Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s chybou ve výuce francouzštiny - se zaměřením na mluvený projev
Komárková, Kristýna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
jazyka, a to se zaměřením na mluvený projev. První část práce je věnována vymezení pojmu říčinám jejich vzniku. Součástí teoretické části je také rozbor korektivních strategií a problematika korekce chyb v projevu žáka. Poznatky z teoretické části jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje dvě případové studie, které jsou předmětem analýzy užívaných korektivních strategií hodině francouzského jazyka na základní škole. Praktická část pokračuje dotazníkovým šetřením provedeným mezi učiteli a žáky. Dotazník je koncipován tak, aby byla možná komparace názorů žáků a učitelů na jazyků. Učitelé jsou tázáni zejména na postupy, které užívají při práci s projevu, zatímco u žáků se otázky zaměřují na jejich pocity, které v gie vyučujících vzbuzuje. Cílem práce bylo porovnat názory učitelů a žáků na chybou, poukázat na složitost celé problematiky a její důležitost v KLÍČOVÁ SLOVA
Analýza častých gramatických chyb u českých uživatelů anglického jazyka
KNAPÍKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce s názvem Analýza častých gramatických chyb v angličtině poskytuje přehled nejčastějších chyb v anglické gramatice, kterých se dopouštějí čeští studenti z řad žáků základních škol, studentů středních a vysokých škol i z řad dospělých učících se anglickému jazyku. V teoretické části seznamuje se základními pojmy dané problematiky a uvádí výčet gramatických chyb seřazený podle slovních druhů, kterých se gramatický jev týká. V praktické části následuje vyhodnocení gramatického testu, který obsahuje sledované jevy.
Chyba ve výuce matematiky na základních školách
Krpálková, Romana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením chyby ve výuce matematiky v povědomí žáků a učitelů. Zaměřuje se také na reakce žáků a učitelů na výskyt chyb. Hlavní pozornost je věnována matematickým chybám. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje přehled vybraných pohledů na chybu. Obsahuje pohled na vývoj a proměny názorů na pojem "chyba", rozdílná pojetí klasifikace chyb a pedagogické a psychologické pohledy na pojem "chyba". Praktická část se opírá o výzkum, který byl proveden na 2. stupni dvou základních školách v Praze a Neratovicích. Žáci vyplňovali dotazník a s učiteli byl veden řízený rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA práce s chybou, klasifikace chyb, příčiny vzniku chyb, učení bez chyb, učení s chybou
Nerovnice jako diagnostický nástroj pro odhalení formalismu v různých oblastech školní matematiky
Dubišarová, Václava ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Nerovnice jako diagnostický nástroj pro odhalení formalismu v různých oblastech školní matematiky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá různými typy chyb, jejich příčinami při řešení konkrétních nerovnic a formálním užíváním matematické symbo- liky. Teoretická část se opírá o články zabývající se obtížemi, které se proje- vují ve studentských řešení nerovnic, a faktory, které vznik těchto obtíží ovliv- ňují. Odkazuje na základní publikace o teorii chyb. Praktická část podrobněji rozebírá chyby, které se vyskytly v pracích studentů jednoho pražského gym- názia. Cílem práce bylo určit na základě analýzy studentských chyb místa, kde dochází k negativnímu přenosu znalostí z jiných oblastí matematiky do oblasti nerovnic. Na základě stanovených chyb lze říci, že nerovnice jsou úzce spjaty s oblastí rovnic, ale vliv mají i znalosti z oblasti funkcí, množin a úprav algebraických výrazů, matematické logiky a číselných oborů. Klíčová slova: Práce s chybou, klasifikace chyb, nerovnice, matematická symbolika, přenos znalostí, goniometrické nerovnice, strategie řešení nerov- nic. 1
Chyby v psaní z psycholingvistického hlediska
Křivánková, Jana ; Chromý, Jan (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Práce se zabývá problematikou řečových a psaných chyb. Shrnuje teorie o mluvené a psané produkci jazyka a vymezuje základní druhy řečových chyb a chyb v psaní na počítači. Při interpretaci chyb v psaní na počítači vychází ze základního korpusu, který byl za tímto účelem vytvořen a na základě kterého byla vytvořena statistika výskytu chyb v psaní. Práce rovněž srovnává druhy řečových a psaných chyb a vymezuje hlavní rozdíly a podobnosti mezi nimi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.