Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj pohybových dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
BILÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj pohybových dovedností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Uplatnění práce bude zejména u pedagogických pracovníků mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu při inkluzivním vzdělání předškoláků se zrakovým postižením. Cílem této práce je sestavit edukační program pohybových aktivit. Aktivity mají za úkol rozvíjet oslabené pohybové dovednosti dítěte, které vznikají důsledkem zrakového postižení. Pro naplnění cílů bude zvolena kvalitativní strategie. Práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a praktické. V teoretické části je představena terminologie spjatá k problematice zrakového postižení. Nalezneme zde klasifikaci jednotlivých zrakových vad, nejčastější zrakové vady v předškolním věku a obecná specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením. Dále je zde objasněna problematika pohybu těchto dětí a zejména význam pohybových aktivit pro děti se zrakovým postižením. Poslední kapitola teoretické části je věnovaná možnostem předškolního vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh edukačního programu pohybových aktivit. Tyto aktivity mohou posloužit pedagogům hlavního vzdělávacího proudu mateřských škol v případě, že jim je do třídy integrováno dítě se zmíněným postižením. Aktivity mají ale své využití i u intaktních dětí v mateřských školách i v domácím prostředí. Pohybové aktivity jsou v edukačním programu zaměřeny především na rozvoj chůze a stability těla. U každé aktivity je uvedena motivace, podrobný popis činnosti s fotodokumentací a případně zvolené pomůcky pro danou aktivitu.
Pohybový režim žáků na 1.stupni ZŠ v podmínkách konkrétní školy
Srchová, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Název práce: Pohybový režim žáků 1. stupně ZŠ v konkrétních podmínkách školy Autor práce: Bc. Michaela Srchová Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Vedoucí diplomové práce: Mgr. Věra Kuhnová, Katedra tělesné výchovy a sportu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, M. D. Rettigové 4, 116 39 Praha 1 e-mail vedoucího: vera.kuhnova@pedf.cuni.cz Abstrakt: V diplomové práci se zabývám pohybovým režimem žáků mladšího školního věku. Po dobu dvou týdnů pozoruji jednu vybranou třídu během dopoledního vyučování. Pro své pozorování využiji třídu 3. E ze základní školy v Praze-Radotíně. Věnuji se také pohybovému režimu žáků z celého prvního stupně po dobu přestávek. Následně zhodnotím, jestli je pohybový režim žáků třídy 3. E po dobu dopoledního vyučování dostatečný. V závěru práce navrhnu aktivity, kterými lze obohatit školní den žáků. Klíčová slova: Pohybový režim, pohybové aktivity, žáci, 1. stupeň ZŠ
Aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou
JIROUTOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na aktivizační činnosti pro seniory. Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách patří aktivizační činnosti mezi základní činnosti při poskytování sociálních služeb. Teoretická část se skládá z osmi základních kapitol. První kapitola nastiňuje charakteristiku stárnutí a stáří. Následuje sociální práce se seniory, jelikož celá práce se zabývá právě seniorskou populace. Třetí kapitola obsahuje aktivní život seniorů, jeho význam a popis aktivního života v sociálních službách, které senioři využívají. Zbylé kapitoly se zabývají jednotlivými aktivizačními činnostmi, kterými jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie a arteterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Dílčím cílem je zjistit přínos aktivizačních činností pro seniory v Rychnově nad Kněžnou z pohledu seniorů. V závislosti na cílech práce jsou nastoleny dvě výzkumné otázky. Hlavní výzkumná otázka zní: Jaké aktivizační činnosti pro seniory jsou poskytovány v Rychnově nad Kněžnou? Dílčí výzkumná otázka zjišťuje, jaký je přínos aktivizačních činností pro seniory z pohledu seniorů. Pro praktickou část bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru, sekundární analýza dat a metoda vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 7 klientů denního a týdenního stacionáře Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, kde byl výzkum proveden. Respondenti byli vybráni účelovým kvótním výběrem. Výsledky jsou rozděleny do 2 částí podle výzkumných otázek. První část se týká sekundární analýzy dat organizací, které poskytují aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Druhá část obsahuje subjektivní názory respondentů na aktivizační činnosti nabízené Farní charitou v Rychnově nad Kněžnou v rámci denního a týdenního stacionáře pro seniory. Výsledky jsou rozdělené do částí podle aktivizačních činností. Výzkum ukázal, že aktivizační činnosti pro seniory nabízejí v Rychnově nad Kněžnou dvě organizace ? Sociální služby města Rychnov nad Kněžnou a Farní charita v témž městě. Aktivizační služby, které poskytují seniorům, jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie, arteterapie, přednášky, hraní her, zájmové kroužky, výuka cizího jazyka, společenské a kulturní akce. Z výzkumu, který byl proveden rozhovorem s klienty Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, vyplývá, že nejnavštěvovanější aktivitou jsou pohybové aktivity a trénování paměti, kterých se účastní všichni dotazovaní. Na otázku, v čem vidí přínos trénování paměti, odpovídali, že si procvičují paměť, jsou v kontaktu s ostatními, dozvídají se nové informace, vyplňují si tak volný čas, nebo je pro ně tato aktivita zálibou. Přínos pohybových aktivit, cítí v procvičení těla. Reminiscence se ukázala také jako oblíbená činnosti. Důvodem je obliba ve vzpomínání. Méně oblíbená aktivita se projevila muzikoterapie a arteterapie. Získané poznatky bakalářské práce bude možno využít jako zdroj informací o aktivizačních činnostech pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Práce bude využita jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl realizován výzkum.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.