Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitel na cestách v první třetině 20. století
Jurčíčková, Romana ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
Práce pojednává o cestování středoškolských učitelů do zahraničí v první třetině 20. století. Hlavním tématem jsou konkrétní cesty učitelů, což zahrnuje výběr země, kterou chtěli navštívit, motivy, průběh cest, a v neposlední řadě výstupy, nebo-li využití získaných vědomostí ve výuce. Zaměření učitelů na přírodovědné, humanitní nebo odborné předměty ovlivňovalo výběr cílové země a jejího dalšího poznávání, proto jsou zde pedagogové rozděleni dle těchto kritérií do tří skupin. Na základě článků a zpráv, které učitelé o cestách zanechali, je pozornost zaměřena mimo jiné i na tato témata: každodennost, místní obyvatelé nebo čeští krajané. Pedagogové si rovněž všímali zahraničních škol a porovnávali je se školami českými. V menší míře se práce věnuje obecně možnostmi cestování v této době, rozvojem dopravy a cestovního ruchu, který přispěl k většímu zájmu lidí o poznávání cizích zemí.
Učitel na cestách v první třetině 20. století
Jurčíčková, Romana ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
Práce pojednává o cestování středoškolských učitelů do zahraničí v první třetině 20. století. Hlavním tématem jsou konkrétní cesty učitelů, což zahrnuje výběr země, kterou chtěli navštívit, motivy, průběh cest, a v neposlední řadě výstupy, nebo-li využití získaných vědomostí ve výuce. Zaměření učitelů na přírodovědné, humanitní nebo odborné předměty ovlivňovalo výběr cílové země a jejího dalšího poznávání, proto jsou zde pedagogové rozděleni dle těchto kritérií do tří skupin. Na základě článků a zpráv, které učitelé o cestách zanechali, je pozornost zaměřena mimo jiné i na tato témata: každodennost, místní obyvatelé nebo čeští krajané. Pedagogové si rovněž všímali zahraničních škol a porovnávali je se školami českými. V menší míře se práce věnuje obecně možnostmi cestování v této době, rozvojem dopravy a cestovního ruchu, který přispěl k většímu zájmu lidí o poznávání cizích zemí.
Hodnocení stáží jako formy mezinárodní spolupráce mezi organizacemi občanské společnosti
Puzdrova, Maryna ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Pajas, Petr (oponent)
. Cílem této práce je zjistit užitečnost stází (studijních cest) jako formy mezinárodní spolupráce a zjistit možnosti zefektivnění těchto stáží. Formou evaluační studii se hodnotí stáže organizované českými neziskovými organizacemi pro představitele občanského sektoru Běloruska v letech 2006 -2010. Kromě toho popisuje, které formy zahraniční podpory jsou běloruským občanským sektorem považovány za nejpřínosnější a nejpotřebnější. Popisuje také podporu demokracie obecně a její kladné a záporné stránky v Bělorusku konkrétně. Také se soustředí na fenomén podpory demokracie v českém kontextu. Klíčová slova: podpora demokracie, transformační spolupráce, občanský sektor, Bělorusko, studijní cesty

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.