Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby snížení otevíracího rázu padákových systémů
Zamazal, Jakub ; Daniel, Miloš (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o otevíracím rázu u padákových záchranných systémů a shrnuje způsoby jeho tlumení. Začátek práce je věnován teoretickému úvodu do obecné problematiky padáků. Následně je nastíněna problematika otevíracího rázu z pohledu předpisů pro záchranné systémy. Také je uvedeno několik vhodných měřících metod. Dále je uveden přehled používaných způsobů tlumení otevíracího rázu. Závěr práce obsahuje návrh vhodných prvků tlumení pro letouny se vzletovou hmotností 450kg.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Ballistic rescue system installation into a light sports aircraft
Gebrlín, Jakub ; Sklenář, Jiří (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is to design the installation of a parachute system in a small sport aircraft. The individual steps of the thesis are chronologically classify in the order in which they were approached. The introductory part of the thesis describes the main parameters of the parachute rescue system and the aircraft which the rescue system is designed for. Next, the German LTF-UL regulation and related regulations are discussed in detail, from which all calculation procedures are subsequently derived. In the second part, the thesis deals with the calculation of the dynamic force load of the aircraft structure and the adjustment of individual parts of the structure. At the end of the work, a method of testing is proposed.
Distributed ballistic recovery system design for GA and commuter aircraft
Šima, Dávid ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The master's thesis is focused on the design of a ballistic system for a commuter aircraft and can serve as a feasibility study. At the beginning, the significance of the ballistic recovery system is demonstrated through a statistical overview. This is followed by a section that examines the ballistic system itself in terms of its construction, activation, and various associated rules. This is followed by a section on the characteristics and geometry of the parachute, which is essential for the design itself. The most crucial part of the thesis is the procedure for calculating the filling time and dynamic loads. Among the various possible methods, the most suitable calculation methods were verified and selected based on a specific case. Using these validated calculations, the loads on several possible parachutes were subsequently determined. The final part involves verifying the placement concept, for which the wing load at half-span was determined and compared with the dynamic load value of the proposed parachutes.
Technické prostředky pro záchranu posádek letadel v nouzi
Zemánek, Adam ; Grim, Robert (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled technických prostředků pro záchranu posádek letadel v nouzi, porovnat je ve svých kategoriích a zároveň vytvořit koncepční návrh mechanismu aktivace těchto prostředků. V přehledu prostředků je obsažena historie a současný stav záchrany posádek letadel za pomocí vystřelovacích sedadel a záchranných padákových systémů. Porovnání prostředků je provedeno v závislosti na oblasti použití a na jejich vlastnostech. Koncepční návrh mechanismu je navržen jako kladkový v souladu se stavebními předpisy CS-23 vydanými agenturou EASA. Výsledky této práce rozšíří čtenáři povědomí o moderních možnostech záchrany posádky letadel, zejména pak v civilní letecké dopravě. Vytvořený koncepční návrh splňuje požadavky dle stavebních předpisů CS-23, je schopen snášet předpokládané zatížení, což potvrzuje provedená pevností kontrola. Rozšíření do podvědomí veřejnosti o možnosti záchranných systému může ve výsledku znamenat i celkové zvýšení bezpečnosti v letecké dopravě.
Ballistic rescue system installation into a light sports aircraft
Gebrlín, Jakub ; Sklenář, Jiří (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is to design the installation of a parachute system in a small sport aircraft. The individual steps of the thesis are chronologically classify in the order in which they were approached. The introductory part of the thesis describes the main parameters of the parachute rescue system and the aircraft which the rescue system is designed for. Next, the German LTF-UL regulation and related regulations are discussed in detail, from which all calculation procedures are subsequently derived. In the second part, the thesis deals with the calculation of the dynamic force load of the aircraft structure and the adjustment of individual parts of the structure. At the end of the work, a method of testing is proposed.
Historie parašutismu - přesnost přistání
Svobodová, Jana ; Dvorský, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název: Historie parašutismu - přesnost přistání Cíle práce: Cílem této práce je komplexním, celistvým způsobem zmapovat historii parašutismu se zaměřením na závodní disciplínu přesnosti přistání. Vzhledem k nedostatečnému množství ucelených relevantních zdrojů, se tak práce stane prvním spisem, který problematiku pojme v souhrnným způsobem a vytvoří o zkoumaném problému jednotný přehled. Metody: Jedná se o teoretickou práci, tedy jádro práce bude stát v dohledávání odborných publikací a webových stránek, sběru informací, filtraci relevantních údajů a v jejich uceleném podání. Výsledky: Cíl práce se podařilo z velké části naplnit. Ukázalo se, že téma je velmi rozsáhlé na to, aby bylo možno sepsat podrobný souhrn celé historie zkoumané problematiky. Téma tedy bylo zpracováno rámcově a je spíše jakýmsi náhledem než dokonalým popisem. Zamýšlený přehled se podařilo podat. Klíčová slova: Parašutismus, padák, soutěžní disciplíny, přesnost přistání, historie.
Vývoj discipliny přesnost přistání v závislosti na vývoji kruhového padáku
Svobodová, Jana ; Dvorský, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název: Vývoj disciplíny přesnost přistání v závislosti na vývoji kruhového padáku Cíle práce: Cílem této práce je zmapovat historii parašutismu se zaměřením na závodní disciplínu přesnost přistání a na vývoj kruhového padáku a jeho ovládacích prvků. Vzhledem k nedostatečnému množství ucelených zdrojů, se tak práce stane spisem, který problematiku pojme ucelenějším způsobem a vytvoří o zkoumaném problému jednotný přehled. Metody: Jedná se o teoretickou práci, tedy jádro práce bude stát v dohledávání odborných publikací, časopisů a webových stránek, sběru informací, filtraci relevantních údajů a v jejich uceleném podání. Výsledky: Cíl práce se podařilo z velké části naplnit. Ukázalo se, že téma je velmi rozsáhlé na to, aby bylo možno sepsat podrobný souhrn celé historie zkoumané problematiky. Téma tedy bylo zpracováno rámcově a je spíše jakýmsi náhledem než dokonalým popisem. Zamýšlený přehled se podařilo podat. Klíčová slova: Parašutismus, padák, soutěžní disciplíny, přesnost přistání, historie.
Vývoj discipliny přesnost přistání v závislosti na vývoji kruhového padáku
Svobodová, Jana ; Dvorský, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název: Vývoj disciplíny přesnost přistání v závislosti na vývoji kruhového padáku Cíle práce: Cílem této práce je zmapovat historii parašutismu se zaměřením na závodní disciplínu přesnost přistání a na vývoj kruhového padáku a jeho ovládacích prvků. Vzhledem k nedostatečnému množství ucelených zdrojů, se tak práce stane spisem, který problematiku pojme ucelenějším způsobem a vytvoří o zkoumaném problému jednotný přehled. Metody: Jedná se o teoretickou práci, tedy jádro práce bude stát v dohledávání odborných publikací, časopisů a webových stránek, sběru informací, filtraci relevantních údajů a v jejich uceleném podání. Výsledky: Cíl práce se podařilo z velké části naplnit. Ukázalo se, že téma je velmi rozsáhlé na to, aby bylo možno sepsat podrobný souhrn celé historie zkoumané problematiky. Téma tedy bylo zpracováno rámcově a je spíše jakýmsi náhledem než dokonalým popisem. Zamýšlený přehled se podařilo podat. Klíčová slova: Parašutismus, padák, soutěžní disciplíny, přesnost přistání, historie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.