Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulátor komplexního splátkového kalendáře
Veselý, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vztahy z oblasti finanční matematiky týkající se poskytování spotřebitelských a hotovostních úvěrů. Práce se zaměřuje především na problematiku různých typů splácení, úročení a generování splátkových kalendářů. Produktem analýzy těchto matematických principů je simulátor splátkového kalendáře, jenž byl vyvinut pro testovací a konfigurační účely ve společnosti HCI (Home Credit International).
Tvorba pracovních listů pro výuku finanční matematiky na ZŠ a SŠ
Dolák, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu a aplikaci pracovních listů pro výuku finanční matematiky na základních a středních školách. Pracovní listy nejen rozvíjejí znalosti finanční matematiky u žáků, ale také podporují jejich finanční gramotnost. Rov- něž mohou být využity k procvičení dovedností, jako je programování, návrh algoritmů, vyhledávání informací, skupinové diskuse a samostatné řešení problémů. Klíčovým aspektem těchto pracovních listů je jejich struktura, která je inspirována systémem "Cornell Notes", orientovaným na formulaci otázek, psaní poznámek a vytvá- ření vlastních shrnutí. Do listů jsem integroval i systém žákovských sebehodnocení, který umožňuje studentům sledovat dosažení cílů vytyčených jednotlivými pracovními listy. Cílem práce je vytvořit pracovní listy pro výuku a následně tyto pracovní listy ve výuce otestovat. Dále je cílem práce zanalyzovat řešení žáků a navrhnout možné přístupy k jednotlivým úlohám, které budou moci učitelé aplikovat ve svých hodinách. Žáci jednotlivé pracovní listy vyplnili, já jejich řešení zanalyzoval a následně provedl dotazníkové šetření mezi žáky, pro získání doplňujících informací. Toto šetření buď pod- pořilo mé pozorování, nebo je vyvrátilo. Z analýzy řešení a z dotazníkové šetření lze usuzovat, že pracovní listy jsou lépe využitelné...
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro SŠ ekonomického zaměření
STEHLÍKOVÁ, Andrea
Cílem této bakalářské práce bylo sestavit sbírku řešených příkladů z finanční matematiky pro střední školy s ekonomickým zaměřením. Řešené příklady jsou zaměřeny na mzdy, hospodaření domácnosti a investiční produkty (konkrétně na spořicí účty, termínované vklady, stavební spoření a doplňkové penzijní spoření). Východiskem pro tvorbu úloh byly Rámcové vzdělávací programy (RVP) pro obchodní školy. Při tvorbě úloh byl kladen důraz na rozvoj klíčových kompetencí s RVP pro obchodní školy.
Finanční matematika na internetu s podporou formátu cdf
GLASER, Leoš
Tato bakalářská práce se zaměřuje na užití proprietárního interaktivního formátu Computable Document Format (CDF) od Wolfram Research pro finanční matematiku. Teoretická část představuje vybrané produkty společnosti Wolfram Research a popisuje formát CDF spolu s jeho nejčastějším použitím. Praktická část se zabývá vytvořením CDF aplikací pro vybrané oblasti finanční matematiky. Je popsán proces vývoje těchto aplikací v softwaru Wolfram Mathematica. Dílčím cílem této práce je publikování aplikací na internetu, čímž se stanou lehce přístupné veřejnosti a mohou tak sloužit jako podpůrný materiál pro výuku finanční matematiky.
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro ZŠ
HRUŠKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na úlohy a jejich řešení z finanční matematiky. Sbírka je určena pro 2. stupeň základní školy. Východisky pro tuto práci jsou Národní strategie finančního vzdělávání, RVP pro základní školy, ŠVP vybraných škol, učebnice matematiky pro druhý stupeň ZŠ. První část obsahuje vymezení pojmu finanční gramotnost, dále hodnocení současné situaci finanční gramotnosti. Druhá část předkládá úlohy, které jsou rozděleny podle učiva. Úlohy jsou zaměřeny na využití matematických operací při práci s financemi v každodenním životě. Ke každému tématu je stručně vymezena teorie.
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin ; Bečvářová, Martina (vedoucí práce) ; Hora, Jaroslav (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.
Finanční matematika na středních školách
Chrstoš, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o dokumentech, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a informovat o současném stavu výuky na středních školách. Teoretická část se zabývá zařazením finanční matematiky v RVP. V této části se také uvádí, v jakých oblastech a předmětech je finanční matematika zařazena. Praktická část je věnována výzkumu realizovaném na vybrané střední škole - konkrétně na Střední průmyslové škole potravinářských technologií, kde se učí podle RVP Analýza potravin a Ekologie životního prostředí. Pomocí dotazníku a testu je zjišťována úroveň žáků ve finanční matematice a porovnávána úroveň žáků, kteří již prošli, a těch, kteří ještě neprošli výukou finanční gramotnosti a finanční matematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finanční gramotnost v matematice
Lundáková, Naďa ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Název: Finanční gramotnost v matematice Abstrakt Bakalářská práce Finanční gramotnost v matematice se zabývá výpočetní stránkou finanční gramotnosti žáků základních škol. První část práce je zaměřena na obecné pojetí finanční gramotnosti a finanční matematiky a jejich vzájemný vztah. V druhé části jsem se věnovala sestavení souboru příkladů a úloh, které mohou být použity pro prohloubení úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základní školy. Příklady a úlohy, které jsou zde uvedené, respektují aktuální matematické znalosti žáků jednotlivých ročníků základní školy. Většina z nich je věnována práci s penězi. Klíčová slova Finanční gramotnost, finanční matematika, příklady, úlohy, základní škola, peníze.
Finanční gramotnost na základní škole
Helus, Jiří ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
V roce 2020 bylo v České republice zhruba 6,7 % obyvatel v exekuci. Nejpravděpodob- nější příčinou je nízká finanční gramotnost populace, jejíž základy získáváme na základní škole. Položili jsme si otázku, zdali se finanční gramotnost na základní škole žáci skutečně naučí. Podklady pro plán výuky finanční gramotnosti jsme hledali v rámcovém vzdělá- vacím programu. Pomocí dotazníku pro učitele jsme mimo jiné zjistili, že počet hodin věnovaných finanční gramotnosti je velice nízký. Naplnění rámcového vzdělávacího pro- gramu jsme ověřili testem pro žáky základní školy. Test vyplnilo 113 žáků. Z testu jsme usoudili, že žáci mají nízké znalosti z finanční gramotnosti. Situaci po základní škole jsme vyhodnotili na základě výsledků totožného testu, který vyplnilo 157 absolventů základní školy. Výsledky dopadly lépe než v případě žáků. Navrhli jsme kroky pro zvýšení finanční gramotnosti, mezi které patří například navýšení hodinové dotace její výuky. 1
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.