Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předvolební průzkumy k volbám do Poslanecké sněmovny v letech 1996-2021 a jejich úspěšnost
Ilková, Veronika ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
Bakalářská práce zpracovává data výstupů předvolebních šetření k volbám do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Cílem bakalářské práce je zhodnotit kvalitu předvolebních průzkumů za dobu od prvních voleb do PSP ČR v roce 1996 do aktuálně posledních voleb v roce 2021. Spolu s tím jsou zkoumány i jednotlivé aspekty šetření, které by mohly mít vliv na jejich (ne)kvalitu. V teoretické části práce je shrnut historický vývoj zkoumaného fenoménu. Následně jsou představeny základní metodologické metody používané při konstrukci tohoto typu průzkumů. Dále jsou popsány i jednotlivé typy šetření s volební tématikou z pohledu zadavatele a uživatele. Praktická část vymezuje použitá data spolu se základním představením agentur organizujících předvolební průzkumy, věnuje se i zvolené metodologii. Vybrané statistické metody umožňují zpracování vybraných dat a následné zodpovězení hlavní výzkumné otázky a dvou dílčích podotázek. Práce přináší i bližší pohled na ČSSD, jakožto na stranu jejíž predikce se často výrazně lišily od skutečných volebních zisků.
Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících
Tučková, Kateřina ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících se zabývá způsobem, jakým média ve svém zpravodajství prezentují výsledky předvolebních výzkumů. Práce vychází z teorií účinků médií, jejichž studium ukazuje možný vliv médií na veřejné mínění, či dokonce na volební rozhodování. Z tohoto důvodu je možné od médií vyžadovat dodržování určitých standardů při zveřejňování výsledků předvolebních výzkumů, nicméně žádný předpis, který by ustanovoval, jak k tomuto typu obsahu přistupovat, v České republice neexistuje. I tato skutečnost vede k dlouhodobému sporu mezi zdroji dat (výzkumnými agenturami) a těmi, kdo je prezentují veřejnosti (médii), v jehož centru stojí odlišná měřítka kvality obou stran. Mezi často médiím vytýkané chyby patří nesprávná interpretace dat a nedostatečné vysvětlení pozadí výzkumu. Tato práce zkoumá kvantitativní obsahovou analýzou 154 článků z českých tištěných deníků napříč třemi předvolebními obdobími (2010, 2013, 2017) s cílem zjistit, jakou formou v nich jsou prezentovány výsledky předvolebních výzkumů a jestli jsou doplněny o všechny potřebné údaje. Analýza výsledků se dívá na data jako celek i sleduje trend napříč jednotlivými lety. Ve svém závěru zhodnocuje prezentaci výsledků předvolebních výzkumů v českých médiích jako nedostatečnou, z čehož...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.