Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika zranění ve fotbale (Přehledová literární studie)
Kejmar, Martin ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Problematika zranění kolene ve fotbale (Přehledová literární studie) Cíle práce: Hlavním cílem práce je prostudování vědeckých a odborných článků a publikací týkajících se problematiky zranění ve fotbale (se zvláštním aspektem na zranění kolene) a následné rozčlenění informací do přehledu literatury. Dalším cílem práce je pracovní návrh o stanovení možných preventivních zásad, které mohou minimalizovat vznik poranění u fotbalistů. Metodika práce: V této práci byla použita metoda literární rešerše, především zahraniční, ale také české literatury, získané převážně z internetových databází a oborové bibliografie. Pro odpovídající přehled literatury byla stanovena klíčová slova jak pro tuzemské literární zdroje, i pro zahraniční publikace. Výsledky práce: Zpracováním literární rešerše byl vytvořen ucelený přehled problematiky o zranění ve fotbale. Bylo zjištěno, že fotbal patří mezi jeden z nejrizikovějších sportů potencionálně vysokým předpokladem vzniku zranění. Bylo potvrzeno, že nejčastěji poraněnými oblastmi jsou stehno, kotník a koleno. Nejčastějším typem zranění kolene u fotbalistů bylo poranění menisků. Mezi nejčastější i nejzávažnější poranění kolene patří poranění předního zkříženého vazu (uváděno jako LCA, případně ACL). V rámci literární rešerše bylo zpracováno celkem 56 článků jak české, tak...
Podpora zdravého vývoje nohy u dětí předškolního věku
HRUŠKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá zdravým vývojem nohy u předškolních dětí a možnostmi, jak tento vývoj podpořit. Teoretická část této práce je rešeršního charakteru, věnuje se anatomii nohy, odchylkám od zdravého vývoje, možnostem prevence a nápravy při nevhodném stavu. Praktická část zahrnuje návrh vzdělávacího programu, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zahrnuje preventivní cvičení pro nohy, tvořivé činnosti, hry a snaží se dětem vzdělávací obsah smysluplně předat. Programu se účastnilo 37 dětí (22 chlapců, 15 dívek) předškolního věku (5-7 let) ze dvou tříd různých mateřských škol. Reflexe programu proběhla prostřednictvím individuálních rozhovorů s dětmi, vlastním pozorováním, ústním sdělením dohlížejících pedagogů a sebereflexí. Program vytvořený s podporou běžně dostupných pomůcek byl dětmi i pedagogy hodnocen pozitivně a je zařaditelný jako celek nebo po částech do běžné předškolní výuky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.