Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozumí neslyšící žáci učebním textům?
Makovská, Lenka ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku porozumění učebním textům u žáků základních škol pro sluchově postižené. Získané výsledky u těchto žáků jsou porovnávány s daty zjištěnými u žáků základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Celá problematika je zasazena do teoretického rámce informací o čtenářské gramotnosti a učebních textech. Konkrétně je zde zpracována čtenářská gramotnost v pojetí mezinárodních výzkumů, dále je zde zpracován stručný přehled poznatků z oblasti teorie učebnic, jejich funkcí, výzkumů, evaluace a komparace. Součástí práce je rovněž porovnání pojetí učebnic základních škol pro sluchově postižené a základních škol hlavního vzdělávacího proudu za použití standardizovaných hodnotících nástrojů. Jádro práce se zabývá výzkumem porozumění učebnímu textu u žáků 3. - 9. (resp. 10.) ročníků základních škol pro sluchově postižené a analogických ročníků žáků základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Design výzkumu vychází z mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) a je rozšířen o testování porozumění učebnímu textu s využitím překladu do českého znakového jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.