|
Perspektiva maloobchodního prodeje obchodních řetězců s ohledem na právní úpravu ochrany spotřebitele
Remunda, Kamil
Tato diplomová práce hodnotí český maloobchodní trh s potravinami a přínos ochrany spotřebitele pro zákazníka s rozdělením na veřejnosprávní a soukromoprávní část. Důležitým tématem práce je efekt Zákona o významné tržní síle na maloobchodní subjekty. Část práce je věnována kritériu kvality potravin, které výrazně ovlivňují obchodní řetězce. Výsledky práce se prolínají se subjektivním hodnocením zákazníků, které byly získány z dotazníkového šetření se zaměřením na chování spotřebitele při nákupu potravin a na přínos ochrany spotřebitele pro zlepšení postavení zákazníka v nákupním procesu.
|
|
Spotřebitelé a bezobalové prodejny
Hublová, Jitka
Hublová, J. Spotřebitelé a bezobalové obchody. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá bezobalovými obchody s důrazem na chování spotřebitele. Hlavním úkolem práce je navrhnout obecná marketingová doporučení pro bezobalové obchody a konkrétní doporučení pro vybranou prodejnu. Práce se zaměřuje na zkušenosti českých spotřebitelů s bezobalovými prodejnami a jejich ochotu takto nakupovat. K naplnění cíle bylo využito hloubkových rozhovorů (n=26) se zákazníky bezobalových obchodů i se spotřebiteli, kteří v těchto prodejnách zatím nenakupovali. Dále bylo provedeno rovněž dotazníkové šetření (n=379). Na základě výsledků provedeného výzkumu byla formulována obecná doporučení, která byla poté specifikována pro vybraný obchod.
|
|
Vliv vizuálních stimulů místa prodeje na pozornost spotřebitelů z generace Y
Drexler, Denis
Disertační práce se zaměřuje na oblast in-store komunikace, jejího vnímání a vizuální pozornosti v rámci jednotlivých prvků místa prodeje. Cílem práce je po-souzení vlivu vybraných vizuálních nástrojů místa prodeje na pozornost spotřebi-tele z generace Y. Pro splnění tohoto cíle bylo využito metody eye-trackingu (n = 54), hloubkových rozhovorů (n = 54) a focus groups (n = 32) se spotřebiteli, hloubkových rozhovorů s odborníky z praxe (n = 12) a dotazníkového šetření (n = 1456). Výsledkem práce je následně zhodnocení významu těchto vizuálních prvků napříč rozdílnými kategoriemi potravin, komparace zjištěných poznatků s teorií a praxí, a návrh doporučení aplikovatelných v praxi.
|
|
Nákupní chování v oblasti internetového nákupu potravin
PINCOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě provedeného výzkumu navrhnout postup pro vybraný internetový obchod s potravinami. Pro tuto práci byl vybrán internetový obchod s potravinami Plná taška, který působí v Jižních Čechách. Teoretická část se zabývá problematikou e-commerce a dále problematikou internetového prodeje potravin. Praktická část obsahuje analýzu nákupního chování v oblasti internetového nákupu potravin. Pro získání potřebných dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly stanoveny konkrétní návrhy a doporučení.
|
|
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin
Novotná, Monika ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Prudký, Libor (oponent)
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin Monika Novotná Abstrakt Tato práce se zabývá historicko-sociologickým pohledem na problematiku obstarávání a spotřeby potravin v období od konce II. světové války po současnost. Spotřeba a obstarání potravin je chápáno jako symbolické vyjádření sociálního postavení ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí. Teoreticko-historická část sleduje, jak souvisí spotřeba potravin s proměnami sociální stratifikace. Výzkumná část práce navazuje na téma spotřeby potravin zkoumáním nákupních zvyklostí v návaznosti na sociální třídu. Hlavní otázkou teoreticko-historické části je, zda a jak souvisí spotřeba potravin se sociální diferenciací. Trend sbližování rozdílů ve spotřebě a míra stratifikace spotřeby sociálních tříd jsou zde sledovány v časových řadách v rámci dvou epoch - období komunismu a období po roce 1989. Pro obě období je provedena sekundární analýza historických dat o spotřebě konkrétních druhů potravin, která má za cíl odhalit rozdíly či podobné trendy mezi sociálními třídami. Zatímco v období komunismu směřují jednotlivé společenské vrstvy ke sbližování spotřeby, s výjimkou družstevních rolníků, jejichž spotřeba je ovlivněna samozásobitelstvím, po roce 1990 se v třídně stratifikované společnosti objevuje trend...
|
|
Nové tendence v chování spotřebitele při nákupu potravin
Radoušová, Eva ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tendencemi v chování spotřebitele při nákupu potravin. Pro účely zpracování této diplomové práce jsou jako skupina spotřebitelů zvoleni studenti vysokých škol ze Středočeského kraje.
Teoretická část práce obsahuje poznatky související s nákupním chováním spotřebitelů při nákupu potravin a vlivy působící na toto chování. V analytické části práce jsou analyzovány nákupní zvyklosti u vybrané skupiny spotřebitelů. Nákupní chování je zkoumáno z hlediska četností nákupů, místa nákupu, nejčastěji nakupovaných kategorií potravin, hlavních kritérií rozhodování při nákupu potravin, vlivu reklamy a slevových akcí, významu informací o složení potravin a o zemi původu, zájmu o biopotraviny a zdravý životní styl, ochoty zkoušet dosud nevyzkoušené potraviny a přístupu k nákupu potravin prostřednictvím internetu.
Závěrečná část práce vyhodnocuje nové tendence nákupních zvyklostí vybrané skupiny spotřebitelů a formuluje doporučení, jak pro dotčenou skupinu spotřebitelů, tak pro prodejce potravin.
|
|
Perspektiva maloobchodního prodeje obchodních řetězců s ohledem na právní úpravu ochrany spotřebitele
Remunda, Kamil
Tato diplomová práce hodnotí český maloobchodní trh s potravinami a přínos ochrany spotřebitele pro zákazníka s rozdělením na veřejnosprávní a soukromoprávní část. Důležitým tématem práce je efekt Zákona o významné tržní síle na maloobchodní subjekty. Část práce je věnována kritériu kvality potravin, které výrazně ovlivňují obchodní řetězce. Výsledky práce se prolínají se subjektivním hodnocením zákazníků, které byly získány z dotazníkového šetření se zaměřením na chování spotřebitele při nákupu potravin a na přínos ochrany spotřebitele pro zlepšení postavení zákazníka v nákupním procesu.
|
|
Ochrana spotřebitele při nákupu potravin
Studená, Lucie ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat práva spotřebitelů a povinnosti prodávajících při nákupu potravin. V první kapitole jsou definovány obecné pojmy týkající se této problematiky. V dalších kapitolách se práce zaměřuje na hlavní zásady ochrany spotřebitele v EU a ČR, na všeobecné požadavky na označení potravin, na obaly potravin jak z hygienického, tak recyklačního hlediska. Dalším důležitým aspektem, který bakalářská práce uvádí je problematika reklamace. Poslední kapitola se zabývá komparací ceny a kvality u konkrétních produktů. Prvním cílem práce je tedy ucelit čtenářovi obraz o ochraně spotřebitele při nákupu potravin v České republice a informovat ho o svých právech a povinnostech v této oblasti. Druhým cílem je dokázat čtenářovi, že ne vždy je kvalita hlavním atributem pro určení ceny zboží.
|