Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pobyt v přírodě ve vztahu k environmentální výchově v mateřské škole.
ŠŤASTNÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá pobytem předškolních dětí v přírodním prostředí ve vztahu k environmentální výchově v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce bylo prostřednictvím kvantitativní metody za pomoci dotazníkového šetření zjistit, jaký je pohled rodičů předškolních dětí na význam pobytu v přírodě ve vztahu k environmentální výchově. Zejména pak kolik volného času tráví děti předškolního věku v přírodě a jakou formou je tento čas využit. Teoretická část obsahuje kapitoly zaměřené na environmentální výchovu, přínos pobytu ve volné přírodě pro rozvoj předškolních dětí a jejich environmentálního cítění a v neposlední řadě i rodinu a její význam pro environmentální výchovu. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že pro rodiče předškolních dětí je pobyt v přírodě důležitý nejen z hlediska posílení fyzického zdraví a psychické odolnosti, ale i ze strany posílení dětské osobnosti celkově. Snahou rodiče je dítěti zajistit pobyt v přírodním prostředí minimálně 27 minut denně. V souvislosti s environmentální výchovou v rámci pobytu venku v MŠ rodiče postrádají větší intervenci od pedagoga směrem k dětem a využívání i jiného přírodního prostředí, než je zahrada u mateřské školy. Na základě teoretických východisek a výsledků výzkumu byl autorkou navržen vzdělávací program pro podporu pobytu předškolních dětí v přírodním prostředí.
Evironmentální výchova v mateřských školách s různým vzdělávacím programem
PLETÁNKOVÁ, Petra
V bakalářské práci byly zkoumány enviromentální vzdělávací programy mateřských škol. Rozhovor a vypracovaný dotazník pro učitele se stal nástrojem pro porovnání vzdělávacích programů. Dotazník zaměřený na vztah dětí k neoblíbeným živočichům vyplnilo 35 dětí. Rozhovor s dětmi vedl k zjištění vztahu dětí k pobytu v přírodě. Výsledky dotazníků s dětmi byly porovnány s výzkumem Petry Juhasové. Výsledky byly dále zpracovány a porovnávány v souvislosti s environmentálními vzdělávacími programy v mateřských školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.