Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 186 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba třídního vzdělávacího programu
HAVLOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou třídního vzdělávacího programu pro třídu s ekologickým zaměřením. Práce obsahuje část teoretickou, část praktickou a část příloh. Teoretická část vychází z práce s odbornou literaturou a zabývá se tvorbou školních a třídních vzdělávacích programů, projekty, ekologickou výchovou a jejím významem v mateřské škole a významem včel pro zachování života na zemi. V části praktické je navržen a částečně realizován celoroční projekt, který se snaží příblížit dětem předškolního věku život a význam včel v porovnání se životem dětí ve třídě. Celý projekt je provázen pohádkovým příběhem "Malé včelí královny". Poslední část je věnována přílohám a fotodokumentaci.
Metodika výuky přírodovědy regionu na příkladu Klatovska
NOVOTNÁ, Anežka
Diplomová práce se zabývá metodikou výuky přírodovědy regionu na příkladu Klatovska. V první části je z odborné literatury vytvořen teoretický úvod, který popisuje Klatovsko z různých hledisek. Je zde probírána charakteristika, vymezení a členění území, fyzickogeografické údaje, socioekonomické údaje a ochrana krajiny a přírody. Práce se nezaměřuje pouze na obor přírodovědy, ale věcně a logicky ho doplňuje o informace z vlastivědy, které společně dávají ucelený pohled na řešené území. Nezbytnou částí diplomové práce je vlastní šetření, které provádí průzkum znalostí žáků 4. a 5. tříd základních škol. Pro tento výzkum používá metodu mentálního mapování doplněnou dotazníkovým šetřením. Výsledky šetření jsou následně v práci analyzovány a interpretovány pomocí přehledných grafů. Na základě zjištěných údajů o znalostech žáků týkajících se zájmového regionu Klatovska jsou připraveny praktické učební pomůcky pro pedagogy vyučující regionální přírodovědu a vlastivědu v daném regionu. Vytvořeny jsou učební texty pro přímou výuku žáků a navazující pracovní listy pro kontrolu hloubky znalostí a kvalitu výuky. Jako alternativní možnost výuky jsou zde předkládány zábavné projekty použitelné pro výuku celého Klatovského regionu.
Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. st. ZŠ
MELICHAROVÁ, Eva
Téma této diplomové práce je Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. stupeň ZŠ. Konkrétně se práce zabývá studiem výskytu různých praktických pokusů z oblasti Fyzické geografie v literatuře určené pro 2. stupeň základní školy a jejich využitím ve výuce zeměpisu. Pozornost je věnována i publikacím odborné a populárně naučné zeměpisné literatury, encyklopediím. Teoretická část práce se zabývá rozborech dané literatury, ve které je mimo jiné posuzována míra zastoupení praktických cvičení a pokusů z Fyzické geografie. Praktická část práce pak vychází z poznatků a informací získaných právě v předešlé teoretické části. Hlavním výstupem práce je výukový manuál (pracovní listy), jehož kapitoly jsou věnovány dílčím fyzicko - geografickým oborům. Každá kapitola je zpracována v základní koncepci - obecná charakteristika přírodního procesu a pracovní listy věnované danému tématu.
Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky
VEVERKOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se snaží poskytnout čtenáři základní informace o projektové metodě. Je možné nalézt zde historii projektové metody, její nejvýznamnější osobnosti, náležitosti projektu a způsob zpracování projektu. Z této diplomové práce je možné čerpat jak teoretický popis projektu, tak motivaci k zapojení projektů do výuky. V závěru práce jsou navíc ukázky konkrétních dvou projektů.
Grey Literature in the Czech Republic
Pejšová, Petra ; Pfeiferová, Martina
Příspěvek popisuje aktivity zaměřené na šedou literaturu v České republice. V příspěvku jsou objasněny vztahy mezi systémy/projekty shromažďujícími šedou literaturu a místo šedé literatury v rámci České digitální knihovny. Specielně se příspěvek věnuje projektu Státní technické knihovny „Digitální knihovna pro šedou literaturu – funkční model a pilotní realizace“.
Plný text: idr-29_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-29_2 - Stáhnout plný textPDF
Partnerská síť Národního úložiště šedé literatury (NUŠL)
Fürstová, Iveta
Vzrůstající potřeba přístupu ke sbírkám šedé literatury z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání vede ke koordinovanému sběru a budování sbírek na všech úrovních. Národní technická knihovna (NTK) zaštiťuje sběr šedé literatury na národní úrovni prostřednictvím projektu „Digitální knihovna pro šedou literaturu – funkční model a pilotní realizace“ za podpory Ministerstva kultury České republiky v rámci výzkumných programových projektů. Cílem projektu je vybudování Národního úložiště šedé literatury (NUŠL). Základem digitálního repozitáře je kvalitní softwarové řešení, ale neméně důležité je budování partnerské sítě a spolupráce na základě dohodnutých a smluvně ošetřených podmínek. Na podporu sběru šedé literatury buduje NTK partnerskou síť producentů šedé literatury, jejíž vznik je podmíněn hned několika důvody. NUŠL se zaměřuje na odbornou šedou literaturu především z oblasti vědy, výzkumu a vzdělávání. Hlavními partnery a zdroji šedé literatury z oblasti vědy a výzkumu jsou Akademie věd České republiky, veřejné výzkumné instituce a grantové agentury. Za oblast vzdělávání jsou to především vysoké školy a z paměťových institucí knihovny a muzea. Spolupráce je zaměřena také na orgány státní správy a nevyhýbá se ani komerčnímu sektoru. Partnerem se nemůže stát jakýkoliv subjekt, protože cílem NUŠL je nabídnout svým uživatelům odborné dokumenty šedé literatury s originálním a hodnotným obsahem. Důležitým aspektem, který dále přispívá k nutnosti vytvářet partnerskou síť, je dodržování platných českých právních norem, především práva autorského, práva ochrany osobních údajů a obecného smluvního práva. Příspěvek představí budování partnerské sítě NUŠL na konkrétních příkladech z prostředí Akademie věd České republiky, výzkumných institucí, vysokých škol, knihoven, atd. a upozorní na důležité právní otázky z oblasti šedé literatury. K podpoře spolupráce slouží webové stránky projektu (http://nusl.techlib.cz) a jsou vytvářeny metodiky, postupy a organizována školení.
Plný text: idr-49_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-49_2 - Stáhnout plný textPDF
Projekt NUŠL a další projekty v ČR
Pejšová, Petra
Plný text: idr-34_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-34_1 - Stáhnout plný textPDF
Open Access and institutional repository : approach of the Czech Academy of Science and link-up to international projects
Lhoták, Martin ; Chýla, Roman
The Academy of Sciences of the Czech Republic (ASCR) is a signatary of the Berlin Declaration since the last year. In April 2009 the Scientific Council of the Academy stepped forward and recommended in a statement addressed to the newly elected management of the Academy to: formulate ASCR policy for OA; finish preparation of the central institutional repository of ASCR and use it for OA; actively use ASCR’s potential as a unified and strong organization for effective development of an information infrastructure for R&D and determine concrete rules for access to infrastructures built in the frame of “OP VaVpI EU” projects. The Czech Academy of Sciences Library (CASL) has been invited to participate in the process and actively contribute to the OA case in the future. There are a few projects with central impact that concerns OA. We describe two of them in the paper.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 186 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.