Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Primární prevence alkoholu u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace alkoholu u dětí a mládeže. První kapitola popisuje alkohol a jeho vliv na zdraví, poskytuje přehled o pití alkoholu v České republice jak u dospělých, tak u dětí a mládeže. Pojem žáci se speciálními vzdělávacími potřebami je zde vysvětlen a pozornost je zaměřena na žáky s ADHD. Následuje seznámení se systémem primární prevence v České republice. Práce přibližuje metodiky pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a identifikuje základní dokumenty a metodiky, z kterých lze vycházet při tvorbě preventivních programů pro školské prostředí. Cílem práce bylo navrhnout pro školní prostředí selektivní program primární prevence předcházení užívání alkoholu zaměřený na žáky s ADHD. Vytvořený preventivní program by měl žáky naučit alkohol odmítnout, přinést informace o následcích jeho konzumace a zvýšit celkové povědomí o jeho špatném vlivu na lidský organismus. Jeho cílem je také snaha o zlepšení komunikace a hledání řešení v jejich mnohdy nespokojeném stylu života. Celkově se program snaží o rozvoj komunikace, poznávání druhých lidí, řešení negativních událostí či konfliktu. A hlavně na poznávání sama sebe.
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.