Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní studium díla - rozdíl v přístupu dirigenta a zpěváka
Růžičková, Michaela ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rady,jak se co nejefektivněji zhostit studia hudebního díla. Speciálně se zaměřuji na práci operního zpěváka, autorka však využívá také znalostí po dobu svého studia dalších dvou oborů - klavíru a dirigování. Kombinací zkušeností z těchto tří oborů se snaží najít co nejrychlejší a zároveň nejkvalitnější cestu, jak precizně nastudovat hudební dílo. Práce se zároveň věnuje problematice veřejného vystupování , otázce trémy a jejího řešení.
Slovenské sopranistky od minulosti až po súčastnosť
Mikšíková, Katarína ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
V tejto bakalárskej práci som sa zamerala na život, vývoj, umeleckú dráhu a karierny vrchol našich významných slovenských sopranistiek. Snažila som sa zachytiť a zaznamenať ich hudobné začiatky, štúdium spevu, prvé dosiahnute úspechy, začiatky v divadlách a na koncertných pódiách. Zamerala som sa na dohľadanie naštudovaného repertoáru počas ich kariéry a pokúsila sa zhrnúť všetky významné divadelné scény a koncertné pódia, na ktorých počas svojho profesného života účinkovali. Chcela som tiež priblížiť ich pohľad na významnú svetovú kariéru, ktorú každá z nich zažila a ich názor na divadelný a spevácky svet.
Porovnání interpretací role hraběte Almavivy z opery Figarova svatba
Nosek, Vít ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Tato práce seznamuje s rolí hraběte Almavivy z opery Figarova svatba od skladatele Wolfganga Amadea Mozarta. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na operní tvorbu a zejména operu Figarova svatba. Stěžejní část této práce je věnována srovnání interpretačního přístupu oslovených profesionálních pěvců.
Osobnost Milady Šubrtové
Pashayeva Škopková, Adéla ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Magisterská práce „Osobnost Milady Šubrtové“ pojednává o uměleckém i rodinném životě české operní pěvkyně. Nejprve se zabývá jejími začátky a jejím zázemím. Poté popisuje její dospívání a školy, které Milada Šubrtová vystudovala. Profesory, kteří paní Šubrtovou velice ovlivnili. Práce se zaměřuje na počátky její kariéry, na první role, ve kterých hrála. Na první angažmá, které dostala. Na úspěchy a pády. Práce popisuje její lásku k milovanému muži a k jejíma dvěma nejbližším přátelům panu profesoru J. Mrázkovi a paní profesorce Christině Kluge-Mrázkové. Dočtete se zde o jejích angažmá a hostování v českých divadlech. V této práci se také můžete dočíst, jakých úspěchů dosáhla, kolik velkých rolí má v repertoáru a jakým byla člověkem. Práce obsahuje dva rozhovory. Prvním z nich je rozhovor s paní PhDr. Christinou Kluge-Mrázkovou, která osobně znala paní Miladu Šubrtovou a byla její blízkou přítelkyní. Druhým z nich je rozhovor s panem starostou obce Chříče Ing. Petrlíkem. Na jeho popud bylo založeno po její smrti muzeum Milady Šubrtové ve stejnojmenné vesnici. Na závěr mé práce dělám rozbor dotazníku ohledně "Osobnosti Milady Šubrtové", který jsem vytvořila za účelem poznání, kolik respondentů zná tuto skvělou operní pěvkyni.
Koloraturní sopránová árie a její vývoj
Havránková, Petra ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Tato magisterská práce s názvem "Vývoj koloraturní arie" je rozdělena do několika částí, které se dále větví na jednotlivé oddíly. V první části se zabývám objasněním základních pojmů koloratury a arie, jak o nich je psáno v naučných slovnících a encyklopediích. Na tuto část navazuji stručným formálním vývojem arie v průběhu věků. Pokračuji historickým rozvojem koloratury od kapitoly Středověk, přes navazující období renesance a vícehlasu po baroko, kde se podrobněji zabývám vznikem opery jakožto dramatického žánru. Právě tato část se dělí na podkapitoly, ve kterých se rozepisuji o vzniku koloraturní arie a recitativu a popisuji zrod jiných žánrů, ve kterých se koloraturní arie hojně využívají. Další kapitola je věnována fenoménu kastrátů, kteří se zasloužili o rozšíření koloraturní arie do celého světa. V kapitolách Alessandro Scarlatti, Georg Friedrich Händel a Johann Sebastian Bach uvádím kromě jejich kompozičních technik také příklady práce s koloraturou a jejich přínos budoucím generacím. Následuje Klasicismus a s ním i kompoziční techniky Wolfganga Amadea Mozarta. V další kapitole zabývající se romantismem se věnuji zejména "belcantistům" Rossinimu, Donizettimu a Bellinimu, kteří se zasloužili o příklon ke koloraturním technikám. Posledním představitelem této éry byl Giuseppe Verdi.V předposlední kapitole píši o vybraných rolích, které by mohly být vhodné pro koloraturní soprán, a závěrem popisuji svůj vztah ke koloraturnímu sopránovému hlasovému oboru.
Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky.
Jirovská, Anita ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky" se věnuje oblastem fonetiky francouzštiny pro zpěváka nezbytné. Práce jednotlivě rozebírá veškeré samohlásky a souhlásky. V popisu fonémů vychází z fonetiky češtiny. Porovnává tak fonémy známého českého jazyka s fonémy jazyka francouzského. Práce se věnuje i nezbytnému dělení slabik, stejně tak jako přízvuku, asimilaci znělosti či vázání, ve francouzštině tak běžnému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.