Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektrokola
Rynda, Vít ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem elektromobility, konkrétně pohonným traktem elektrokol, popřípadě lehokol. Práce je zaměřena na nejpodstatnější části trakční soustavy, kterými jsou akumulátor a elektromotor. Zahrnuje rozbor jednotlivých koncepcí vzájemného uspořádání zdroje elektrické energie a elektromotoru aktuálně používaných elektrokol. Dále obsahuje popis a charakteristické vlastnosti akumulátorů, od minulých až po současné zástupce. Obsahuje také stručný popis používaných druhů elektromotorů. Praktická část zahrnuje práci se softwarem určeným pro úpravu a konfiguraci řídích jednotek elektrických dopravních prostředků s centrálním elektromotorem. Je provedeno několik nastavení řídící jednotky, kde každé z nich nabízí upravené limity výkonu motoru, úrovně asistence a chování při jízdě. Jednotlivá nastavení jsou otestována za stejných specifických podmínek a vzájemně porovnána. V závěru je navrženo možné ideální řešení v podobě nastavení hodnot ovládací jednotky pro zkoumaná kritéria.
Semiaktivně řízený magnetoreologický tlumič vidlice elektromotorky
Blahuta, Jiří ; Vimmr, Jan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Současně používané pasivní tlumiče, které fungují na bázi disipace energie pomocí olejové náplně, umožňují pouze omezené nastavení tlumící síly, které je potřeba nastavit před jízdou. Konstrukčně jsou pasivní tlumiče na svém vrcholu a další posun v komfortu jízdy se neočekává. Zde mají potenciál magnetoreologické tlumiče, které se semiaktivním řízením zvyšují komfort jízdy a zlepšují jízdní vlastnosti. Lepších výkonů dosahují díky rychlé změně tlumící síly, kterou pak lze řídit téměř okamžitě podle aktuálních jízdních podmínek. MR tlumiče se již úspěšně využívají v automotive, zatím se však komerčně neprosadily v segmentu cyklistiky. Hlavním důvodem je jejich vysoká hmotnost oproti současným pasivním tlumičům. Cílem této práce je návrh konstrukce lehkého a rychlého MR tlumiče pro vidlici elektromotorky Kuberg. Pro úspěch produktu je potřeba minimalizovat hmotnost návrhu. Pro správnou funkci tlumiče se semiaktivním řízením, je nutné dosáhnout rychlé časové odezvy tlumící síly, která je nejvíce ovlivněná vznikem vířivých proudů v magnetickém obvodu. Dalším problémem je dosažení dostatečné tlumící síly v aktivovaném stavu, proto je potřeba použít vhodný predikční model. Konstrukci tlumiče je také potřeba vyřešit tak, aby se vmístila do omezeného prostoru dané vidlice a tlumič musí být také osazen senzorikou. Výsledkem této práce jsou návrhy dvou generací MR tlumiče a vyrobený funkční vzorek. MR tlumič I. generace sloužil pro testování a verifikaci modelu. MR tlumič II. generace je pak výsledný návrh se sníženou hmotností. Hmotnost tlumiče II. generace je vyšší jen o 19 % oproti původnímu pasivnímu tlumiči. Celková hmotnost MR tlumiče je 1,6 kg. Nový MR tlumič zachovává původní rozměry a zdvih a má integrovanou senzoriku v konstrukci. Navržený MR tlumič má potenciál prosadit se v segmentu elektrocyklistiky a v dalších elektrických jednostopých vozidlech, kde je jeho implementace nejvýhodnější. Možnost jeho nasazení je však i v běžných horských kolech. Spolu se semiaktivní řídící jednotkou umožňuje dosáhnout lepšího komfortu jízdy a lepších jízdních vlastností.
Jízdní kolo pro seniory a městský provoz
Pykal, Vojtěch ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jízdních kol pro seniory a městský provoz se zřetelem na přídavný elektrický pohon. Úvodní část se zabývá vlivem pohybu na lidské zdraví. Dále vývojovou a technickou analýzou jízdních kol. Následuje komplexní rozbor elektrokol a nastínění ideálního elektrokola pro seniory. V závěru je vlastní zhodnocení této problematiky.
Design horského elektrokola
Zháňalová, Barbora ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je design horského elektrokola typu pedelec. Design elektrokola je navržen s ohledem na cílovou skupinu, jenž je tvořena především rekreačními sportovci a s ohledem na umístění motoru SHIMANO ve středovém složení kola.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Vorel, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.
Jízdní kolo pro seniory a městský provoz
Pykal, Vojtěch ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jízdních kol pro seniory a městský provoz se zřetelem na přídavný elektrický pohon. Úvodní část se zabývá vlivem pohybu na lidské zdraví. Dále vývojovou a technickou analýzou jízdních kol. Následuje komplexní rozbor elektrokol a nastínění ideálního elektrokola pro seniory. V závěru je vlastní zhodnocení této problematiky.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.
Design horského elektrokola
Zháňalová, Barbora ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je design horského elektrokola typu pedelec. Design elektrokola je navržen s ohledem na cílovou skupinu, jenž je tvořena především rekreačními sportovci a s ohledem na umístění motoru SHIMANO ve středovém složení kola.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Vorel, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.