Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Naděje a limity Fair trade ze socio-ekonomického hlediska
KOTRČOVÁ, Michaela
Práce se zabývá tématem fair trade ze socio-ekonomického hlediska s cílem popsat hlavní historické milníky fair trade a zodpovědět stanovené výzkumné otázky. V první části práce jsou prostřednictvím literární rešerše identifikovány klíčové aspekty spravedlivého obchodu, jeho historický vývoj a přínosy i omezení tohoto obchodního modelu. Pomocí výsledků získaných v rámci dotazníkového šetření zkoumá empirická část chování, znalosti a povědomí spotřebitelů o konceptu fair trade, které se ukazuje být velice úzké. Dále poskytuje pohled na faktory, které mají u podniků prodávající fair trade produkty největší vliv na podporu spra-vedlivého obchodu. Vyplývá, že zisk není hlavním faktorem. V neposlední řadě bylo zjištěno, že firmy vidí ve fair trade budoucnost, a i nadále plánují tyto produkty prodávat.
Vliv Fairtradových programů na spotřebu produktů vlastních značek obchodníků
HUBÁČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení vlivu Fairtradových programů na konečnou spotřebu produktů vlastních značek obchodníků, konkrétně maloobchodního řetězce Kaufland v. o. s., a následné navrhnutí nástrojů pro zvýšení povědomí o těchto programech. První částí práce je literární rešerše zaměřená na vysvětlení teoretických pojmů. Druhá část práce je praktická. Ta je věnována představení vybraného maloobchodního řetězce a jeho vlastních značek v souvislosti s Fairtrade a Fairtradovými programy. Stěžejní v rámci praktické části je marketingový výzkum, při kterém bylo využito online dotazníkové šetření. Data získaná z tohoto šetření byla připravena prostřednictvím MS Excel pro statistické vyhodnocení, které bylo realizováno prostřednictvím software Statistica. Konkrétně byl využit Pearsonův chí-kvadrát test nezávislosti a korelační koeficient. Na základě výsledků byly vyhodnoceny výzkumné předpoklady a výzkumná otázka, taktéž byly analyzovány jednotlivé otázky a vztahy mezi nimi. Primárně bylo zjištěno, že povědomí o Fairtradových programech mezi spotřebiteli je poměrně nízké, a to jak obecně, tak u výrobků vlastních značek. Pro spotřebitele není hlavním důvodem pro koupi certifikace, ale například chuť nebo cena. Z šetření ale taktéž vyplynulo, že témata jako životní prostředí, dobré pracovní podmínky, zákaz dětské práce a další, nejsou lidem lhostejná, tudíž při snaze řetězců a dalších organizací o zvýšení povědomí je šance na úspěch.
Povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
WEINZETTELOVÁ, Nikola
Práce se zabývá identifikací znalostí a povědomím o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je identifikace znalostí v oblasti spravedlivého obchodování a navrhnutí opatření pro zvýšení povědomí o Fairtrade mezi studenty a zaměstnanci. Praktická část práce se zabývá provedením marketingového výzkumu mezi studenty a zaměstnanci fakulty a následnou analýzou dat z dotazníkového šetření, která tvoří podklad pro vyhodnocení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení, která by po zavedení mohla pomoci zvýšit povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě.
Povědomí o Fairtade mezi spotřebiteli
SEMIRÁDOVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá zjištěním úrovně povědomí spotřebitelů o Fairtrade. Zkoumá různé aspekty problematiky, která je ohledně Fairtrade vnímána jakož jsou například historie a principy, které jsou s daným tématem spojovány a měly by být dodržovány. Hlavním cílem práce bylo zjistit stupeň znalosti dané oblasti a vytvořit návrhy vedoucí k jejímu zvýšení. Výzkum je založen na dotazníkovém šetření, kdy respondenti vyplňují dotazník online formou. Výsledná data byla zpracována pomocí aplikace Microsoft Excel a prezentována prostřednictvím grafů. Určené hypotézy jsou ověřeny pomocí Pearsonová chí-kvadrát testu a následně došlo k přijetí či zamítnutí jejich obsahu. Závěrem jsou navržena řešení, jak povědomí o dané problematice zvýšit. Hlavním návrhem je uspořádání sportovní akce s Fairtradovou tematikou pro všechny věkové kategorie.
Programová podpora pro Fair Trade
Krivosudský, Juraj ; Stryka, Lukáš (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Práce vznikla jako programová podpora pro nevládní neziskovou společnost Společnost pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání. Klade si za cíl položit základy informačního systému, který bude schopný integrovat a usnadňovat činnost této organizace. V aktuální verzi se jedná zejména o skladové hospodářství sjednocující management zboží na několika pobočkách a synchronizaci účetních položek pro potřeby účetnictví. Je zde uvedeno několik modulárních prvků, které umožní ulehčit další rozšíření a vývoj systému. Systém je postaven na technologiích PHP a MySQL s doplňkovou funkcionalitou JavaScriptu, která je však v zájmu co nejširší kompatibility minimalizována a pokud možno nahrazována alternativními řešeními.
Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny
Skýbová, Tereza
Skýbová, T. Významné aspekty udržitelné kávy a doporučení pro kavárny. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro kavárny, která povedou k rozšíření povědomí a prodejnosti udržitelné kávy. Literární rešerše představí kávu jako komoditu, udržitelnou produkci kávy a jednotlivé organizace, které udržitelný přístup ke kávě podporují. Zjištěné informace budou následně využity ve výsledkové části. V té bude nejprve zanalyzované kavárenské odvětví. Hlavní výzkum práce se skládá z polostrukturovaných rozhovorů, které jsou doplněny dotazníkovým šetřením. Na závěr budou navržena různá doporučení, které podpoří povědomí udržitelné kávy a její prodejnost. Tyto doporučení budou finančně podložená.
Povědomí o Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
VAČKÁŘ, Tomáš
Práce se zaměřuje na identifikaci znalostí a povědomí o Fairtradu mezi studenty a zaměstnanci Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity, kdy Fairtrade podporuje výrobce a pěstitele z nejchudších zemí světa především pomocí vyšších výkupních cen, dlouhodobých kontraktů a celkově dobrých pracovních podmínek. Cílem práce je získat informace od respondentů, ať již v obecné rovině nebo ve spojení s Ekonomickou fakultou, která je první Fairtradovou fakultou v České republice, a následně poskytnout návrhy a doporučení, které by mohly vést ke zvýšení informovanosti o Fairtradu na akademické půdě, a tak i určitým způsobem podpořit producenty z rozvojových zemí
Povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli
KOZOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zaměřuje na povědomí o Fairtrade mezi spotřebiteli. V teoretické části je popsaná definice, principy, standardy, značka, historie a další důležité informace zabývající se Fairtradem, dokonce i samotný spotřebitel. V bakalářské práci bylo důležité vysvětlit marketingový výzkum, který je aplikován v praktická části. Pomocí dotazníkového šetření jsou v druhé části bakalářské práce zpracovány získané výsledky a vyhodnoceny čtyři sestavené hypotézy, které byly stanoveny na základě zjištěných informací. Dotazník byl sestaven z 12 otázek, který měl povinné i nepovinné odpovědi. Závěrem práce jsou navrhnuta různá doporučení, jak by se povědomí o Fairtrade mohlo více a lépe rozšířit mezi spotřebiteli.
Povědomí o fairtradových produktech ve vybraném řetězci
STRAKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá fairtradovými produkty v konkrétním obchodním řetězci. Hlavním cílem je průzkum o povědomí fairtradových produktech v maloobchodním řetězci Kaufland. Práce pojednává o důležitosti významu konceptu Fairtrade, rozpoznáváním fairtradových produktů a o důvodech rozšíření mezi povědomí spotřebitelů. Dále je zaměřena na marketingový výzkum. Data jsou získána prostřednictví dotazníkového šetření, které odhaluje chování nakupujících faitradové výrobky v maloobchodním řetězci Kaufland. Na základě výsledků jsou navržena případná doporučení, jak produkty zviditelnit a zvýšit povědomí mezi spotřebiteli.
Povědomí o Fairtrade na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích
BARTOŠ, Matěj
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké povědomí mají zaměstnanci a studenti Jihočeské univerzity o Fairtrade prostřednictvím marketingového výzkumu, respektive metodou on-line dotazníkového šetření. Dotazník byl vyplněn studenty a zaměstnanci s cílem analyzovat historii Fair Trade, problémy Fair Trade, fairtradové produkty, hlavní Fairtradové organizace a proces certifikace Fairtrade. Výsledky výzkumu mohou motivovat studenty a zaměstnance k nákupu fairtradových produktů a tím alespoň trochu přispět rozvojovým zemím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.