|
Rozjezdové spojky těžkých užitkových automobilů
Fous, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje problematiku rozjezdových spojek a odlehčovacích retardérů určených pro užitková vozidla. Zabývá se se principem funkce a konstrukcí spojek pro manuální i automatické převodovky. Dále nastiňuje problematiku materiálů pro spojková obložení a vhodnost jejich využití. Nakonec jsou rozebrány retardéry se zaměřením převážně na olejové, vodní a elektrické.
|
|
Osobní automobily s pohonem všech kol
Stiborová, Dana ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rešeršní bakalářské práce je popis moderních koncepcí pohonu všech kol využívaných u osobních automobilů. Počáteční část je věnována historickému vývoji tohoto pohonu a jeho výhodám či nevýhodám. Následující část popisuje základní konstrukční prvky a jejich využití u jednotlivých koncepcí. Dále se tato práce zaměřuje na detailní popis jednotlivých systémů pohonu využívaných předními automobilovými výrobci a je zakončena úvahou o možném směru dalšího vývoje tohoto automobilového odvětví.
|
| |
|
Spojka pomocného pohonu
Holubec, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukčním návrhem spojky pomocného pohonu vozidel Tatra. Spojka umožní spouštění přídavného zařízení za chodu motoru. Je řešena jako lamelová s mokrým prostředím a je pneumaticky ovládaná. Spojka je konstruována z hlediska vnějšího omezení. Práce obsahuje výpočet spojky vzhledem k přenášenému momentu a vzhledem k ohřátí. Konstrukční návrh zahrnuje popis konstrukce jednotlivých součástí spojky.
|
|
Rozjezdové spojky těžkých užitkových automobilů
Fous, Michal ; Míša, Jiří (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje problematiku rozjezdových spojek a odlehčovacích retardérů určených pro užitková vozidla. Zabývá se se principem funkce a konstrukcí spojek pro manuální i automatické převodovky. Dále nastiňuje problematiku materiálů pro spojková obložení a vhodnost jejich využití. Nakonec jsou rozebrány retardéry se zaměřením převážně na olejové, vodní a elektrické.
|
| |
|
Spojka pomocného pohonu
Holubec, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukčním návrhem spojky pomocného pohonu vozidel Tatra. Spojka umožní spouštění přídavného zařízení za chodu motoru. Je řešena jako lamelová s mokrým prostředím a je pneumaticky ovládaná. Spojka je konstruována z hlediska vnějšího omezení. Práce obsahuje výpočet spojky vzhledem k přenášenému momentu a vzhledem k ohřátí. Konstrukční návrh zahrnuje popis konstrukce jednotlivých součástí spojky.
|
|
Osobní automobily s pohonem všech kol
Stiborová, Dana ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této rešeršní bakalářské práce je popis moderních koncepcí pohonu všech kol využívaných u osobních automobilů. Počáteční část je věnována historickému vývoji tohoto pohonu a jeho výhodám či nevýhodám. Následující část popisuje základní konstrukční prvky a jejich využití u jednotlivých koncepcí. Dále se tato práce zaměřuje na detailní popis jednotlivých systémů pohonu využívaných předními automobilovými výrobci a je zakončena úvahou o možném směru dalšího vývoje tohoto automobilového odvětví.
|