Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profit Maximization of Car Manufacturers Facing EU CO2 Emission Penalties From 2021
Leamer, Anthony David ; Večeř, Jan (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent)
Název práce: Optimalizace zisku výrobců automobilů čelících emisním sankcím po roce 2021 Autor: Anthony David Leamer Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky: Katedra Pravděpodobnosti a Matematické Statistiky Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Jan Večeř, Ph.D., Katedra Pravděpodob- nosti a Matematické Statistiky Abstrakt: Tato práce čtenáře seznámí s novým způsobem penalizace evropských automobilek, které vyrábí auta s příliš vysokými emisemi CO2. Tento nový model, představený Evropskou Komisí (EK), se bude týkat všech nově registrovaných osobních automobilů na území EU. Analyzujeme samotnou hodnotu penalty a její přímý vliv na zisk automobilky. Po optimalizaci marží, které jsou uloženy na jednotlivé modely, budeme vyvozovat závěry jak pro výrobce, tak i spotřebitele. Budeme hledat odpověď na otázku "Kdo zaplatí emisní penaltu?". V poslední kapitole analyzujeme reálná data, abychom zjistili, zda-li bude výrobce motivován k vyšší produkci automobilů s nižšími přímými emisemi COň2. Data poukazují ke zřejmé skutečnosti, že výrobce bude mít nižší zisk, dokud průměrné emise všech automobilů, které vyrobí, nebudou pod limitní hranice. Maximalizační aparát rozvedený v práci je standardní ve smyslu, že se nevytváří nová teorie, ale problém je nový do té míry, že vyžaduje nové kreativní použití...
Willingness to pay for streaming services: Evidence from the Czech Republic
Strnadová, Ivana ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, Adam (oponent)
Cíl této bakalářské práce spočívá v analýze ochoty spotřebitelů platit za streamovací služby nabízející filmový obsah v České republice. Na základně unikátních dat získaných z dotazníkového šetření je zkoumána nejen ochota platit, ale také maximální cena, kterou by spotřebitelé za takovéto služby byli ochotni zaplatit. Pomocí logistické regrese byly identifikovány faktory, které signifikantně ovlivňují pravděpodobnost předplacení služby. Tyto faktory zahrnují věk, úroveň dosaženého vzdělání, preferenci originálního znění a české filmové produkce, online platby, koupě elektronického filmu, počet používaných zařízení, návštěvy kina, preference filmů před seriály, spokojenost s obsahem nabízeným běžnými televizními stanicemi a přání moci sledovat filmový obsah odkudkoli. Podobné výsledky byly získány při predikování ceny pomocí OLS. Dále se zde ukázal signifikantní předchozí nákup fyzického média a výše příjmu. Na základě modelace poptávky tato práce také ukazuje, že z pohledu poskytovatele by optimální cena streamovacích služeb, která maximalizuje profit, měla být nastavena v intervalu od 218 do 283 Kč.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.