Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komunikace a spolupráce učitele s rodinami se zaměřením na distanční výuku na 1. stupni ZŠ
Matuchová, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací a spoluprací učitelů s rodinami na 1. stupni ZŠ a hlouběji se zaměřuje na distanční vzdělávání v době nouzového stavu. Pojednává o využívaných způsobech komunikace a spolupráce se žáky i rodiči, úskalích a přínosech distančního vzdělávání a stěžejních podmínkách pro distanční výuku. Teoretická část se za pomoci odborné literatury zabývá základními poznatky zaměřujícími se na komunikaci, podrobněji komunikačními kanály a bariérami. Jedna z kapitol se věnuje pedagogické komunikaci. Dále se práce zaměřuje na spolupráci školy a rodiny, především vzájemnému očekávání učitelů a rodičů, také rolím rodičů ve vztahu ke škole. Vymezuje základní pojmy učitel a rodina. Dále pak popisuje vzdělávání na dálku, tj. distanční vzdělávání a E-learning. Empirická část pojednává o využívaných způsobech komunikace a spolupráce učitele s žáky i rodiči, úskalích a přínosech distančního vzdělávání a stěžejních podmínkách pro distanční výuku. Pro získání dat byly použity dvě výzkumné metody, kvantitativní dotazník a kvalitativní rozhovor pomocí návodu s učiteli prvního stupně základních škol, kteří měli zkušenost s distančním vzděláváním. Prezentuje analýzu a výsledky získaných dat prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů. Praktická část má za cíl zmapovat způsoby komunikace a...
Nomádi vzdělávacího systému. Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol
Vyhnálek, Jan ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Hlaďo, Petr (oponent) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Nomádi vzdělávacího systému Vícepřípadová studie transferů žáků základních škol Jan Vyhnálek Abstrakt Vícepřípadová kvalitativní studie tří transferů žáků základních škol v České republice je explorativní sondou do meziškolní mobility žáků, definované jako změna školy z jiného důvodu, než je postup na další úroveň vzdělávání (Rumberger, 2003). Otevírá ji přehledová studie výzkumných témat nejvýznamějších empirických statí meziškolní mobility z let 1991- 2016, ukazující nejednotnost terminologie, mezeru v poznání příčin a průběhu procesu přestupů žáků i potřebu kvalitativních výzkumů. Empirická část studie chce přispět k zaplnění této mezery a zkoumá transfery jako "sociální a vztahovou konstrukci" (Zamora & Moforte, 2013, s. 59). Dva případy analyzují transfer navazující na tranzici žáků na druhý stupeň ZŠ, z nichž jeden je dítětem v pěstounské péči, třetí případ sérii transferů v neúspěšné snaze rodičů integrovat dítě s neurologickým a mentálním postižením (dětská mozková obrna) v ZŠ hlavního proudu. Zdrojem dat jsou hloubkové polostrukturované rozhovory s rodiči, žáky, učiteli, řediteli škol a externími odborníky, terénní poznámky a dokumenty. Jádrem studie jsou analytické narace přestupů s bohatě citovanými daty usnadňujícími naturalistickou generalizaci. Ukazuje se v nich vliv komunikace mezi školou a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.