Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The opportunities and barriers in the education of women in the Gambia
Drammeh, Safiatou
Tato studie zkoumá problémy vzdělávání napříč světem, v Africe a Gambii. Práce rozebírá a diskutuje vzdělávání žen v Gambii a pátrá po příležitostech a bariérách ve vzdělávání ženské populace, měřením počtu zapsaných studentů od základního do terciárního stupně v délce trvání 12 let, od roku 2006 do roku 2017. Studie zaměřená na ženské vzdělávání jednoznačně odhaluje, že existují kulturní a psychologické faktory, které podmiňují prosperitu žen ve vzdělávání. Navzdory tomu v mnohých společnostech ovlivňují ženy sociální struktury jak v individuálních, tak i v organizačních, institucionálních a politických úrovních. Práce zkoumá tyto společenské problémy v kontextu se situací v Gambii, aby identifikovala klady a zápory ve vzdělávání žen všech stupňů školského vzdělání. Na rozebíraná data byla použita časová řada trendové analýzy v kombinaci s metodou korelační analýzy. Z výsledků je jasné, že psychologické, socio-kulturní a ekonomické faktory, které mají sloužit jako příležitost pro ženy v oblasti vzdělávání, způsobují v mnohých případech spíše bariéry v jejich vzdělávacím procesu. Proběhly diskuze, a rovněž existuje vypracovaná analýza z koncepčního rámce a teoretického základu se zřetelem na výsledky, které se vztahují na psychologické, socio-kulturní a ekonomické faktory pro vypracování doporučení, která mohou sloužit jako zlepšení příležitostí, a také k eliminaci bariér ve vzdělávání ženské části populace.
Sociálně pedagogická práce s rodinou dospívajícího problémového uživatele drog
Kovanda, Oto ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tématem diplomové práce je rozbor prostředí ovlivňujícího mladistvé během jejich socializace, včetně popisu organizací a institucí, které mohou na mládež a jejich rodiče působit sociálně-pedagogicky v oblasti rizikového chování a při prevenci vzniku a rozvoje závislostí na omamných a psychotropních látkách. Teoretická část se zabývá sociálně- kulturními faktory a obzvláště rodinou, jako primární socializační institucí a sociálně- pedagogickým působením organizací na mládež a jejich rodiče v oblasti drogové prevence. Empirická část se zabývá tím, jakými způsoby rodiče mladistvých uživatelů drog předcházeli rizikovému chování svých dětí, odkud a jaké informace o drogové problematice čerpali, úrovní připravenosti rodičů na možné řešení vzniku a rozvoje závislosti potomků předtím, než problém vznikl. Dále kde rodiče vyhledali odbornou pomoc a jejich názor na kvalitu sociálně- pedagogické intervence pracovníků jednotlivých organizací formou narativní analýzy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.