Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace mezi učitelem a asistentem v MŠ a ZŠ
Tichá, Denisa ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části vymezuji důležité pojmy související s inkluzivním vzděláváním. Druhá kapitola popisuje pozici asistenta pedagoga a jeho náplň práce. V poslední kapitole se věnuji pedagogické komunikaci a spolupráci učitele a asistenta pedagoga. Cílem praktické části je analyzovat podmínky komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v současné MŠ a ZŠ. Zkoumám spolupráci a komunikaci asistenta pedagoga a učitele za použití metod hloubkového rozhovoru s asistenty pedagoga a učiteli a pozorování jejich interakce ve třídě MŠ a ZŠ. Klíčová slova: Inkluzivní vzdělávání, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta pedagoga, komunikace
Inkluzivní prostředí školní třídy na 1.stupni ZŠ s asistentem žáka s tělesným postižením
Žáčková, Martina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku budování klimatu školní třídy, jejímž žákem je také dítě s výrazným tělesným postižením vyžadující neustálou přítomnost asistenta. Teoretické kapitoly se zaměřují na tělesné postižení a jeho vliv na psychiku dítěte, na specifika začleňování žáka s tělesným postižením do výuky a života třídy a na spolupráci třídního učitele a asistenta žáka, jehož podporu a pomoc vyžaduje žák po celou dobu výuky. Praktická část zprostředkovává pomocí narativního vyprávění dvou dívek a lidí z jejich okolí odpovědi na otázky: Jak se s přibývajícími lety proměňují třídní vztahy a přístup spolužáků k takovému dítěti. Čím může ovlivňovat přítomnost asistenta klima třídy. Zda je pocit o úspěšnosti začlenění dítěte s tělesným postižením dospělých shodný s pocitem dítěte, nebo to dítě vidí jinak. Pomocí případových studií, které mi umožnily utvoření celkového obrazu situace, se potvrdilo, že velmi důležitým faktorem začlenění žáka s tělesným postižením do kolektivu třídy, je věk, ve kterém se žáci potkávají, a přístup učitele a asistenta k žákovi s tělesným postižením i k celé třídě. Práce nastoluje další otázky, které vycházejí z prožívání situace dětmi. KLÍČOVÁ SLOVA společné vzdělávání, klima inkluzivní třídy, žák s tělesným postižením, asistent pedagoga, spolupráce učitele a asistenta

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.