Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,036 záznamů.  začátekpředchozí956 - 965dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tréma u klavíristů a její prevence ve vz dělávacím systému Definice a prevence trémy
Stevanović, Ena ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tréma nebo strach od veřejného vystupování je zvláštní forma úzkosti, která se objevuje u hudebníků kdyţ musí vystupovat před publikem. Její obvyklé příčiny jsou konkurenční povaha povolání, touha k dokonalé interpretaci, blízkost kritiků a posluchačů, silná potřeba, aby se kontrolovali přesně ty mentální funkce, na které tréma nejvíce působí (pamět´, koncentrace, svalová koordinace). Mnozí autoři se domnívají, ţe kognitivní faktory jsou nejdůleţitější pro vysvětlování úzkosti, hlavně negativní automatické myšlenky které se objevují těsně před vystoupením.Takovéto disfunkční myšlenky deformují realitu, emotivně znepokojují a ničí umělecký výkon hudebníka. Jako nejúčinější řešení tohoto problému se v literatuře uvádí psychologická péče a konzultace (identifikace emocí a myšlenek před vystoupením) a krátkodobá a dlouhodobá organizace cvičení. Ve vzdělávacím systému se zdůrazňuje význam správného cvičení paměti a rozvíjení hudebních představ.
Dech při hře na žesťové nástroje
Žáková, Petra ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám dýcháním při hře na žesťové nástroje. V první kapitole s názvem Proces dýchání popisuji dýchací systém, jeho dýchací ústrojí a vlastní proces dýchání se zaměřením na typy dýchání, regulaci dýchání a objem plicního vzduchu. Následně se zabývám dýcháním při hře, tedy dechem ve spojení s tvorbou tónů, s nátiskem, prací jazyka, technikou prstů. Ve druhé kapitole podávám pohled významných hráčů a učitelů na dýchání při hře na dechové nástroje, který je doplněn o pohled východních kultur na běžné dýchání. Ve třetí kapitole uvádím metody rozvoje dýchání. Nejprve se zaměřuji na vývoj a užití typů dýchání, poté na rozvoj techniky dýchání. Tato kapitola obsahuje mnohá dechová cvičení prováděná s nástrojem i bez, vedoucí k volnosti a rychlosti vdechu a rovnoměrnosti a držení výdechu. Cvičení napomáhají celkovému upevnění dýchacího svalstva.
Život a dílo Pavla Bořkovce s důrazem na violovou sonátu
Martinovský, Ondřej ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato práce obsahuje životopis hudebního skladatele Pavla Bořkovce spolu s přehledem jeho děl a analýzu jeho violové sonáty.
Nerovnoměrná ladění v historii a dnešní praxi
Scholleová, Barbora ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÝ, Pavel (oponent)
Tato práce se věnuje historickým laděním. K jejich pochopení je nutné seznámit se s velikostmi přirozených intervalů vyplývajících z alikvotní řady. Je potřebné umět určit frekvenční poměr jakéhokoli intervalu a jeho velikost v centech. Dále je nastíněno, proč neexistuje ideální ladění a že každé ladění je kompromisem, má jiné priority a možnosti využití. Cesta k dnes široce rozšířenému rovnoměrně temperovanému ladění byla dlouhá, v průběhu historie se používalo mnoho nerovnoměrných temperatur. Základní typy jsou zde vyjmenovány a popsány. V dnešní době jsou v souvislosti se snahou o historicky poučenou interpretaci historická ladění opět využívána. Staré hudbě dodají dobový charakter a mohou napomoci interpretovi k jasnější představě o obsahu skladby.
Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvano vského Kroměříž
Mlčák, Daniel ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Hornová třída Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o městě Kroměříž. Ve druhé kapitole představuji Konzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitola je věnována absolventům, studentům a pedagogům Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž. Třetí kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi absolventů a pedagogů.
Hudba v českém hraném filmu kompoziční postupy skladatelů české film ové hudby
Dušek, Jan ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; FILAS, Juraj (oponent)
Disertační práce Hudba v českém hraném filmu (Kompoziční postupy skladatelů české filmové hudby) je zaměřena na analýzu skladatelských prostředků ve vztahu k vizuální složce filmů. Úvodní kapitola je analýzou počátků konvence asociativní filmové hudby (hudby v těsném sevření s vizuální složkou) v českém němém a především raném zvukovém filmu. Druhá, nejrozsáhlejší kapitola je pak analýzou vybraných příkladů kompozičních postupů skladatelů ve vztahu k funkcím filmové hudby, které plní.
Kytarové koncerty Maura Giulianiho
Zelinka, Aleš ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Ve své práci bych velice rád vynesl v povědomí relativně málo hrané (známé) kytarové koncerty kytarového virtuóza a skladatele žijícího kolem přelomu 18. A 19. století, Maura Giulianiho. Chtěl bych to provést takovým způsobem, že bych v první části vsadil jeho osobnost v hudebně kulturní kontext jeho doby a stručným způsobem popsal jeho životní dráhu, především ve spojitosti jeho vztahů k mnoha význačným osobnostem z jeho okolí, se kterými spolupracoval, či se jimi nechal inspirovat a přičemž tato inspirace pronikla hluboko do jeho tvorby. V další části bych rád uvedl hlavní oblasti jeho díla a zkusil je ohodnotit z dnešního pohledu interpreta, neboť především technická obtížnost jeho skladeb je značně variabilní, a proto je autor velmi přínosný všem hráčům různých kategorií technické vyspělosti. Mnoho Giulianiho skladeb není příliš často hráno, proto bych rád na některé z nich, které se mi zdají neprávem opomíjené, upozornil. V následující části představím a rozeberu jeho 3 existující kytarové koncerty. To by mělo být jádrem mé práce. Především bych se rád zaměřil na 3. kytarový koncert F-dur op. 70, originálně psaný pro tercovou kytaru. Na závěr bych se pokusil zdůraznit význam jeho kytarových koncertů a shrnul tak poznatky ze třetí kapitoly. Z pohledu kytary jsou tyto koncerty nesmírně cenné, neboť v porovnání s jinými nástroji, jich neexistuje tolik, především z tohoto období a této kvality. Aleš Zelinka
Významní čeští a světoví tubisté
Genrt, Jiří ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se zaměřil na významné české a světové tubisty. Mým cílem bylo shromáždit co nejvíce informací z oblasti vývoje a historie hry na tubu. Snažil jsem se je ve své práci poctivě a srozumitelně vyjádřit. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, které ještě obsahují podkapitoly. První kapitola se věnuje významným českým tubistům. Druhá kapitola je o předních evropských tubistech. Třetí kapitola se jmenuje ?Tuba v Severní Americe a Kanadě? a poslední čtvrtá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější hráče a pedagogy v Asii a Austrálii.
Čeští skladatelé v exilu po druhé světov é válce
Budínská, Ludmila ; TOMÁŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Ve své práci se zabývám situací v Československu po druhé světové válce z hlediska kulturního, především hudebního vývoje, kdy se někteří skladatelé, z popudu obzvláště vypjatých politických situací komunistického režimu v letech 1948 a 1968, uchylovali k útěku ze své vlasti.Práce byla členěna chronologicky dle roků emigrace jednotlivých skladatelů. Výjimku pak tvoří Bohuslav Martinů, který působil v zahraničí již před válkou od roku 1923 ( Paříž) až do poválečných let. Jemu je v práci věnována zvláštní kapitola. Úvodní kapitola popisuje poválečnou dobu v Československu. V dalších kapitolách uvádím životní osudy a díly jednotlivých skladatelů : Karla Husy, Karla Janovického,Petra Kotíka, neboli dle mého názoru nejvýznamnější představitele české emigrace.
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Drtina, Štěpán ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Práce pojednává o možných vztazích hudebního a výtvarného umění, vymezeného počátkem 20.století. Předkládá možnosti srovnávání různých druhů umění z estetické stránky, hledá společné prvky, které jsou oběma umění vlastní, dokládá je příklady děl, jenž jsou druhým uměním ovlivněny. Pojednává o nejdůležitějších směrech, které hudba i výtvarné umění ve 20.století přineslo a jejich vzájemných příbuznostech. Zbytek práce je věnován konkrétním případům, kdy se obě umění setkávají na jednom místě - působení hudebních skladatelů ve 20. a 30.letech v okruhu výtvarného spolku Mánesa, souboru Ruského baletu S. Ďagileva a fenoménu barevné hudby a její realizace, především v díle Zdeňka Pešáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,036 záznamů.   začátekpředchozí956 - 965dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.