|
Touha
Bačíková, Alžběta ; Baladrán, Zbyněk (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Téma práce má základ v textových úvahách o putujícím subjektu a jeho vůli pronikat skrze překážky a hranice. Cílem jeho touhy není žádný objekt, nýbrž je směřována k nedosažitelnému. Touha je motorem k produkci obrazů, rozšiřujících obzory možného. Vede k rozvíjení imaginárního světa plného zvratů. Práce je vizualizací myšlení. Proces tvorby má dvě části. V první fázi je shromážděno velké množství kreseb jako základní stavební materiál. Následné uspořádání do diagramu je obrazem sítě vnitřních obsahových souvislostí kreseb. Výsledkem je prostorvý diagram konstruovaný pomocí dřevěních latí.
|
|
Schizofrenik v sociálně kulturním prostředí - jeho výtvarný projev a vnímání světa
Brichcínová, Markéta ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Matějů, Martin (oponent)
Tato práce představuje pojednání o schizofrenii, jednom z nejzávažnějších onemocnění, které ovlivní člověku život ve všech jeho oblastech. Předkládám sumu informací o příčinách vedoucích ke vzniku onemocnění. Odpovídá m na otázky, jak lze schizofrenii léčit a proč ovlivňuje život nemocného v tak vysoké míře. Práce shrnuje jednotlivé pohledy na diagnostiku a léčbu schizofrenie v průběhu dějin po současnost. Kladu si otázku, jak společnost nahlíží na duševně nemocného v dnešní době. Zabývám se výtvarným vyjádřením osob se schizofrenií, které je pro ně charakteristické. Odpovídám na otázku, do jaké míry jejich tvorbu ovlivňuje nemoc a proč je pro ně touha tvořit tak nutkavá. Kladu si otázku, zda je genialita spjata s šílenstvím.
|
|
Touha
Bačíková, Alžběta ; Baladrán, Zbyněk (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Téma práce má základ v textových úvahách o putujícím subjektu a jeho vůli pronikat skrze překážky a hranice. Cílem jeho touhy není žádný objekt, nýbrž je směřována k nedosažitelnému. Touha je motorem k produkci obrazů, rozšiřujících obzory možného. Vede k rozvíjení imaginárního světa plného zvratů. Práce je vizualizací myšlení. Proces tvorby má dvě části. V první fázi je shromážděno velké množství kreseb jako základní stavební materiál. Následné uspořádání do diagramu je obrazem sítě vnitřních obsahových souvislostí kreseb. Výsledkem je prostorvý diagram konstruovaný pomocí dřevěních latí.
|