Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trh marketingového výzkumu - analýza současného stavu odvětví, predikce vývoje, mezinárodní srovnání
Laschoberová, Libuše ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) ; Machková, Hana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Marketingový výzkum je významnou součástí marketingu, protože poskytuje informace, které jsou využívány pro podporu rozhodování, tvorbu plánů a strategií i jejich následné hodnocení. Umožňuje poznat situaci na trhu, konkurenci, chování spotřebitele atd. Marketingový výzkum vytváří konkurenční výhodu, zvyšuje míru jistoty a omezuje riziko podnikání. Musí však být proveden kvalitně a profesionálně. Přínosem této disertační práce v teoretické rovině je především vytvoření jednoho dokumentu, který komplexně analyzuje danou problematiku. Jeden dokument tak zahrnuje podrobnější informace o trhu a jeho prostředí v souvislostech, základní teorii a význam marketingového výzkumu, stručný popis vývoje, vybraná zásadní data, mezinárodní srovnání, aktuální trendy a predikci a údaje a názory samotných firem a expertů. Obsahuje také praktické příklady, které dokladují a ilustrují některé teoretické poznatky. Práce se soustředí na analýzu současného stavu, na predikci budoucího vývoje a na mezinárodní srovnání. Praktický přínos práce spočívá v shromáždění a vhodném uspořádání informací (primárních i sekundárních) o situaci na trhu, což umožní jeho lepší poznání a pochopení probíhajících procesů na hlubší úrovni. Analýza je vytvořena nezávisle a nezaujatě. Z praktického hlediska je též významná část věnující se predikci budoucího vývoje v různých aspektech trhu. Tato předpověď umožní se včas probíhajícím změnám přizpůsobit, vytvořit odpovídající strategie a připravit se na pravděpodobný budoucí vývoj. Podstatným přínosem na teoretické úrovni je též provedení dvou vlastních primárních výzkumů, které přinesly nová, dosud neexistující data. Získané informace přinesly expertní názory na vybrané otázky a umožnily potvrdit stanovené hypotézy (na českém trhu). Lze tedy zkráceně konstatovat, že 1) české firmy začínají stále více chápat význam a možnosti marketingového výzkumu a začínají ho stále více využívat; 2) nároky poptávajících subjektů na kvalitu a profesionalitu provádění marketingových výzkumů rostou a 3) podíl mezinárodních projektů marketingového výzkumu roste na úkor projektů prováděných na národní bázi. Teoretická část: 1. základní teorie marketingového výzkumu (význam marketingového výzkumu, informace a jejich kvalita, základy marketingového výzkumu -- proces, typy výzkumů, klasifikace dat a metod, metody sběru dat, analýza a interpretace dat), 2. trh marketingového výzkumu (stručný vývoj, specifikace odvětví, popis prostředí, etika), 3. mezinárodní marketingový výzkum (základní teorie, specifika, problémy, mezinárodní srovnání -- obrat a jeho struktura z hlediska typů klientů i výzkumných metod, cenové srovnání, nejvýznamnější výzkumné agentury), 4. marketingový výzkum v České republice (firmy, obrat, struktura klientů i využívaných metod). Praktická část: dva vlastní výzkumy: 1. mezinárodní výzkum zaměřený na získání informací o vývoji odvětví marketingového výzkumu, 2. výzkum v rámci České republiky zaměřený na ověření platnosti tří hypotéz; v obou případech text obsahuje metodologii výzkumů, popis souboru respondentů a jejich charakteristik, analýzu a interpretaci výsledků; 3. identifikace a popis aktuálních trendů v odvětví (v dělení na oblasti vztahu klienta a agentury, respondentů, samotného trhu, metod a technologií), predikce vývoje trhu do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.