Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychická manipulace v partnerských vztazích
Pletichová, Eliška ; Taušová, Jitka (vedoucí práce) ; Božík, Michal (oponent)
Předkládaná práce se zabývá psychickou manipulací v partnerských vztazích. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vztah mezi manipulátorem a jeho obětí. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol, přičemž první kapitola se zabývá vymezením pojmu psychické manipulace a jejím výskytem ve společnosti. Druhá kapitola se zabývá fázemi manipulativního vztahu, jež se rozdělují na fázi idealizace, fázi přivlastnění a fázi narušování identity. Třetí kapitola se zabývá manipulativními technikami. Čtvrtá kapitola je zaměřena na profil osobnosti manipulátora, kde jsem se nezabývala pouze maskami, které manipulátor ve společnosti nosí, ale zaměřila jsem se taktéž na jeho charakteristické vlastnosti a otázku, zda si je manipulativní jedinec svého chování a manipulativních technik vědom a užívá jich zcela vědomě za účelem získání souhlasu. Pátá kapitola je zaměřena na profil osobnosti oběti. V této kapitole jsem se zaměřila nejen na typické vlastnosti, jimiž oběti většinou oplývají, ale taktéž jsem se zaměřila na otázky, proč je pro oběť vždy tak těžké ze vztahu odejít a co ji vlastně nutí ve vztahu setrvávat i přes nikdy nekončící hádky a urážky. Šestá kapitola je věnována možným obranám proti manipulaci. Po teoretické části následuje praktická část, jíž je věnována sedmá kapitola. V praktické části je...
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Psychická manipulace v mezilidských vztazích
ŠVACHOVÁ, Alena
Práce se zabývá psychickou manipulací, která negativně ovlivňuje mezilidské vztahy. Skládá se ze tří hlavních kapitol. První kapitola nabízí základní informace o fenoménu psychické manipulace v mezilidských vztazích a seznamuje tak čtenáře s historií pojmu, definicemi a následně se základní klasifikací manipulativního jednání. Druhá kapitola je zaměřena na osobnost psychického manipulátora a představuje stěžejní text práce. Třetí a současně poslední kapitola se věnuje možnostem obrany před manipulativním jednáním. Psychická manipulace se objevuje v jakémkoli sociálním prostředí a mnohdy bývá velmi nenápadná a těžko rozpoznatelná. Proto je důležité si uvědomit, jaké zbraně a strategie psychičtí manipulátoři používají, a jak se lze jejich psychickému nátlaku bránit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.