Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace Galileo High Accuray Service
Kazmierski, Kamil ; Hadas, Tomasz ; Kudłacik, Iwona ; Marut, Grzegorz ; Madraszek, Szymon
Od ledna 2023 je pro registrované uživatele k dispozici služba Galileo High Accuracy Service (HAS). V rámci HAS mohou uživatelé získat korekce hodin a oběžné dráhy, stejně jako zkreslení kódu pro konstelace Galileo a GPS. Galileo HAS pokrývá téměř celou zeměkouli a je dalším systémem po japonském CLAS (Japanese Centimeter Level Augmentation Service) a čínském PPP-B2b, který poskytuje korekce prostřednictvím satelitního signálu. Tyto korekce Galileo jsou přenášeny v signálu Galileo E6, ale také prostřednictvím internetu. Oficiální dokument definice služby HAS uvádí, že přesnost polohování je lepší než 25 cm a lepší než 30 cm pro horizontální a vertikální komponenty. Korekce HAS lze použít v různých aplikacích v reálném čase bez připojení k internetu. Předložená práce ukazuje využití korekcí Galileo HAS v různých geovědních aplikacích jako je určování polohy, časování, monitorování troposféry nebo detekce koseismických vibrací. Kromě toho je kvalita přenášené korekce HAS také ověřována pomocí parametru SISRE. Výpočty se provádějí v in-house vyvinutém softwaru GNSS-WARP s korekcemi Internet HAS uloženými v souborech ASCII pomocí softwaru BKG Ntrip Client. Kvalita Galileo HAS korekcí pomocí parametru SISRE činí 8,6 cm pro systém GPS a 13,0 cm pro Galileo. Experiment s PPP (Precise Point Positioning) odhalil sub-decimetrovou a centimetrovou přesnost v kinematickém a statickém přístupu. Pokud jde o přesnost časování, Galileo HAS zajišťuje přesnost jedné nanosekundy. Odhad Zenith Tropospheric Delay s využitím vyhodnocených korekcí splnil požadavek monitorování troposféry a byla možná i detekce koseismických vibrací.
Real-time propojení senzorů pro navigaci
Kaczmarek, Adrian ; Rohm, Witold ; Klingbeil, Lasse ; Tchórzewski, Janusz
Rozvoj družicové techniky v oblasti přesného určování polohy a dostupnost mobilních zařízení s vestavěným přijímačem multi-GNSS (Global Navigation Satellite System) nám umožňuje určovat polohy s větší přesností než před několika lety. Zároveň ze strany uživatelů roste poptávka po stále přesnějším určování polohy při snižování nákladů na finální zařízení (např. navigační systém pro autonomní sekačky na trávu). Tato práce představuje koncept řešení, které integruje různé techniky určování polohy: gyroskopy, počítadla kilometrů a GNSS pomocí volně vázaného Kalmanova filtru. Model integrace senzoru byl vyvinut pro horizontální komponenty (2D) se současným určením azimutu a přesné polohy. Integrační filtr navíc využívá dynamickou matici vah, jejíž hodnoty se volí v závislosti na typu řešení GNSS (FIX, FLOAT atd.). Zkoušky měřící plošiny byly prováděny za ideálních podmínek a v místech zastřeného horizontu (průjezdy podél vysoké zdi, pod prolamovanými ocelovými vazníky apod.). Přesnosti získané během testů pomocí EKF a dynamické hmotnostní matice jsou RMS 0,019 m pro severní a východní komponenty. Přesnost určení azimutu však byla 0,59°. Prezentace navíc představí koncept platformy, která integruje levné senzory v reálném čase. Tuto práci podpořila Wroclaw University of Environmental and Life Sciences (Polsko) v rámci projektu „POMOST“ (grant č. N110/0002/22).
Presentations Making Blender add-on
Telmanik, Ronald ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a tool that allows Blender users to create slide-based presentations. This process can be time-consuming caused by the complexity of Blender. Hence, to eliminate this issue an add-on is proposed. This add-on implements a set of tools to support the creation and later rendering the presentation in real-time. The final source code for the add-on is publicly available on GitHub.
MATLAB/Simulink, Real-Time simulace a řízení
Malík, Dalibor ; Chomát, Luděk (oponent) ; Dvořáček, Martin (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s možností implementace reálného času, sériové linky RS-232 a komunikace s programovatelným automatem (PLC) firmy Bernecker & Rainer (B&R) v prostředí MATLAB/simulink. Podává informace o možnosti vytváření bloku v MATLAB/simulink, funkčním principu simulinku a implementaci bloků do blocksetu. U vlastní komunikace s PLC je popsán princip PVI, vysvětleny spjaté terminologie a popis nastavení a udržení komunikace mezi zdrojovou stanicí a PLC.
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Potlačení vlivu atmosférické turbulence v reálném čase
Macků, Jiří ; Orság, Filip (oponent) ; Marvan, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá odstraněním nežádoucích deformací obrazu způsobených turbulencemi v zemské atmosféře. Úkolem je navrhnout a implementovat algoritmus potlačení vlivu atmosférických turbulencí ve videosekvencích pro použití v dálkovém kamerovém sledovacím systému. Tato práce se také zaměřuje na optimalizaci stávajících algoritmů pro běh v reálném čase. Algoritmus bude implementován v programovacím jazyce C++ s využitím knihovny pro počítačové vidění OpenCV.
Depth-Based Determination of a 3D Hand Position
Ondris, Ladislav ; Tinka, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
This work aims to offer a real-time, depth-based gesture recognition system using a hand's skeletal information. The Tiny YOLOv3 neural network detects the hand in the depth image. The detected hand is rid of the background and used by the JGR-P2O neural network, which estimates the hand's skeleton represented by 21 key points. Furthermore, a novel technique for gesture recognition from hand key points that compares the input skeleton with user-defined gestures has been proposed. A dataset consisting of four thousand images was captured to evaluate the system.
Firmware pro robotické vozítko
Otava, Lukáš ; Sojka,, Michal (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na vytvoření firmware pro robotické vozítko, založené na architektuře ARM Cortex-M3, který využívá operační systém reálného času. Úvodní část obsahuje informace o dostupných operačních systémech reálného času pro malé vestavné systémy, popis architektury ARM Cortex-M3 a hardwarového řešení řídicího systému. Praktická část se zabývá výběrem a měřením zvolených operačních systémů reálného času. Výsledkem práce je firmware složený z programových modulů, které slouží k~ovládání jednotlivých HW prvků. Je vytvořena také ukázková aplikace, která umožňuje na dálku ovládat pohyb robota a ukládat provozní data robota.
Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu
Vlček, Adam ; Jošth, Radovan (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v reálném čase na současných osobních počítačích. Cílem je spíš nalezení dobře vypadajících rychlých aproximací než dokonalý fyzikální model. Je zde rozebráno použití moderních programovatelných GPU nejen pro účely zobrazování, ale také jako velmi silný výpočetní prostředek pro simulaci přírodních dějů. Práce je zaměřena zejména na pohyb vody terénem a její vliv na něj. Jedná se například o tání sněhu, erozi nebo výskyt různých druhů rostlin podle preferované vlhkosti. Pro tyto účely je využito dynamické texturování terénu a algoritmy umožňující rychlou úpravou zobrazované geometrie včetně počítání normál.
System for People Detection and Localization Using Thermal Imaging Cameras
Charvát, Michal ; Kempter, Guido (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
In today's world, there is an increasing need for automatic reliable mechanisms for detecting and localizing people -- from performing people flow analysis in museums, controlling smart homes to guarding hazardous areas like railway platforms. We propose a method for detecting and locating people using low-cost FLIR Lepton 3.5 thermal cameras and a~Raspberry Pi 3B+ computers. This thesis describes the continuation of the "Detection of People in Room Using Low-Cost Thermal Imaging Camera" project, which now supports modelling of complex scenes with polygonal boundaries and multiple thermal cameras observing them. In this paper, we introduce an improved control and capture library for the Lepton 3.5, a new person detection technique that uses the state-of-the-art YOLO (You Only Look Once) real-time object detector based on deep neural networks, furthermore, a new thermal unit with automated configuration using Ansible encapsulated in a custom 3D printed enclosure for safe manipulation, and last but not least, a step by step instruction manual on how to deploy the detection system in a new environment including other supporting tools and improvements. The results of the new system are demonstrated on a~simple people flow analysis performed in the Czech National Museum in Prague.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.