Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rukavice se senzory ohybu
Findejsová, Anna ; Cicková, Pavlína (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací rukavice se senzory ohybu. Tato práce shrnuje problematiku odporových senzorů, popisuje jejich princip a využití. Poté se zabývá stručným popisem anatomie horní končetiny a stupni volnosti. Teoretické podklady pro práci jsou uvedeny v první kapitole a následně využity v kapitole druhé, třetí a čtvrté, které se zabývají návrhem a realizací hardwarové i softwarové části. Principem je snímání ohybů prstů pomocí senzorů ohybu připojených na vývojovou desku Arduino a jejich vizualizace. Výstupem této práce je laboratorní úloha pro výuku senzoriky, která je koncipována pro práci s jedním senzorem.
Návrh a realizace doplňkového sensorického systému pro experimentální vozidlo
Šimurda, Matěj ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací doplňkového senzorického systému pro reálný projekt: "Experimentální čtyřkolové vozidlo". Jedná se o teplotní senzory, senzory polohy tlumičů a senzory vzdálenosti (kolizní senzory). V úvodních kapitolách je provedena rešerše v oblasti teplotních a kolizních senzorů a dále příklady reálných aplikací kolizních senzorů v průmyslu. V dalších kapitolách je pak vždy rozebrán jeden druh senzoriky, a to od jeho teoretického návrhu, až po finální realizaci a zhodnocení dosažených výsledků. V kapitole teplotních senzorů je uveden teoretický základ pro modelování přenosu tepla v elektromotoru, stavový popis systému a realizace předběžného měření ohřevu vinutí a pláště pro zjištění neznámých konstant v modelu. Dále je uvedena volba vhodného senzoru a vytváření funkčního kódu pro komunikaci senzoru s procesorem dsPIC pomocí sběrnice I2C, která byla použita pro komunikaci se všemi senzory. V kapitole senzorů polohy tlumičů je použit jednostranný ohybový senzor. Z něho bylo proměnné napětí zpracováno pomocí AD převodníku na diskrétní signál a posíláno do řídící jednotky. V kapitole kolizních senzorů je používán levný IR snímač polohy, výstupní napětí je opět zpracováno pomocí AD převodníku. Je uveden způsob filtrování signálu a implementace systému pro zabránění srážky vozidla s překážkou do modelu řízení.
Rukavice se senzory ohybu
Findejsová, Anna ; Cicková, Pavlína (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací rukavice se senzory ohybu. Tato práce shrnuje problematiku odporových senzorů, popisuje jejich princip a využití. Poté se zabývá stručným popisem anatomie horní končetiny a stupni volnosti. Teoretické podklady pro práci jsou uvedeny v první kapitole a následně využity v kapitole druhé, třetí a čtvrté, které se zabývají návrhem a realizací hardwarové i softwarové části. Principem je snímání ohybů prstů pomocí senzorů ohybu připojených na vývojovou desku Arduino a jejich vizualizace. Výstupem této práce je laboratorní úloha pro výuku senzoriky, která je koncipována pro práci s jedním senzorem.
Návrh a realizace doplňkového sensorického systému pro experimentální vozidlo
Šimurda, Matěj ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací doplňkového senzorického systému pro reálný projekt: "Experimentální čtyřkolové vozidlo". Jedná se o teplotní senzory, senzory polohy tlumičů a senzory vzdálenosti (kolizní senzory). V úvodních kapitolách je provedena rešerše v oblasti teplotních a kolizních senzorů a dále příklady reálných aplikací kolizních senzorů v průmyslu. V dalších kapitolách je pak vždy rozebrán jeden druh senzoriky, a to od jeho teoretického návrhu, až po finální realizaci a zhodnocení dosažených výsledků. V kapitole teplotních senzorů je uveden teoretický základ pro modelování přenosu tepla v elektromotoru, stavový popis systému a realizace předběžného měření ohřevu vinutí a pláště pro zjištění neznámých konstant v modelu. Dále je uvedena volba vhodného senzoru a vytváření funkčního kódu pro komunikaci senzoru s procesorem dsPIC pomocí sběrnice I2C, která byla použita pro komunikaci se všemi senzory. V kapitole senzorů polohy tlumičů je použit jednostranný ohybový senzor. Z něho bylo proměnné napětí zpracováno pomocí AD převodníku na diskrétní signál a posíláno do řídící jednotky. V kapitole kolizních senzorů je používán levný IR snímač polohy, výstupní napětí je opět zpracováno pomocí AD převodníku. Je uveden způsob filtrování signálu a implementace systému pro zabránění srážky vozidla s překážkou do modelu řízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.