Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.
Využití ekonaratologie v praxi
Kandriková, Anna ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
V osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávění
Faktory změny postojů k ekologickým tématům jako východisko pro ekologickou výchovu
Kotěra, Jan ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá tématem změny postojů k ekologickým problémům. Hledá faktory, které změnu postoje ovlivňují a porovnává jejich důležitost. S ohledem na jednotlivé faktory pak navrhuje, jak na změnu postojů efektivněji působit. V teoretické části práce podává základní přehled o ekologické výchově a osvětě. Sleduje její vývoj v České republice i v zahraničí a popisuje její současné cíle, témata a formy. Dále se věnuje tomu, jak dnešní česká veřejnost vnímá ekologické problémy. Klíčová kapitola práce pojednává o postojích. Popisuje, jak vznikají, jejich strukturu a základní funkce a především za jakých okolností se mohou měnit. S pomocí odborné literatury definuje osm základních faktorů, které na změnu postoje působí, a nachází příklady z ekologické výchovy a osvěty. V závěru teoretické části nabízí doporučení, na jaké nástroje se při snaze o změnu postojů zaměřit. Praktická část přináší výzkum mezi pracovníky vybraných ekocenter. Zjišťuje, jak pracují s problematikou změny postojů a zda využívají zpětnou vazbu od svých klientů. Především však využívá zkušeností pracovníků k nalezení nejdůležitějších faktorů změny postojů. Závěr práce porovnává poznatky teoretické a praktické části. Zároveň navrhuje, jak využít tři nejdůležitější faktory změny postoje v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.