Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Jedlinský, Jakub ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá rolí institutu průměrného spotřebitele v nekalosoutěžním právu, konkrétně v reklamě a v označování. V textu je analyzováno pojetí konceptu průměrného spotřebitele v psaném právu a v judikatuře. Důraz je kladen na české a evropské právo, jsou však zmíněny i příklady řešení z jiných právních řádů. Kromě popisu situace a vývoje konceptu obsahuje práce i úvahy de lege ferenda. Zejména je kritizováno použití výrazu ‚spotřebitel', které autor nepovažuje v kontextu práva proti nekalé soutěži za příliš vhodné, neboť na rozdíl od smluvního práva zde spotřebitel nevystupuje jako subjekt, ale jako terč/oběť. Dále je napadán současný trend oslabování postavení spotřebitele a tedy rozšiřování možností reklamního přehánění/lhaní. Obecně je kritizována reklama jako taková a to zejména v tom smyslu, že spotřebiteli škodí a je tedy alibistické zaštiťovat se jím a hovořit o jeho ochraně. Co se týče klamavého označování, práce se zabývá praktickými dopady, které takové označování na spotřebitele, popř. soutěžitele, má. Vlastní metodikou dělí klamavé označení na propagační, nedostatečné a zastírací. Práce též řeší redefinované pojetí průměrného spotřebitele v prostředí vnitřního trhu Evropské unie. V neposlední řadě práce řeší procesní možnosti obrany spotřebitele proti nekalosoutěžnímu jednání....
Klamavé označování zboží a služeb v obchodní činnosti
Řeháčková, Veronika
Řeháčková, V. Klamavé označování zboží a služeb v obchodní činnosti. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalé soutěže se zaměřením na klamavé označování zboží a služeb. V rámci literárního přehledu je rozebrána aktuální právní úprava nekalé soutěže včetně právní úpravy na úrovni EU. Ve vlastní práci jsou zanalyzovány jednotlivé případy klamavého označování. Práce obsahuje také doporučení pro spotřebitele i soutěžitele, jak se účinně bránit proti klamavému označování a návrhy, jak mu předcházet. V rámci diskuse jsou vyhodnoceny zjištěné skutečnosti a ekonomické dopady.
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Jedlinský, Jakub ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá rolí institutu průměrného spotřebitele v nekalosoutěžním právu, konkrétně v reklamě a v označování. V textu je analyzováno pojetí konceptu průměrného spotřebitele v psaném právu a v judikatuře. Důraz je kladen na české a evropské právo, jsou však zmíněny i příklady řešení z jiných právních řádů. Kromě popisu situace a vývoje konceptu obsahuje práce i úvahy de lege ferenda. Zejména je kritizováno použití výrazu ‚spotřebitel', které autor nepovažuje v kontextu práva proti nekalé soutěži za příliš vhodné, neboť na rozdíl od smluvního práva zde spotřebitel nevystupuje jako subjekt, ale jako terč/oběť. Dále je napadán současný trend oslabování postavení spotřebitele a tedy rozšiřování možností reklamního přehánění/lhaní. Obecně je kritizována reklama jako taková a to zejména v tom smyslu, že spotřebiteli škodí a je tedy alibistické zaštiťovat se jím a hovořit o jeho ochraně. Co se týče klamavého označování, práce se zabývá praktickými dopady, které takové označování na spotřebitele, popř. soutěžitele, má. Vlastní metodikou dělí klamavé označení na propagační, nedostatečné a zastírací. Práce též řeší redefinované pojetí průměrného spotřebitele v prostředí vnitřního trhu Evropské unie. V neposlední řadě práce řeší procesní možnosti obrany spotřebitele proti nekalosoutěžnímu jednání....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.