Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klíčová témata vybraných čítankových textů a jejich interpretace pomocí metody Filozofie pro děti
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava
Práce má za cíl odpovědět na výzkumné otázky "Jaká klíčová témata nacházejí žáci pomocí metody Filozofie pro děti ve vybraných textech v čítance pro druhý stupeň ZŠ?" a "Jak prostřednictvím těchto pojmů vybrané texty interpretují?" V části věnované teoretickým poznatkům se zaměřuje na obecné pojetí interpretace a spojení interpretace s metodou Filozofie pro děti, jejíž principy jsou následně vysvětleny na praktických příkladech. Součástí práce je i charakteristika vybrané věkové skupiny žáků, která byla součástí výzkumu. Pubescenti jsou v práci popisováni nejen z hlediska vývojové psychologie, ale zejména jako čtenáři, zkoumána je oblast jejich čtenářského zájmu. Analyzovány jsou například výpůjčky knih v knihovnách mezi pubescentními čtenáři. Výzkumná část nabízí rozbor filozofických diskusí, v nichž se žáci snažili najít klíčová témata k vybraným textům z čítanky.
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...
Didaktický potenciál knih Roalda Dahla a jejich využití na 1.st. ZŠ
Sýkorová, Michaela ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Diplomová práce pojednává o didaktickém potenciálu knih Roalda Dahla a zkoumá možnosti jejich využití na prvním stupni základní školy. Cílem práce je hlubší analýza dvou vybraných děl Roalda Dahla (konkrétně: Danny, mistr světa a Karlík a továrna na čokoládu) a soustřeďuje se jak na didaktickou stránku analýzy, tak na literárně-teoretickou. Nedílnou součástí práce jsou vyučovací jednotky, vycházející z analýzy a založené na úryvcích z dvou vybraných Dahlových knih. Výběr úryvků a metod je didakticky okomentován. Na základě praktického prověření jsou výsledky průběhu vyučovacích jednotek náležitě reflektované. Práce informuje také o životě Roalda Dahla a zasazuje jeho díla do kontextu jeho života. V neposlední řadě se práce soustřeďuje na minivýzkum četnosti Dahlových textů v čítankách pro čtvrté ročníky základních škol.
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...
Tvorba interaktivní čítanky světových pohádek
HORÁKOVÁ, Pavla
Diplomová práce postihuje využití a vymezení pohádky v teorii a praxi. Diplomová práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část pojednává ve stručnosti o komparatistice, která využila pohádku jako jeden z velmi vhodných materiálů ke studiu. Dále srovnává různé přístupy k vymezování a klasifikaci pohádek. V teoretické části je následně představen vliv pohádky na předškolní děti a děti mladšího školního věku. Část je věnována naratologii neboli teorii vyprávění a jednotlivým druhům pohádek. Praktická část představuje práci na připravované čítance světových pohádek. Obsahuje postup výběru literatury, strukturu jednotlivých kapitol v čítance, tvorbu CD-Romu. Dále je zde obsažena kapitola Metody aktivního vyučování, kde jsou představeny metody, které odpovídají trendům dnešního školství. Praktická část je zakončena dvěma kapitolami z připravované čítanky, věnovanými italským a řeckým pohádkám. Kapitoly plně odpovídají struktuře připravované čítanky. Obsahují i pracovní listy, využívající některé metody aktivního vyučování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.