Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení úchopu po rekonstrukci spastické ruky
Pechová, Petra ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Kövári, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, které oblasti života osob se spasticitou ruky mohou prováděné rekonstrukční operace úchopu ovlivnit. Dále naznačit, které konkrétní faktory podílející se na funkci a dysfunkci horní končetiny osob se syndromem centrálního motoneuronu mohou ovlivnit výsledky intervence a jaké jsou mezi těmito faktory vztahy. Soubor byl tvořen 13 osobami s cerebrálním typem spasticity. Osoby byly vyšetřeny před operací, 3 měsíce a 5 měsíců po intervenci. Operace zasahovala do etáží zápěstí - ruka a loket. Opakovaně byly vyšetřovány některé modality čití, goniometrie, Frenchayský test paže, Skóre vizuálního hodnocení úchopu, TheQuick DASH, modifikovaná Ashwortova škála, modifikovaný test Barthelové a pacienti byli klasifikováni dle The Manual Ability Classification System. Po intervenci došlo k uvolnění kontraktur a zlepšení možnosti aktivního pohybu lokte i v zápěstí. Výsledky prokázaly statisticky významný rozdíl ve Frenchayském testu paže, Skóre vizuálního hodnocení funkčního úkolu ruky, The QuickDASH a v modifikovaném testu Barthelové v porovnání před a po intervenci. U osob s poruchou čití zlepšení ve Frenchayském testu paže taktéž dosáhlo statistické významnosti. Vyšetření modifikované Ashwortovy škály bylo omezeno snížením rozsahu pohybu zápěstí před intervencí. V zařazení do...
Ergoterapeutická intervence u pacientů s poruchou funkce ruky po chirurgické léčbě
Neradová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
bakalářské práce Tato bakalářská práce se zabývá problematikou chirurgické léčby ruky u pacientů s poruchou funkce ruky a následnou ergoterapeutickou intervencí a pacientů, kteří tuto léčbu absolvovali. Práce je rozdělena na dvě části-teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána funkce ruky a možnosti její poruchy. Následně jsou v práci popsány principy chirurgické léčby u různých onemocnění a poranění ruky, která poškozují její funkci. Další část se týká intervence ergoterapeuta u pacientů, kteří chirurgickou léčbu ruky podstoupili. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky, metodologii a zpracované výsledky a diskuzi. První kazuistika se věnuje pacientce se syndromem karpálního tunelu řešeného chirurgickou léčbou. Druhá kazuistika se zabývá pacientem s poraněním flexoru II. prstu na levé horní končetině. Při zpracování bylo zjištěno, že ergoterapie je nedílnou součástí rehabilitace po chirurgických výkonech na ruce. Pomáhá zlepšit úchopovou funkci ruky a koordinaci pohybu a uplatňuje se při získávání co největší možné soběstačnosti pacientů po chirurgické léčbě ruky. Na většině pracovišť, zabývajících se chirurgií ruky, však ergoterapie součástí rehabilitace není, což je v České republice velký nedostatek. Klíčová slova: funkce ruky, úchop, chirurgie ruky, ergoterapeutická intervence
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Grafomotorika u pacientů po cévní mozkové příhodě
Veselková, Eliška ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno a příjmení: Bc. Eliška Veselková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název diplomové práce: Grafomotorika u pacientů po cévní mozkové příhodě Abstrakt diplomové práce: Diplomová práce se zabývá problematikou grafomotoriky u dospělých pacientů po cévní mozkové příhodě. Hlavním cílem je navrhnout a zhodnotit terapeutický program pro pacienty po cévní mozkové příhodě se zaměřením na funkci ruky a grafomotoriku. Dílčími cíli jsou přeložit grafomotorické hodnocení Handwriting Assessment Battery for Adults metodou zpětného překladu a zjistit spokojenost pacientů s programem. Teoretická část práce krátce shrnuje problematiku cévní mozkové příhody. Na obecné poznatky o grafomotorice plynule navazuje souhrn grafomotorických obtíží pacientů po cévní mozkové příhodě. Teoretickou část uzavírá přehled možných vyšetření grafomotoriky a způsoby ergoterapeutické intervence. Pro praktickou část byla využita metoda případové studie. Čtyřtýdenního terapeutického programu se zúčastnilo pět pacientů. Navržený program zahrnuje prvky task-specific training a terapie vynuceného používání paretické horní končetiny (CIMT). Ke zhodnocení vlivu programu na funkci ruky byly použity nástroje Jebsen Taylor test funkčního úkolu ruky, Frenchayský test paže a Skóre vizuálního hodnocení funkčního úkolu...
Hodnocení úchopu po rekonstrukci spastické ruky
Pechová, Petra ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Kövári, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, které oblasti života osob se spasticitou ruky mohou prováděné rekonstrukční operace úchopu ovlivnit. Dále naznačit, které konkrétní faktory podílející se na funkci a dysfunkci horní končetiny osob se syndromem centrálního motoneuronu mohou ovlivnit výsledky intervence a jaké jsou mezi těmito faktory vztahy. Soubor byl tvořen 13 osobami s cerebrálním typem spasticity. Osoby byly vyšetřeny před operací, 3 měsíce a 5 měsíců po intervenci. Operace zasahovala do etáží zápěstí - ruka a loket. Opakovaně byly vyšetřovány některé modality čití, goniometrie, Frenchayský test paže, Skóre vizuálního hodnocení úchopu, TheQuick DASH, modifikovaná Ashwortova škála, modifikovaný test Barthelové a pacienti byli klasifikováni dle The Manual Ability Classification System. Po intervenci došlo k uvolnění kontraktur a zlepšení možnosti aktivního pohybu lokte i v zápěstí. Výsledky prokázaly statisticky významný rozdíl ve Frenchayském testu paže, Skóre vizuálního hodnocení funkčního úkolu ruky, The QuickDASH a v modifikovaném testu Barthelové v porovnání před a po intervenci. U osob s poruchou čití zlepšení ve Frenchayském testu paže taktéž dosáhlo statistické významnosti. Vyšetření modifikované Ashwortovy škály bylo omezeno snížením rozsahu pohybu zápěstí před intervencí. V zařazení do...
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Ergoterapeutická intervence u pacientů s poruchou funkce ruky po chirurgické léčbě
Neradová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
bakalářské práce Tato bakalářská práce se zabývá problematikou chirurgické léčby ruky u pacientů s poruchou funkce ruky a následnou ergoterapeutickou intervencí a pacientů, kteří tuto léčbu absolvovali. Práce je rozdělena na dvě části-teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána funkce ruky a možnosti její poruchy. Následně jsou v práci popsány principy chirurgické léčby u různých onemocnění a poranění ruky, která poškozují její funkci. Další část se týká intervence ergoterapeuta u pacientů, kteří chirurgickou léčbu ruky podstoupili. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky, metodologii a zpracované výsledky a diskuzi. První kazuistika se věnuje pacientce se syndromem karpálního tunelu řešeného chirurgickou léčbou. Druhá kazuistika se zabývá pacientem s poraněním flexoru II. prstu na levé horní končetině. Při zpracování bylo zjištěno, že ergoterapie je nedílnou součástí rehabilitace po chirurgických výkonech na ruce. Pomáhá zlepšit úchopovou funkci ruky a koordinaci pohybu a uplatňuje se při získávání co největší možné soběstačnosti pacientů po chirurgické léčbě ruky. Na většině pracovišť, zabývajících se chirurgií ruky, však ergoterapie součástí rehabilitace není, což je v České republice velký nedostatek. Klíčová slova: funkce ruky, úchop, chirurgie ruky, ergoterapeutická intervence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.