodnikové procesy ve společnosti TRIO HAVEL s.r.o. a navrhnout opatření, která povedou k optimalizaci a případnému redesignu těchto procesů. Pro naplnění cíle byly použity různé metody a techniky zlepšování. Některé použité metody patří mezi "Sedm nových nástrojů managementu" a "Sedm nástrojů řízení kvality" konkrétně to jsou Diagram afinity, Vývojový diagram a Paretův diagram. Pro plánování kvality s ohledem na požadavky zákazníků byla použita metoda QFD. Informace plynoucí z použitých technik byly následně vyhodnoceny a na jejich základě byla navržena patřičná, v některých případech velmi konkrétní, opatření k optimalizaci stávajících vnitropodnikových procesů. Závěrem byla vyslovena další doporučení pro neustálé zlepšování zavedeného systému managementu kvality a vedoucí k získání konkurenční výhody.
|
|
Analýza schopnosti firmy KOPY TRUCK s.r.o. plnit požadavky normy ISO 9001
Kopecká, Dagmar ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je norma ISO 9001. Míra plnění požadavků normy je zkoumána u organizace KOPY TRUCK s.r.o., která má systém managementu kvality ISO 9001:2008 již implementován. Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda společnost KOPY TRUCK s.r.o. opravdu plní požadavky normy ISO 9001, poukázat na silná a slabá místa organizace a doporučit možnosti zlepšování již nastaveného systému. V první řadě práce definuje pojem kvalita a její vývoj v čase. Dále zachycuje přístupy managementu kvality, které jsou v současnosti organizacemi využívány. V práci nechybí ani normy ISO řady 9000, kde podrobněji popisuji českou technickou normu ČSN EN ISO 9001:2009, jejíž struktury a obsahu je využito v praktické části pro zhodnocení míry plnění požadavků normy v organizaci KOPY TRUCK s.r.o. Při analýze jednotlivých prvků normy jsem dospěla k závěru, že společnost plní její požadavky. Pouze jsem navrhla nová řešení pro větší efektivnost QMS. Tato doporučení se týkají především dokumentace, politiky kvality a získávání referencí od zákazníků.
|
|
Zavádění systému jakosti pro kolejová vozidla - systém jakosti IRIS:2006
ZAJÍČKOVÁ, Lenka
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na vymezení pojmu kvalita, zabývá se managementem jakosti, jeho principy a koncepcemi. Dále vymezuje pojmy procesní přístup a dokumentace v rámci managementu jakosti. V praktické části je představen koncern Vishay, přesněji jeho závody v Blatné, systém managementu jakosti ve společnosti a je zde zhodnoceno dotazníkové šetření ohledně informovanosti zaměstnanců firmy o systému managementu kvality ve společnosti.
|
|
Systémy řízení jakosti a jejich aplikace ve vybraném podniku
PFEIFEROVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je analýza systému jakosti ve vybraném podniku Silon s.r.o. Dalším cílem je stanovit metody jeho hodnocení a prověření možnosti aplikace nových přístupů systémů řízení jakosti v uvedeném podniku. Systém jakosti v Silon s.r.o. je vytvořen tak, aby odpovídal ISO 9001:2008 ve všech odděleních spadajících do systému jakosti, a aby v divizi kompaundů a centrálně zabezpečovaných činnostech odpovídal i ISO/TS 16 949:2002. Systém EMS zahrnuje celou firmu a je vytvořen tak, aby odpovídal ISO 14001:2004. V současnosti lze o firmě Silon s.r.o. říci, že nemá v řízení jakosti a celkovém řízení firmy žádné velké nedostatky. Firmě lze doporučit vytvoření integrovaného systému, nový přístup postupného zlepšování jakosti - Kaizen a metodu FTA.
|
|
Posouzení vlivu systému řízení kvality na jeho účinnost v oblasti státní správy
DUCHKOVÁ, Eva
Pronikání modelů kvality do veřejno {--} správní sféry má svůj počátek v roce 2000. V tomto roce vyústila snaha organizací zkvalitňovat život svých občanů. Tato snaha nebyla dána jen vůlí veřejné správy, ale i reformními kroky vlády České republiky spojených s přípravami na vstup do Evropské unie. Právě ze strany Evropské unie zesílil tlak na zajištění kvality ve veřejné správě, kdy vedle klasických nástrojů je nutné aplikovat i moderní způsoby řízení kvality. Cílem diplomové práce je analyzovat účinnost systémů řízení kvality v oblasti veřejné správy, konkrétněji tedy v oboru státní správy. Jaké systémy řízení kvality jsou v této oblasti účinné? A jaký přínos mohou v daném okruhu přinést? To jsou hlavní otázky. Pro zodpovězení těchto otázek jsem vybrala dva příklady z praxe. První případem je implementace systémů managementu kvality a jejich přínos v organizaci ústřední státní správy, na Českém statistickém úřadě. Po konzultaci s odbornou veřejností jsem jako druhý případ zvolila příklad města Vsetína, kde implementovali většinu moderních způsobů řízení kvality a toto město je vzorem pro ostatní subjekty. Jedná se tedy o aplikaci systémů řízení kvality v subjektu s přenesenou působností státní správy.
|
| |
| |
| |