Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Diagnostika adheze železničního kola s využitím akustické emise
Skoupý, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je vývoj metody diagnostiky adheze železničního kola pomocí sledování akustické emise vznikající v kontaktu kola a kolejnice. Uplatnění se očekává v laboratorním prostředí na dvoudiskových zařízeních. V práci jsou uvedeny možnosti použití kontaktního i bezkontaktního senzoru, zjišťovány byly odezva na změnu rychlosti a úhlu náběhu a změny adheze po aplikaci vody do kontaktu. Pro vyhodnocení byly použity RMS a uvolněná energie akustické emise, koeficient špičatosti nebo Shannonova entropie. Bylo zjištěno, že RMS akustické emise od nízkých hodnot úhlu náběhu (10 mrad) prokazatelně stoupá s jeho dalším nárůstem i s rychlostí. Po aplikaci vody byl sledován propad akustické emise korespondující s propadem součinitele adheze. Pozorovány byly i přechodové stavy při zavádění vody a hladovění kontaktu související s nerovnoměrným rozprostřením vody. Ty negativně ovlivňují stabilitu kontaktu a mohou vést ke vzniku nežádoucího kvílivého hluku. Aktivita akustické emise také vzrostla před fází hladovění, což časově koresponduje s v literatuře popsaným uvolněním oxidované vrstvy. Metoda akustické emise proto může sloužit k jeho studiu a potenciálně i predikci hladovění kontaktu.
Hluk tramvajové dopravy v Brně
Dolíhal, František ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dat z dlouhodobého měření hluku tramvají na točně v Brně-Komíně, resp. na točně Technologický park v Brně. Na základě hladiny akustického tlaku a frekvence hluku byly průjezdy posuzovány, zda docházelo ke vzniku kvílivého hluku pohybem po úzce stočeném traťovém oblouku. Paralelně s měřením hluku probíhal záznam meteorologických podmínek (teplota, relativní vlhkost a srážky). Spolu s údaji z paměti předřazené výhybky o identifikačním čísle vozu a inspekčními údaji poskytnutými Dopravním podnikem města Brna byla provedena analýza těchto vlivů na vznik kvílivého hluku. Je nalezena slabá závislost na vzdušnou vlhkost (a s ní závislou teplotou). Měření prokázalo rozdílné hlukové chování tramvajových vozů stejné konstrukce. Vliv přítomnosti vody v kontaktu, se projevil hlavně při vysychání. Ruční terénní měření ukazuje také na vliv rychlosti vozu. Z pozorování také vyplývá, že bude v budoucnu vhodné posoudit také vliv řidiče a celkové dynamiky jízdy (zejména zrychlení), tomuto se již tato práce nevěnuje.
Analýza kvílivého hluku od tramvajové dopravy a jeho vliv na okolí
Prokopová, Tereza ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení účinků hluku od kolejové dopravy. Součástí této práce je rozbor dané problematiky, pořízení dat v lokalitě Starý Lískovec tramvajová smyčka a následná úprava dat a sestavení akustického modelu. Posouzení výsledků provedu sestavením akustické situace v programu SoundPlan. Součástí mé bakalářské práce je formulace závěrů a doporučení pro praxi.
Vliv provozních podmínek na hluk tramvaje v reálném provozu
Lounek, Kryštof ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá vliv povětrnostních podmínek na kvílivý hluk produkovaný kontaktem kola s temenem kolejnice. Povětrnostními podmínkami se zde rozumí vlhkost vzduchu, teplota vzduchu a přítomnost deště. Dále práce porovnává konkrétní tramvaje z hlediska jejich tendence produkovat kvílivý hluk a také dle parametrů produkovaného hluku. Datové soubory použité v analýze pocházejí z období jednoho měsíce ze stacionárního modulu umístěného v blízkosti traťového oblouku v tramvajové smyčce Brno-Komín. Grafické závislosti, které jsou výstupem práce, popisují klesající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na vlhkosti a stoupající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na teplotě. Také ukazují výraznou redukci výskytu kvílivého hluku během deště. Z hlediska porovnání tramvají nejčastěji produkuje kvílivý hluk tramvaj č. 1713 a to v 86 % případů. Zároveň má i jedny z nejvyšších hodnot všech parametrů hluku. Závěry zjištěné touto prací mohou pomoci objasnit proměnlivé chování kvílivého hluku a také mohou sloužit pro identifikaci konkrétních hlučných tramvají.
Analýza kvílivého hluku od tramvajové dopravy a jeho vliv na okolí
Prokopová, Tereza ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení účinků hluku od kolejové dopravy. Součástí této práce je rozbor dané problematiky, pořízení dat v lokalitě Starý Lískovec tramvajová smyčka a následná úprava dat a sestavení akustického modelu. Posouzení výsledků provedu sestavením akustické situace v programu SoundPlan. Součástí mé bakalářské práce je formulace závěrů a doporučení pro praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.