Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní příprava budoucích učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností
Nejedlý, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V mnoha případech je pro uplatnění v současné společnosti nezbytné pochopit povahu a platnost informací předkládaných na základě vědeckých poznatků. Stejně tak je v souladu s rychle se rozvíjejícími obory vědy, techniky a technologií nutné mít dostatek kompetentních lidí připravených pro práci v těchto oblastech. V důsledku toho se vědecké dovednosti jeví jako základní složka přírodovědné gramotnosti, na jejíž rozvoj je vzdělávání žáků v mnoha zemích zaměřeno. Postoje učitelů k významu vědeckých dovedností hrají ve vzdělávání žáků zásadní roli, protože vnímání jejich důležitosti je východiskem pro zprostředkování jejich významu žákům a následně pro jejich rozvoj u žáků. Je také důležité, aby se učitelé cítili dostatečně kompetentní k výuce těchto dovedností. Podmínkou toho je, aby byly kvalitně a dostatečně připravování ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cílem výzkumu bylo charakterizovat profesní přípravu učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností. Byla provedena obsahová analýza anotací a sylabů oborových předmětů ve studijních programech. Pro zjištění postojů bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na vnímání důležitosti, vlastní kompetentnosti a vysokoškolskou přípravu studentů v oblasti vědeckých dovedností. Studenti vnímali vědecké dovednosti jako důležité, avšak jejich přípravu...
Effectiveness of inquiry-based science education in the topic Chemical process at elementary schools and grammar schools
Sotáková, Ivana ; Ganajová, Mária (vedoucí práce) ; Kričfaluši, Dana (oponent) ; Brestenská, Beáta (oponent)
Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá zisťovaním účinnosti bádateľsky orientovanej výučby (BOV) chémie na základných školách a gymnáziách na modelovej téme Chemický dej. Pozostáva z troch hlavných častí - teoretickej, praktickej a výskumnej. Teoretická časť práce sprístupňuje poznatky o bádateľsky orientovanej výučbe, jej význame pre vzdelávanie v 21. storočí, charakterizuje úrovne bádania, učebný cyklus 5E, jej kladné i problémové stránky. Praktická časť práce obsahuje súbor vytvorených metodík, t. j. metodické listy pre učiteľov a pracovné listy pre žiakov k tematickému celku Premeny látok pre základné školy a k tematickému celku Chemické reakcie, chemické rovnice pre gymnáziá. Výskumná časť práce sprístupňuje výsledky pedagogického výskumu, ktorý bol zameraný na overenie vplyvu BOV na rozvoj vyšších myšlienkových operácií podľa revidovanej Bloomovej taxonómie, rozvoj vedeckých spôsobilostí, ako aj zisťovanie postojov žiakov k tejto výučbe. Výsledky získané na základe realizácie BOV a jej overovania prostredníctvom kognitívnych testov a následne štatistickým vyhodnotením potvrdili pravdivosť stanovených hypotéz - zvýšila sa úroveň vedomostí a zručností žiakov, zvlášť u prospechovo slabších žiakov na obidvoch stupňoch škôl. Vyhodnotením žiackeho škálového dotazníka projektu Establish sa zistili...
Effectiveness of inquiry-based science education in the topic Chemical process at elementary schools and grammar schools
Sotáková, Ivana ; Ganajová, Mária (vedoucí práce) ; Kričfaluši, Dana (oponent) ; Brestenská, Beáta (oponent)
Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá zisťovaním účinnosti bádateľsky orientovanej výučby (BOV) chémie na základných školách a gymnáziách na modelovej téme Chemický dej. Pozostáva z troch hlavných častí - teoretickej, praktickej a výskumnej. Teoretická časť práce sprístupňuje poznatky o bádateľsky orientovanej výučbe, jej význame pre vzdelávanie v 21. storočí, charakterizuje úrovne bádania, učebný cyklus 5E, jej kladné i problémové stránky. Praktická časť práce obsahuje súbor vytvorených metodík, t. j. metodické listy pre učiteľov a pracovné listy pre žiakov k tematickému celku Premeny látok pre základné školy a k tematickému celku Chemické reakcie, chemické rovnice pre gymnáziá. Výskumná časť práce sprístupňuje výsledky pedagogického výskumu, ktorý bol zameraný na overenie vplyvu BOV na rozvoj vyšších myšlienkových operácií podľa revidovanej Bloomovej taxonómie, rozvoj vedeckých spôsobilostí, ako aj zisťovanie postojov žiakov k tejto výučbe. Výsledky získané na základe realizácie BOV a jej overovania prostredníctvom kognitívnych testov a následne štatistickým vyhodnotením potvrdili pravdivosť stanovených hypotéz - zvýšila sa úroveň vedomostí a zručností žiakov, zvlášť u prospechovo slabších žiakov na obidvoch stupňoch škôl. Vyhodnotením žiackeho škálového dotazníka projektu Establish sa zistili...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.