Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Záškoláctví a další výchovné problémy žáků SOŠ a jejich příčiny
Vodínský, Pavel
Bakalářská práce má za úkol zjistit, zda a v jaké míře se žáci učebních oborů dopouštějí záškoláctví a jaké mohou být příčiny záškoláctví. Dále je úkolem zjistit, jakého rizikového chování se záškoláci dopouštějí a jaké jsou případné souvislosti se záškoláctvím. Ve dvou částech bakalářské práce se věnuji těmto jevům, a to nejprve v teoretické části, kde se snažím tyto jevy nastudovat a pochopit. Ve druhé části se snažím praktickým výzkumem odpovědět na základní výzkumné otázky týkající se záškoláctví učňů: jaké druhy záškoláctví jsou nejčastější, jak často se učni takového chování dopouštějí, co je jeho důvodem a jaké rizikové chování se u těchto žáků vyskytuje. Výzkum je realizován pomocí anonymního dotazníku a distribuován přes internet. Výsledky z šetření jsou zpracovány v tabulkách a grafech a podrobně analyzovány.
Rizikového chování z pohledu školního metodika prevence na střední odborné škole
Poláková, Renata
Bakalářská práce je zaměřena na rizikové chování z pohledu školních metodiků prevence působících na středních odborných školách. Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjistit, popsat a interpretovat zapojení školních metodiků prevence do řešení a prevence rizikového chování na střední odborné škole. V teoretické části je charakterizováno rizikové chování u adolescentů, také jeho formy a sním související příčiny a projevy. Dále obsahuje popsání školního metodika prevence, jeho působení v rámci školního poradenského pracoviště, náplň jeho práce a s tím související tvorba a charakteristika minimálního preventivního programu školy. Tato práce se dále zabývá poradenským procesem, možnostmi prevence rizikového chování na půdě školy, jejími typy a řešením rizikového chování. V neposlední řadě v souvislosti s řešením rizikového chování jsou popsány subjekty, které v tomto ohledu často s metodikem prevence či školou spolupracují. Praktická část obsahuje výsledky průzkumného šetření. Pro dosažení výsledků jsem zvolila kvalitativní přístup a nástrojem mi byl polostrukturovaný rozhovor se čtyřmi respondenty, respektive školními metodiky prevence působící na středních odborných školách. K výsledkům jsem se dopracovala díky metodě otevřeného kódování a následně je zanesla do kapitoly doporučení pro pedagogickou praxi.
Zdravý životní styl žáků středních škol
Páralová, Michaela
Bakalářská práce se zabývá zdravým životním stylem žáků středních škol. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje zdravý životní styl, výživu a její základní složky. Dále je vymezen pojem adolescence, výživa adolescentů a rizikové chování související s nevyváženou stravou. V závěru teoretické části jsou zmíněny alternativní výživové směry. Cílem praktické části je zjistit zájem studentů střední školy o téma zdravého životního stylu. Data jsou získaná kvantitativní metodou pomocí dotazníku.
Záškoláctví na střední odborné škole – zkušenosti učitelů s řešením problému
Truhlářová, Veronika
Tématem bakalářské práce je záškoláctví na střední odborné škole. Konkrétně bude mapovat zkušenosti učitelů na vybrané SOŠ cestovního ruchu v Blansku. V teoretické části budou definovány základní pojmy týkající se záškoláctví jako jedné z forem rizikového chování. Budou vymezeny příčiny záškoláctví, jeho výskyt, po-doba a faktory podmiňující jeho vznik. V praktické části práce budou prezentovány názory a zkušenosti učitelů s výskytem a řešením záškoláctví na vybrané SOŠ. Metodou sběru dat budou tři polostrukturované rozhovory s učiteli. Data z rozhovorů budou zpracována kvalitativní analýzou. Výsledky průzkumného šetření budou diskutovány s cílem nastínit doporučení pro pedagogickou praxi.
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.
Životní dráhy adolescentů s rizikovým chováním
Dvořák, Václav
Téma bakalářské práce se zaměřuje na životní dráhy adolescentů s rizikovým chováním, která se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se autor zabývá otázkou, proč se adolescenti začínají chovat rizikově, a podrobně popisuje faktory, které k tomuto chování vedou, včetně rodiny, výchovy, vrstevníků a školy. Dále se autor věnuje situaci adolescentů s rizikovým chováním v kriminálním světě a pojednává o různých aspektech kriminální kariéry, včetně participace, frekvence a délky kariéry. V práci se také nachází kapitola o primární prevenci ve školství a závěrečná část se zaměřuje na dva provedené výzkumy, které sledovaly vliv rodiny a záškoláctví na rozvoj rizikového chování. V teoretické části bylo využito několik grafických znázornění týkajících se výzkumů a projevů rizikového chování. V rámci bakalářské práce byl proveden kvalitativní výzkum, který měl za cíl zjistit vliv socializačních činitelů na rozvoj rizikového chování adolescentů. Výzkum byl proveden pomocí rozhovoru s čtyřmi respondenty, kteří měli anebo májí zkušenosti s rizikovým chováním.
Řešení rizikového chování školním metodikem prevence
Bělašková, Terezie
Bakalářská práce se zabývá tématem řešení rizikového chování školním metodikem prevence. Popisuje rizikové chování, které se vyskytuje na Středních odborných školách, zároveň přibližuje funkci a roli školního metodika prevence v souvislosti se školním poradenským pracovištěm, jakým způsobem lze rizikovému chování předcházet pomocí prevence a preventivních programů. Dále vymezuje definici konkrétních typů rizikového chování. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru, kterého se zúčastnili tři metodikové prevence ze Středních odborných škol a učilišť. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování, které zahrnuje rozdělení dat do čtyř kategorií, které jsou hlavními objekty výzkumu.
Sexuálně rizikové chování u studentů středních škol
Koláček, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá sexuálně rizikovým chováním u studentů středních škol. Hlavním záměrem práce je, zmapovat tento druh rizikového chování, popsat jevy, které ho mohou způsobovat, jmenovat druhy sexuálně rizikového chování a jejich dopad na člověka a celkově přiblížit tuto problematiku čtenáři. Druhá část práce se pak zabývá vlastním výzkumem sexuálně rizikového chování u žáku na střední škole, za pomocí dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu je zjistit jaké druhy sexuálně rizikového chování se vyskytují mezi žáky a jaká je motivace k tomuto chování.
Záškoláctví na středních školách
Krejčová, Miluše
Bakalářská práce se věnuje oblasti záškoláctví na středních školách. Cílem je poznat, popsat a interpretovat míru záškoláctví u žáků středních škol. Teoretická část práce je věnována definici záškoláctví, jeho druhům, nejčastěji zjištěným příčinám, zakotvení záškoláctví v platné legislativě České republiky a možnostem škol při jeho řešení. Praktická část je potom věnována samotnému kvantitativnímu výzkumu, formou dotazníkového šetření, který má zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, a to jaké jsou nejčastější příčiny a míra výskytu záškoláctví u žáků středních odborných škol, středních odborných učilišť a čtyřletých gymnázií. Dotazník byl distribuován prostřednictvím odkazu na internetu a jeho výsledky jsou podrobně analyzovány v grafech.
Okolnosti vedoucí k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnosti prevence jejich rizikového chování
Dvořáková, Jitka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá okolnostmi vedoucími k umístění dětí do konkrétního dětského domova se školou a možnostmi prevence jejich rizikového chování. Teoretická část představuje náhled do rizikového chování i institucionální výchovy. Praktická část představuje analýzu spisovné dokumentace a životních příběhů vybraných participantů za účelem zjištění okolností vedoucí k jejich umístění do vybraného konkrétního zařízení. Představuje také možnosti vzdělávání a možnosti prevence rizikového chování umístěných jedinců v tomto zařízení na základě rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Záměrem práce je představení uceleného obrazu o problematice ústavní výchovy týkající se konkrétního dětského domova se školou. Závěrem šetření je zjištění, že okolnosti pro umístění se u jednotlivých participantů vyplývající jak analýzou rozhovoru, tak analýzou dokumentace, shodují. Zásadní nesnáz pramení z rodiny, tedy nevyhovující sociální podmínky, často nefunkční prostředí rodiny. U všech vybraných participantů se objevuje rizikové chování zahrnující sociálně patologické jevy, například návykové látky, nevhodná parta, trestná činnost, záškoláctví, útěky a další, které výrazně narušují a ovlivňují rodinné vztahy. KLÍČOVÁ SLOVA dětský domov se školou, institucionální výchova, rizikové chování, ústavní výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.