Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Co čteme dětem předškolního věku doma a v mateřské škole
Kubecová, Markéta ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké knihy čtou předškolním dětem rodiče a učitelky mateřských škol. Teoretická část vymezuje čtenářskou pregramotnost a předškolní věk, zabývá se setkáním s knihou v rodině a v mateřské škole. Vykresluje knihu jako médium, v kontrastu s dalšími komunikačními prostředky. Praktickou část je založena na smíšeném designu výzkumu: v kvantitativní části je použita metoda dotazníku a v kvalitativní hloubkové rozhovory. Respondenty jsou rodiče a učitelky mateřských škol. Nejprve jsou komparovány dotazníky a následně charakterizovány rozhodující faktory při výběru knih rodičů a preprimárních pedagogů. Dětem jsou nejčastěji předčítány pohádky a příběhy. Učitelky mateřských škol předčítají dětem bajky, rodiče ne. Navíc rodiče předčítají dobrodružnou literaturu. Tak se škola a rodina doplňují. Dětem je předkládána próza i poezie, naučná literatura i beletrie, jak doma, tak v mateřské škole. Dospělí předčítají starší knihy vydávané především nakladatelstvím Albatros či půjčované v knihovně, zároveň pečlivě vybírají nové tituly různých nakladatelství, např. Baobab a Meander. Dítěti je průměrně předčítáno 36 minut denně. Předčítání doma a v instituci vede k rozvoji čtenářské pregramotnosti a obohacuje kognitivní i emotivní život dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: čtenářská pregramotnost,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.