Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hudba v českých filmech Miloše Formana
Franc, Adam ; Přádná, Stanislava (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hudební složkou v českých filmech Miloše Formana. Téma je zasazeno do širšího kontextu hudební kultury 60. let, neboť hlavní pozornost je zaměřena na analýzu kulturních jevů spjatých s hudebním vyjádřením, které zanechaly svůj otisk ve Formanových filmech a do značné míry se podílely na specifičnosti jejich hudební stopy. Filmy tedy nejsou analyzovány jako samostatné artefakty, ale jsou nahlíženy jako dokumenty, na něž působilo tehdejší společenské klima. Práce sleduje běžné společenské fenomény, jež tvoří nedílnou součást Formanových filmů: taneční zábavy, twist a rozhlasové vysílání. Dále mapuje Formanovu spolupráci s divadlem Semafor a vliv semaforské poetiky na sledované filmy. Podrobné analýze jsou podrobeny písňové texty Jiřího Suchého a dobové hity pop music středního proudu, jež jsou důležitou součástí Formanových filmů. Stručné nastínění kinematografického kontextu šedesátých let a komparace s tematicky spřízněnými filmy napomáhá upřesnit Formanův přístup k hudební složce. Kolážovitá struktura této práce dává vyniknout několika protikladným tendencím populární hudební kultury 60. let, jejíž rozmanitost se odráží ve Formanových filmech.
Karlheinz Stockhausen a Beatles
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
The text proposes to describe the relationship between Karlheinz Stockhausen and the work of The Beatles in the late sixties regarding especially their album Sgt. Pepper s Lonely Hearts Club Band. It compares how they worked within the same technnical system and it shows changes that occured in music with the conception of studio as a musical instrument. On a more general level, one theme of the text is the difference between so called serious, or avantgarde music and popular music. Through comparing the way Stockhausen and The Beatles approached a few selected aspects of music making, it presentes them next to each other rather than against each other. Another general theme is the relationship between technical inovation and music creation.
Etnická hudba, pop music, world music. Etnomuzikologie mezi odbornou terminologií a marketingovými nálepkami
Kratochvíl, Matěj
Text se zabývá vztahem mezi oblastmi lidové hudby, populární hudby a tzv. world music a nejasnými hranicemi mezi nimi. Především termín world music je užíván v různých významech a k označování rozdílných hudebních forem. Navzdory jeho praktičnosti coby marketingového nástroje, jeho užitečnost při diskuzích o hudbách různých kultur světa je značně omezená

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.