Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prekoncepty a miskoncepty ve výuce pravděpodobnosti na 2. stupni ZŠ
Jaroušová, Kateřina ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem práce je zaměřit se na žákovo pojetí problémových úloh z oblasti pravděpodobnosti na druhém stupni základní školy. Především potom na překážky týkající se intuitivních a mylných představ či domněnek při určování pravděpodobnosti jevů u žáků. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, které s danou problematikou souvisí a na propedeutiku pravděpodobnosti. Praktická část je zaměřena na problémové úlohy, které mohou žáci základní školy řešit intuitivně, především potom na Monty Hallův problém. Byla použita metoda dotazníku, zadání problémových úloh, pozorování práce (skupinové práce) a úvah žáků nad problémovými úlohami a rozhovoru s žáky se zaměřením na zachycení pravděpodobnostních fenoménů. Výstupem je analýza sebraných dat a závěrů pozorování se zaměřením na prekoncepty, které žáci v dané oblasti mají, a jejich schopnosti akceptovat reedukaci miskonceptů, které si sami vytvořili. KLÍČOVÁ SLOVA: Prekoncepty, miskoncepty, pravděpodobnost, intuitivní představy, základní škola
Návrh přípravy učitele do předmětu Rostlinolékařská péče s využitím aktivizujících metod
Bělíková, Hana
V bakalářské práci je zpracováno téma využití metody řešení problému ve vyučování. Podnět k vypracování bakalářské práce na toto téma vychází z vývoje vzdělávání v posledních letech a z nich vyplývajících společenských požadavků kladených na absolventy středních škol. Teoretická část bakalářské práce je zpočátku věnována problematice současného vzdělávání a studiu kurikulárních dokumentů, které reflektují vývoj a směr vzdělávání v České republice. Cílem teoretické části je rovněž charakterizovat oblast metody řešení problému, a to jak z širšího pojetí aktivizačních výukových metod, tak i v detailnějším pohledu na jeho jednotlivé složky. Cílem praktické části bakalářské práce je porozumět podmínkám použití této metody, seznámit se s kritérii podle jakých lze metodu řešení problému zvolit a aplikovat do vyučovací hodiny na střední škole, jakým způsobem s jejich pomocí dosáhnout stanovených cílů výuky, případně na jaké nesnáze se při její realizaci připravit. Největší pozornost je věnována reálnému návrhu přípravy učitele s využitím metody řešení problému a s možností aplikace do pedagogické praxe střední odborné školy zahradnického zaměření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.