|
Specifika obchodování B2B v podmínkách ČR
Remsha, Siarhei ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Daná práce je věnovaná problematice obchodování na českém B2B trhu. Základním cílem je vymezení jednotlivých článků B2B podnikání, jejích analýza a porovnání vývoje v ČR se zbytkem světa. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly práce umožňuji logickou analýzu tématu a dosažení stanovených cílů. První kapitola uvádí analýzu historického vývoje ICT, informačních a komunikačních systémů a jejích implementaci v procesech podnikání. Daná kapitola nás rovněž seznámí s nejdůležitějšími pojmy a souvislostmi B2B obchodování. Druhá kapitola obsahuje popis a analýzu elektronických tržišť, jako nejvýznamnějšího nástroje B2B obchodování. Zvláštní pozornost je věnovaná principům fungování, typologií a modelům B2B trhů. Důležitou součásti této kapitoly je analýza překážek rozvoje B2B trhů a vstupu nových firem do B2B obchodování. V poslední kapitole je obsažená charakteristika českého B2B prostředí, jeho vývoj, překážky rozvoje, legislativní rámec. Daná kapitola nás taky seznámí s nejvýznamnějšími českými B2B portály, uvede jejich analýzu. Ve třetí kapitole se taky dozvíme o národních a celoevropských programech podporujících rozvoj B2B obchodování a konkurenceschopnost firem v dané oblasti. V závěru práce zhodnotíme dosažení postavených cílů a uvedeme závěrečné hodnocení problematiky. Přínosem práce je detailní analýza B2B obchodování obecně a v podmínkách ČR, vymezení vývojových trendů a překážek rozvoje.
|
|
Teorie transakčních nákladů
Braunová, Jitka ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá teorií transakčních nákladů, jak ji definoval jejich objevitel Ronald H. Coase a další pokračovatel myšlenky Oliver E. Williamson. Analyzuje Coaseův teorém po teoretické stránce, shrnuje typické příklady, které vysvětlují jejich vznik a existenci. Dále práce rozvíjí možnost tuto teorii aplikovat na praktické příklady, se kterými se potkávají běžní zákazníci a jak znalost teorie transakčních nákladů může pomoci manažerskému rozhodování ohledně marketingové strategie podniku a tvorbě cen.
|
|
Aktuální trendy spotřebitelského chování
Mynařík, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.
|
|
Elektronická tržiště
TALAFOUSOVÁ, Jana
Tato diplomová práce popisuje principy fungování elektronických a internetových tržišť. Pro zanalyzování stavu využívání elektronických a internetových tržišť bylo provedeno dotazování se samotnými tržišti a společností, která je členem internetového tržiště. Návrh, zda obchodovat přes tato tržiště je zpracován na konkrétní společnost, která doposud toto obchodování nevyužívá.
|