Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační strategie Knižního klubu
Adamcová, Kateřina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií nakladatelství Knižní klub od založení v roce 1992 až do konce roku 2013. Knižní klub patří mezi nakladatelství, které převážně v devadesátých letech formovalo svým obchodním modelem českou knižní kulturu. Až do nedávna bylo součástí světového mediálního koncernu Bertelsmann, který po celém světě provozoval knižní kluby už od začátku padesátých let minulého století. Do České republiky vstoupil krátce po revoluci a přinesl celou řadu doposud zakázaných titulů. Ediční politika představovala směs kvalitní světové literatury a také celou řadu dobře prodejných knih, které kopírovaly aktuální čtenářské trendy. Vzhledem k tomuto faktu se v práci zaměřuji na historické pozadí a jeho ovlivňování ediční politiky. Následně se zaobírám vývojem knižního trhu v české společnosti po roce 1989. Na příkladu Knižního klubu, který prošel změnou od převážně distributorské společnosti až po plnohodnotné nakladatelství, zkoumám komunikační aktivity nakladatelství v širším socio-kulturním kontextu. Komunikační strategie byla sledovaná prostřednictvím klubových katalogů a médií. Vzhledem ke studiu na katedře Mediálních studií je součástí textu také mediální obraz ve společensko-kulturních přílohách Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva a kritickém měsíčníku Literární noviny,...
Komunikační strategie Knižního klubu
Adamcová, Kateřina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií nakladatelství Knižní klub od založení v roce 1992 až do konce roku 2013. Knižní klub patří mezi nakladatelství, které převážně v devadesátých letech formovalo svým obchodním modelem českou knižní kulturu. Až do nedávna bylo součástí světového mediálního koncernu Bertelsmann, který po celém světě provozoval knižní kluby už od začátku padesátých let minulého století. Do České republiky vstoupil krátce po revoluci a přinesl celou řadu doposud zakázaných titulů. Ediční politika představovala směs kvalitní světové literatury a také celou řadu dobře prodejných knih, které kopírovaly aktuální čtenářské trendy. Vzhledem k tomuto faktu se v práci zaměřuji na historické pozadí a jeho ovlivňování ediční politiky. Následně se zaobírám vývojem knižního trhu v české společnosti po roce 1989. Na příkladu Knižního klubu, který prošel změnou od převážně distributorské společnosti až po plnohodnotné nakladatelství, zkoumám komunikační aktivity nakladatelství v širším socio-kulturním kontextu. Komunikační strategie byla sledovaná prostřednictvím klubových katalogů a médií. Vzhledem ke studiu na katedře Mediálních studií je součástí textu také mediální obraz ve společensko-kulturních přílohách Víkend Mladé fronty Dnes, Salon Práva a kritickém měsíčníku Literární noviny,...
Historie nakladatelství Kruh a jeho ediční politiky (kritická studie).
Adamcová, Kateřina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce Historie nakladatelství Kruh a jeho ediční politiky (kritická studie) se zabývá popisem královéhradeckého nakladatelství Kruh a zároveň kriticky analyzuje jeho ediční politiku. Práce se kromě Kruhu a jeho předchůdce Východočeského nakladatelství věnuje i nakladatelství Jiřího Chvojky, které působilo v Havlíčkově Brodě. S Kruhem je podnik spojen vzdáleně, ale je zajímavým objektem při komparaci regionálních nakladatelství. Ve východních Čechách tak existovala dvě nakladatelství, která vydávala regionální literaturu, svou činností přispívala ke komplexnosti celostátní literatury, jíž doplňovala. V práci je nastíněná historická postava Jiřího Chvojky a ediční politika nakladatelství. Zmíněné je i Krajském nakladatelství v Hradci Králové, které fungovalo pouhé dva roky, a to v časové rozmezí let 1950-1951. Již zde je ale možné sledovat pokus o vydávání regionální literatury. U jednotlivých nakladatelství je nastíněn jejich vznik, historický kontext a průřez ediční politikou. Pozornost je věnovaná regionalismu a jeho aplikování na východočeskou literaturu. Nakladatelství Kruh jsem zasadila do dobového kontextu a stejně tak na něho i pohlížela. V práci jsem použila empiricko-analytický přístup k problematice, který by měl vytvořit kritickou studii nakladatelství. Klíčová slova Východočeská...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.