Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování prostorových interakcí na příkladu krajských měst
Zelenka, Jaroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Vedení a plánování dopravy se stává důležitější z hlediska neustále narůstající intenzity prostorových interakcí, které jsou stále ve většině případů realizovány skrze dopravní sítě. Proto tímto specifickým problémem se v rámci dopravní geografie lze zabývat například za pomoci modelování prostorových interakcí. Obecným cílem předkládané diplomové práce je modelování prostorových interakcí a jejich následná komparace s dopravní intenzitou při použití kalibrace za účelem predikce hodnot reálných toků v budoucnu při zohlednění plánovaných změn v dopravní síti. Hlavním použitým metodologickým nástrojem je gravitační model aplikovaný na příkladu krajských měst Česka. Na základě výsledků lze konstatovat, že střediska s menší významností sledovaných vztahů se vyznačují vzdálenější polohou vůči většině center, malým počtem obyvatel, nízkou intenzitou modelových interakcí a nižšími hodnotami dopravních intenzit se sousedními centry. Se samotným růstem střediska se zvyšuje i jeho rozsah interakcí s ostatními středisky. Klíčová slova: modelování prostorových interakcí, gravitační model, modelová interakce, dopravní intenzita, krajská města
Modelování prostorových interakcí na příkladu krajských měst
Zelenka, Jaroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Vedení a plánování dopravy se stává důležitější z hlediska neustále narůstající intenzity prostorových interakcí, které jsou stále ve většině případů realizovány skrze dopravní sítě. Proto tímto specifickým problémem se v rámci dopravní geografie lze zabývat například za pomoci modelování prostorových interakcí. Obecným cílem předkládané diplomové práce je modelování prostorových interakcí a jejich následná komparace s dopravní intenzitou při použití kalibrace za účelem predikce hodnot reálných toků v budoucnu při zohlednění plánovaných změn v dopravní síti. Hlavním použitým metodologickým nástrojem je gravitační model aplikovaný na příkladu krajských měst Česka. Na základě výsledků lze konstatovat, že střediska s menší významností sledovaných vztahů se vyznačují vzdálenější polohou vůči většině center, malým počtem obyvatel, nízkou intenzitou modelových interakcí a nižšími hodnotami dopravních intenzit se sousedními centry. Se samotným růstem střediska se zvyšuje i jeho rozsah interakcí s ostatními středisky. Klíčová slova: modelování prostorových interakcí, gravitační model, modelová interakce, dopravní intenzita, krajská města

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.