Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodinný dům s kanceláří
Hejna, Vladimír ; Besedová, Klára (oponent) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Tato práce řeší rodinný dům s kanceláří v obci Chyšky. Jedná se o částečně podsklepený, třípodlažní objekt s vestavěnou garáží pro dva automobily. Půdorys objektu je obdélníkový a střecha je navržena jako plochá, jednoplášťová. Dům je osazen na mírně svažité parcele v klidné zástavbě rodinných domů. Hlavní vstup a vjezd na pozemek je situován na severní stranu. Všechny místnosti jsou přirozeně osvětleny a větrány. Nosná konstrukce je navržena ze systému KM Beta.
Rodinný dům s advokátní kanceláří
Mikuška, Tomáš ; Tomíček, Oldřich (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši návrh moderného rodinného domu s advokátskou kanceláriou v Považskom Podhradí. Jedná sa o trojpodlažný objekt s čiastočným podpivničením s plochou jednoplášťovú strechou, ktorý je určený pre pobyt 3 až 4 osôb a jednopodlažný objekt advokátskej kancelárie. Hlavným konštrukčným systémom je murivo z drevocementových tvaroviek IZOBLOK.Vstupy do objektov sú situovaný na severnú stranu.
Výuka algebraických výrazů pomocí algebraických dlaždic
Kuchaříková, Gabriela ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Primárním cílem předkládané práce je připravit a realizovat výuku výrazů s proměnnými v osmém ročníku základní školy za podpory algebraických dlaždic tak, aby žáci pochopili základní principy úprav jednoduchých algebraických výrazů. Sekundárním cílem bylo zjistit, zdali je možné tuto výukovou metodu aplikovat i v online prostředí, které bylo nutné na základě pandemie Covid-19 využít. Teoretická část práce se zmiňuje o zavedení symbolického jazyka algebry a o způsobech chápání písmene (proměnné). Její součástí jsou definice základních pojmů algebry na základní škole a rešerše vybraných učebnic. Jako podklad pro přípravu výzkumné části sloužila i zmínka o hladinách práce žáků s algebraickými výrazy a kategorizování chyb, kterých se žáci při úpravách dopouštějí. Nechybí zde ani představení dvou typů algebraických dlaždic. Experimentální část práce je orientována na propedeutiku dlaždic prostřednictvím operací s celými čísly, výuku výrazů s proměnnou s využitím algebraických dlaždic a rozšíření výuky výrazů na základní škole (Vietovy vzorce, doplnění na čtverec). V dílčích oddílech, které se zaměřují na jednotlivé operace s výrazy, jsou uvedeny použité úlohy během výuky a průběh řešení vybraných úloh je zaznamenán v rozhovorech mezi žáky a vyučujícím. Uvedena jsou zde pochybení žáků s jejich řešením...
Kombinatorické úlohy o pokrývání
Dvořáková, Tereza ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce představuje soubor řešených úloh o pokrývání rovinných ob- razců (nejčastěji obdélníků s celočíselnými stranami) pomocí dlaždic známých pod názvem polyomina (např. domina, tromina, tetromina, atd.). Ve většině úloh jde o nalezení pokrytí nebo o důkaz, že takové pokrytí neexistuje. V náročnějších úlohách je cílem odvodit kritéria, jež musí obdélník splňovat, aby bylo zaručeno, že jej lze pokrýt zadanými polyominy. Po- slední kapitola je věnována určení počtu všech možných pokrytí zadaného obdélníku.
Porozumění vzorcům pro obsah a objem geometrických útvarů v dějinách matematiky a u žáků
Tavačová, Adela ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název práce: Porozumění vzorcům pro obsah a objem geometrických útvarů v dějinách matematiky a u žáků Autor práce: Bc. Adela Tavačová Vedoucí práce: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, DSc. Cílem této práce je na základě dostupných výzkumů popsat charakter a příčiny problémových míst u žáků v oblasti míry v geometrii a přistoupit k této problematice z hlediska ontogeneze a fylogeneze. Nejdřív budou charakterizovány některé teorie budování daných pojmů v mysli žáka a pozornost bude také věnována přístupům vybraných historických civilizací a národů k úlohám na míru geometrických útvarů, počínajíc starověkými civilizacemi (Egypt, Řecko), přes středověké národy, až k novověkým a moderním přístupům. Dále se práce bude věnovat komplexní analýze učebnic matematiky pro 1. a 2. stupeň základní školy z pohledu kritérií stanovených na základě didaktické literatury a studia historického vývoje zkoumaných oblastí. Těžištěm analýzy vybraných řad učebnic bude hledat odpověď na otázku, jak učebnice přistupují ke geometrickým vzorcům. Výsledky analýzy budou sloužit jako východisko pro diskusi, ve které bude snaha dospět k obecným závěrům, které by mohly být obohacující pro žáky, učitele i budoucí učitele matematiky. Klíčová slova: vzorec, obsah, objem, algebraický jazyk, hypotetická učební trajektorie
Skládání obdélníků
Pavlík, Tomáš ; Šámal, Robert (vedoucí práce) ; Mareš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otevřeným problémem skládání obdélníků. Je možné naskládat obdélníky rozměrů 1/n x 1/(n+1) do jednotkového čtverce? Cílem práce je podrobná analýza tohoto problému a s ním spojeného algoritmu. Pozornost bude zaměřena hlavně na implementaci tohoto algoritmu a na studii jeho fungování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kombinatorické úlohy o pokrývání
Dvořáková, Tereza ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce představuje soubor řešených úloh o pokrývání rovinných ob- razců (nejčastěji obdélníků s celočíselnými stranami) pomocí dlaždic známých pod názvem polyomina (např. domina, tromina, tetromina, atd.). Ve většině úloh jde o nalezení pokrytí nebo o důkaz, že takové pokrytí neexistuje. V náročnějších úlohách je cílem odvodit kritéria, jež musí obdélník splňovat, aby bylo zaručeno, že jej lze pokrýt zadanými polyominy. Po- slední kapitola je věnována určení počtu všech možných pokrytí zadaného obdélníku.
Competitive filling of a plane region
Slabý, David ; Valtr, Pavel (vedoucí práce) ; Valla, Tomáš (oponent)
Dva hráči se střídají v umisťování jednotkových čtverečků na obdélníkovou hrací plochu, bez otáčení, jinak mohou být umístěny libovolně. Čtverečky se nesmí překrývat a hra končí, když už se nedá umístit další. Výsledkem hry je počet tahů. Konstruktor se snaží tento výsledek maximalizovat a destruktor minimalizovat. Cílem této práce je co nejpřesněji určit výsledek hry za předpokladu, že oba hráči použijí optimální strategii. Zde dokážeme nové odhady výsledku hry. Tato práce rozšiřuje výsledky popsané v článku Competitive rectangle filling, jehož autorem je Tamás Hubai. Dále se zabýváme jinými tvary hracích ploch a pokládaných tvarů.
Rodinný dům s advokátní kanceláří
Mikuška, Tomáš ; Tomíček, Oldřich (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši návrh moderného rodinného domu s advokátskou kanceláriou v Považskom Podhradí. Jedná sa o trojpodlažný objekt s čiastočným podpivničením s plochou jednoplášťovú strechou, ktorý je určený pre pobyt 3 až 4 osôb a jednopodlažný objekt advokátskej kancelárie. Hlavným konštrukčným systémom je murivo z drevocementových tvaroviek IZOBLOK.Vstupy do objektov sú situovaný na severnú stranu.
Rodinný dům s kanceláří
Hejna, Vladimír ; Besedová, Klára (oponent) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Tato práce řeší rodinný dům s kanceláří v obci Chyšky. Jedná se o částečně podsklepený, třípodlažní objekt s vestavěnou garáží pro dva automobily. Půdorys objektu je obdélníkový a střecha je navržena jako plochá, jednoplášťová. Dům je osazen na mírně svažité parcele v klidné zástavbě rodinných domů. Hlavní vstup a vjezd na pozemek je situován na severní stranu. Všechny místnosti jsou přirozeně osvětleny a větrány. Nosná konstrukce je navržena ze systému KM Beta.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.