Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah impulzivity, in-game nákupů a herních vzorců se symptomy problematického hraní u online hráčů
Linhart, David ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Tato práce se zabývala prediktory problematického hraní internetových her (IGD) a na základě kvantitativního výzkumu se pokusila, v rámci mobilních zařízení, ověřit její vztah s impulzivitou, in-game nákupy v případě konkrétní free-to-play RPG hry a s herními vzorci (frekvencí přihlášení během dne, mírou participace na herních událostech a délkou hraní konkrétní hry). Také byl zjišťován vztah impulzivity k herním nákupům. V teoretické části byla nejdříve představena teorie behaviorálních závislostí, následně byla pozornost věnována charakterizaci IGD, její aktuální konceptualizaci, současnému modelu vzniku a udržování, prevalenci, důsledkům a etiologickým faktorům, poté byly teoreticky vysvětleny faktory zkoumané v této práci. K ověření vztahů těchto faktorů s IGD byl použit příčný design výzkumu využívající dotazníků zaslaných československým hráčům přes kanál v mobilní aplikaci Discord. Impulzivita byla měřena zkrácenou škálou UPPS-P, pro problematické hraní byl použit dotazník IGDT, zatímco herní nákupy byly zjišťovány na základě sebe-kategorizace inspirované předchozím výzkumem a pro herní vzorce byly vytvořeny otázky nové. Pro analýzu dat bylo využito t-testů, ANOVA, korelační analýza, lineární regrese a binomiální logistické regrese. Korelační analýza ukázala, že impulzivita statisticky...
Regulace času u dospělých hráčů počítačových her - současné strategie a retrospektivní vnímání rodičovské kontroly
Widláková, Kateřina ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Hrabec, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá regulací času u dospělých hráčů počítačových her, především tedy tím, jak jsou hráči schopni sami regulovat čas strávený hraním počítačových her, jaké pro to používají strategie, případně jak se nechávají regulovat lidmi ze svého okolí a zda na seberegulaci měl vliv výchovný styl v rodině a regulace hraní her ze strany rodičů. Dále bylo zkoumáno, zda seberegulace nebo rodičovská regulace mají vliv na rozvoj Internet Gaming Disorder (IGD), případně zda na tom mají podíl osobnostní rysy. Výzkumný soubor čítal 40 respondentů mladých dospělých hráčů, kteří s hraním počítačových her začínali již v dětství či dospívání. Sběr dat probíhal formou online dotazníku v Google prostředí, byl proto rozesílán hráčům elektronicky. Dotazníkové šetření se skládalo ze čtyř samostatných částí, které na sebe plynule navazovaly. V první části byla sbírána anamnestická data hráčů formou Anamnestického dotazníku, druhá část sledovala míru IGDT dotazníkem IGDT-10, v dalších částech byly zkoumány osobnostní rysy dotazníkem BFI-2-S a výchovný styl v rodině pomocí dotazníku EMBU-A. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že významné hodnoty IGD vykazuje 5 % respondentů, potvrdilo se, že existuje vztah mezi časem stráveným hraním počítačových her a hodnotami IGD. Dále bylo zjištěno, že výchovný styl v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.