|
Blanokřídlí jako modelová skupina pro environmentální výchovu v mateřské škole
SUDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole, a to zejména hmyzem blanokřídlým. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se v mateřských školách pracuje s tématy souvisejícími s blanokřídlým hmyzem, a zda a jak může být řád blanokřídlý využit v environmentální výchově. Na základě těchto zjištění bude vypracován program pro žáky mateřských škol, který je blíže s blanokřídlým hmyzem seznámí a dále bude ověřena a diskutována účinnost tohoto programu.
|
| |
|
Vzdělávání učitelů mateřských škol
Baierová, Dominika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza současné vzdělávací nabídky pro učitele mateřských škol a zjištění jejího přínosu pro pedagogickou profesi. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých se odráží základní pojmy, legislativa, formy vzdělávání učitelů, historický pohled na proměny ve vzdělávání učitelů v České republice a také krátké seznámení se situací v zahraničí. Výzkumná část je realizována strukturovanými rozhovory s odborníky v pedagogické profesi a dotazníkovým šetřením mezi pedagogy a rodiči dětí docházejících do předškolního zařízení. V samotném závěru jsou reflektovány vzdělávací nabídky a zhodnocení jejich přínosu pedagogické veřejnosti. Klíčová slova Mateřská škola, vzdělávání učitelů, nabídka vzdělávání, kvalifikace.
|
|
Využití vycházek do okolí mateřské školy v environmentální výchově.
EYBLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití bezprostředního okolí mateřské školy Lhenice k realizaci environmentální výchovy a jejím propojením s dalšími výchovnými a vzdělávacími cíli předškolního období. Teoretická část definuje environmentální výchovu, uvádí její potenciál v naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, zabývá se specifiky environmentální výchovy v předškolním věku. Praktická část práce předkládá výsledky průzkumu okolí mateřské školy ve formě navržených tras vycházek a s nimi spojené vzdělávací nabídky.
|
| |