Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.
Vývoj vztahu médií a náboženství podle McLuhanova historického členění
Jírová, Lucie ; Provecho López, Juan Ignacio (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Média jsou dnes velmi mocná, přinášejí témata ke konverzaci, dokážou jednoduše manipulovat s našimi názory. Ovlivňují lidské myšlení a naše představy o světě kolem nás. Mediální vliv zasahuje do všech oblastí lidského života včetně náboženství. Právě náboženství je jedním z nejvýznamnějších kulturních činitelů. Od počátku lidstva ovlivňovalo společnost, určovalo způsob života, hodnoty a morálku. Aby náboženství mohlo existovat napříč stoletími, muselo se umět přizpůsobovat typu média, které ve společnosti převládalo. Tato diplomová práce pojednává právě o vztahu mezi sdělovacími prostředky a náboženstvím, konkrétněji o spojitosti mezi typem média, kterým je náboženství sdělováno a charakterem tohoto náboženství. Dále práce představuje nejvýznamnější světová a česká církevní média a programy s náboženskou tématikou. Prvním cílem této práce je dokázat, že má náboženství stále velký vliv na společnost, a i proto je poměrně často v médiích. Druhým cílem pak je potvrdit hypotézu o technickém determinismu (v takové podobě, jak si ho představoval Marshall McLuhan) ve vztahu náboženství a médií, tedy potvrdit že způsob mediální prezentace náboženství, významně ovlivňuje povahu daného náboženství. K prokázání těchto hypotéz sloužila především mediální analýza větších světových církevních médií, analýza...
Kniha na cestě od rukopisu ke čtenáři
UHLÍKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se věnuje fenoménu knihy jako klíčovému komunikačnímu nástroji autora (uměleckého i neuměleckého) textu se čtenářem. Materiální objekt kniha je podrobně zkoumán jako výrobek, zboží i objekt estetického zájmu. Práce se zaměřuje především na tyto otázky: Co vše se děje s textem od momentu odevzdání rukopisu do nakladatelství do chvíle, kdy jej čtenář vezme poprvé do ruky? Jaké subjekty, instituce či zájmy vstupují (či mohou vstoupit) během výroby, distribuce a prodeje knihy do hry a jaká je jejich role? Jaká je podoba a funkce grafických a peritextových složek knihy? Všechny otázky jsou zodpovězeny s ohledem na současný stav české knižní kultury.
Současný knižní trh. Terénní anketní šetření mezi knihkupci i zákazníky a závěry z něho
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat současný český knižní trh a na pozadí běžně dostupných dat prezentovat závěry mých anketních šetření. Práce se dále opírá o statistické údaje a o informace, které mi poskytli reprezentanti českého knižního trhu. Po uvedení do tématu rokem 1989, který je považován za významný mezník, od jehož počátku datujeme knižní současnost, se věnuje struktuře knižního trhu v letech 2001 až 2010, aktuálnímu problému knižního trhu, kterým je zvýšení DPH na knihy a novému způsobu ve čtení, jimiž jsou elektronické knihy. Práci také obohatily rozhovory se dvěma stále tvořícími českými autory, kteří mimo jiné vyjádřili i svůj názor na současný knižní trh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.