Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rudolf Tuláček - život a dílo
Radanović, Danijel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Tato práce zabývá se životem a dílem Rudolfa Tuláčka s důrazem na jeho působení v Záhřebu a na nové poznatky, které jsou výsledkem mého výzkumu.
Basové smyčcové nástroje používané v církevní (kůrové) a lidové hudbě v Praze a středních Čechách
Špaček, Jan ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na shrnutí a porovnání nástrojů používaných v církevní a lidové hudbě v Praze a jejím okolí. Nejprve dochází ke jmenování jednotlivých typů nástrojů a popis jejich charakteristických rysů. Pokračuje výběrem houslařů, kteří měli vliv na vývoj a rozšíření kontrabasu u nás. Následuje výběr konkrétních nástrojů a jejich popis. V poslední části pojednává práce o Ondřejovi Horníkovi a jeho sbírce, která je neocenitelným zdrojem informací a hmotné dokumentace hudebního vývoje českých zemí. Součástí práce je soubor obrazových příloh umístěný na jejím konci.
Vlivy východní tradice v soudobé kontrabasové literatuře
Kellerová, Anna ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o soudobé literatuře pro sólový kontrabas a pro komorní ansámbly s kontrabasem, ovlivněné východní kulturou. Zabývá se díly jak evropských, tak i asijských skladatelů, mezi nimi do větší hloubky rozebírá život a kontrabasové skladby italského komponisty Giacinta Scelsiho a duo pro housle a kontrabas Together od Isanga Yuna. Hledá vztahy mezi tradiční hudbou různých kultur a soudobou vážnou hudbou. Dále se zde píše o technikách hry používaných v soudobé hudbě a o inovátorech sólové kontrabasové hry. Informace jsou čerpány z dostupné literatury, dále z webových stránek a hudebních nahrávek. Jedním ze zdrojů je též rozhovor s kontrabasistkou Joëlle Léandre.
Kontrabasová skupina České filharmonie
Bartoschová, Iva ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce představuje osobnosti, které prošly kontrabasovou skupinou od vzniku České filharmonie až po současnost. Jedná se o vůbec první ucelený seznam členů kontrabasové skupiny. Vyzdvihuje ty z nich, jejichž činnost, a to nejen pedagogická, ovlivnila nastupující generace nejvíce. Zároveň představuje členy kontrabasové skupiny, kteří v České filharmonii působí dnes.
Historie kontrabasové skupiny v orchestru Národního divadla
Pospíšil, Pavel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Tato bakalářská práce se krátce věnuje samotnému vzniku, historii Národního divadla v Praze a historii jeho orchestru. Hlavním tématem této práce je kontrabasová skupina Orchestru Národního divadla. Zabývám se členy kontrabasové skupiny od jeho založení až po současnost.
Funkce a podoba kontrabasu v době W. A. Mozarta
Hudec, Pavel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Kontrabas je mezi smyčcovými hudebními nástroji svým vývojem velice ojedinělý. Jako jeden z mála nástrojů nemá ještě ani dnes ustálený tvar a způsob hry. Za dobu svého pestrého vývoje zaznamenal několik zvratů a také důležitých vývojových zlomů. Rád bych zdůraznil, že jméno W. A. Mozarta figuruje v případě mé práce pouze jako jakési orientační časové vymezení (je tedy myšlena především druhá polovina 18. století) a hlavně symbolika; s Mozartovým životem je nejvíce spjaté město Vídeň, ve kterém poprvé zaznamenal kontrabas úspěchy jako hojně využívaný solový a komorní nástroj. Chtěl bych se v této práci zaměřit především na tuto dobu včetně období, které jsou pro ni co do souvislostí důležité, a přiblížit, jakým způsobem a k jakým účelům byl kontrabas v této době využíván. K bližšímu a věrnějšímu přiblížení přikládám překlady vybraných dobových zdrojů, které dosud nebyly do češtiny přeloženy. Cílem této práce je podat celkové informace o třech zemích, ve kterých se v 18. století formoval hudební život, tj. ve Francii, Itálii, a německých zemích.
Vývoj stavby kontrabasu
Špaček, Jan ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Účel práce je sumarizovat informace o kontrabasu a jeho vývoji. První kapitola pojednává o historických spojitostech mezi prapůvodními smyčcovými nástroji a violami da gamba a da braccio. Následně o přerodu největší violy da gamba v kontrabas. Kapitola druhá se zaměřuje na současnou podobu kontrabasu, jeho stavbu a rozdíly v ní. V kapitole třetí je stejným způsobem rozebrán kontrabasový smyčec. Nejprve jeho vývoj a následně popis moderní varianty. V kapitole čtvrté práce srovnává velikosti nástrojů v průběhu historie a informuje o nástrojích nevšedně velkých rozměrů. Důležitou součástí práce jsou také přílohy, ve kterých je na obrázcích a v tabulkách dobře vidět, o čem konkrétní části práce hovoří. Přílohy jsou umístěné na konci práce.
Kontrabas v jazzu jako sólový nástroj
Tichý, Petr ; HONZÁK, Jaromír (vedoucí práce) ; Novotný, Marek (oponent)
Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.
Kontrabasové dílny v českých zemích
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Tato práce zmiňuje houslaře, kteří žili, pracovali na našem území a zabývali se stavbou kontrabasů. Práce obsahuje jejich historický přehled a stručné dějiny českých zemí v souvislostech.
Vývoj kontrabasové literatury v uplynulých padesáti letech
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Práce zmiňující autory a jejich zkomponovaná nebo přepsaná díla pro kontrabas v období uplynulých padesáti let. Tato práce má sloužit sloužit jako zdroj pro studenty, kteří si chtějí moderní kontrabasovou hrou rozšířit své hudební obzory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.