Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení ďábla v současném filmovém umění
Schieblová, Veronika ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Diplomová práce "Zobrazení Ďábla v současném filmovém umění. Zaměřeno na americkou, respektive britskou tvorbu od 60. let do současnosti" pojednává o způsobu zobrazování Ďábla současnou americkou (respektive britskou) filmovou kulturou. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část shrnuje představy o Ďáblovi z pohledu různých náboženství. Navazuje kapitola o pojetí Ďábla ve výtvarném umění. Praktická část práce podrobně analyzuje filmy, které zobrazují Ďábla jako člověka, jako zoomorfní bytost, filmy pojednávající o exorcismu Ďábla a nakonec filmy, které pojímají Ďábla jako Antikrista. Práce sleduje symboly užité ve filmech k vystižení Ďábla v jeho celistvosti. Zabývá se především Ďáblovým vzhledem, charakterem a mocí, kterou filmový Ďábel disponuje a následně způsoby, jakými svou moc demonstruje. Získané poznatky jsou pak porovnávány s představami o Ďáblovi v náboženství, respektive ve výtvarném umění. Cílem práce je systematicky vypracovat přehled o způsobech zobrazování Ďábla v současném filmu a zároveň o souvislosti mezi filmovým, náboženským a výtvarným pojetím Ďábla.
Interaktivní film a jeho stavební prvky
Matoušek, Petr ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Interaktivní film je dosud poměrně neprobádanou oblastí filmu, potažmo nových médií. Tato práce shrnuje doposud vytvořené teorie a modely, které se týkají problematiky interaktivity, interaktivního narativu a filmu, a stanovuje základní stavební prvky, z kterých se interaktivní audiovizuální tvorba skládá. Ukotvuje tuto oblast v kontextu nových médií a jejich vlastností jako jsou interaktivita a konvergence. Dále se stručně zabývá interaktivními filmy z pohledu jejich historie. Práce vysvětluje základní metody narativní a obrazové analýzy, obzvláště pak v kontextu analýzy interaktivních filmů. Tyto poznatky jsou pak využity při analýze tří filmů s nelineární narativní strukturou využívající prvky divácké interakce. Tyto filmy jsou zasazeny do modelů a teorií, které byly představeny v prvních částech práce. Na závěr jsou filmy porovnány a konfrontovány s autorovou hypotézou, která vychází z historicky poměrně negativního přijetí interaktivních filmů veřejností.
Zobrazení ďábla v současném filmovém umění
Schieblová, Veronika ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Diplomová práce "Zobrazení Ďábla v současném filmovém umění. Zaměřeno na americkou, respektive britskou tvorbu od 60. let do současnosti" pojednává o způsobu zobrazování Ďábla současnou americkou (respektive britskou) filmovou kulturou. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část shrnuje představy o Ďáblovi z pohledu různých náboženství. Navazuje kapitola o pojetí Ďábla ve výtvarném umění. Praktická část práce podrobně analyzuje filmy, které zobrazují Ďábla jako člověka, jako zoomorfní bytost, filmy pojednávající o exorcismu Ďábla a nakonec filmy, které pojímají Ďábla jako Antikrista. Práce sleduje symboly užité ve filmech k vystižení Ďábla v jeho celistvosti. Zabývá se především Ďáblovým vzhledem, charakterem a mocí, kterou filmový Ďábel disponuje a následně způsoby, jakými svou moc demonstruje. Získané poznatky jsou pak porovnávány s představami o Ďáblovi v náboženství, respektive ve výtvarném umění. Cílem práce je systematicky vypracovat přehled o způsobech zobrazování Ďábla v současném filmu a zároveň o souvislosti mezi filmovým, náboženským a výtvarným pojetím Ďábla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.