Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The effect of teaching spelling on the ability to predict pronunciation in Czech lower-secondary learners of English
Fuková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Záměrem této diplomové práce je zjistit, zda výuka pravidel korespondencí od písmen k hláskám zlepšuje schopnost žáků předvídat výslovnost. Teoretická část je rozdělena do dvou oddílů. Nejprve jsou po vyložení základních pojmů vyjmenovány a vysvětleny korespondence mezi grafémy a fonémy v angličtině, stručně doplněné o historické důvody jejich zdánlivě neprůhledného současného vztahu. Poté je zkoumáno, jak tyto nejasnosti v anglických korespondencích ovlivňují studenty angličtiny a jaký přístup k výuce předvídání výslovnosti doporučuje současná metodologie. Praktická část se skládá ze sbírky vhodných aktivit na výuku pravidel výslovnosti a popisuje sedmitýdenní výukový experiment, který se snažil tuto dovednost rozvíjet u písmen<c>, <g>, <s> a <o> u českých žáků angličtiny na druhém stupni základní školy. Dvacet šest žáků a dvacet dva členů kontrolní skupiny se před výukovým experimentem a také po něm zúčastnilo nahrávaného čtení 18 skutečných a 18 pseudoslov. U testované skupiny došlo k celkovému zlepšení mezi oběma měřeními, což bylo rovněž statisticky potvrzeno. Tento pokrok byl poměrně rovnoměrně rozložen mezi všechna písmena, stejně tak i skutečná slova a pseudoslova. KLÍČOVÁ SLOVA výuka pravopisu, předvídání výslovnosti, korespondence od pravopisu k výslovnosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.