Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morfologicko-syntaktická rovina řeči u dětí předškolního věku
ŠUSTOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se věnuje morfologicko-syntaktické rovině řeči a jejímu procvičení pomocí aktivit v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je navrhnout cvičení na rozvoj morfologicko-syntaktické roviny řeči u dětí předškolního věku, cvičení s dětmi realizovat a následně reflektovat. Obsahem teoretické části je vývoj dětské řeči včetně popisu jednotlivých jazykových rovin. Z hlediska morfologicko-syntaktické roviny je zde vymezen pojem morfém, morfologie a syntax. Popsán je vývoj morfologicko-syntaktické roviny, její rozvoj, diagnostika a možná narušení, včetně rozvoje komunikačních schopností v Rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část prezentuje devět cvičení, která byla navrhnuta a realizována v mateřské škole s předškolními dětmi. Uvedena je zde evaluace jednotlivých cvičení a dotazník, který byl předložen učitelce předškolních dětí.
Vývojová dysfázie u dětí s kochleárním implantátem
Volfová, Markéta ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie jako rizikového faktoru kochleární implantace. Zmíněná diagnóza může svým charakterem zásadně narušit vývoj řeči po kochleární implantaci. Hlavním cílem této práce byla identifikace a komparace využívaných komunikačních systémů osob s kochleárním implantátem a diagnostikovanou vývojovou dysfázií. V rámci charakteristiky úrovně verbální komunikace jsme se zaměřili na morfologicko-syntaktickou rovinu jazyka. Kvalitativní šetření proběhlo na základních školách pro sluchově postižené. Výzkumný vzorek tvořilo pět žáků těchto škol. Žáci byli vybráni na základě užívání kochleárního implantátu, diagnostikované vývojové dysfázie a dalších určených faktorů. Potřebná data byla získána na základě pozorování a prostřednictvím dílčích subtestů testové baterie Diagnostika jazykového vývoje. Provedeným šetřením bylo zjištěno, že preferovaný a častěji užívaný komunikační systém je i přes kochleární implantaci znakový jazyk. Všichni žáci z výzkumného souboru jsou schopni komunikace prostřednictvím mluvené řeči, kterou ale potřebují doplňovat a podpořit alespoň jednotlivými prvky znakového jazyka. Morfologicko-syntaktická rovina mluvené řeči byla nápadná u všech žáků výzkumného souboru. Žáci byli schopni aplikovat některá gramatická pravidla. Aplikovali...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.