Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Determinants of the Demand for Tax Haven Operations: Empirical Evidence from the Czech Republic
Burianová, Markéta ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Švarcová, Natálie (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou klíčových faktorů ovlivňujících poptávku českých firem po daňových rájích. Cílem je hlubší porozumění motivaci firem k užívání daňových rájů, a zda se tato motivace výrazně liší v závislosti na vybraném daňovém ráji. Diplomová práce podrobně analyzuje firemní data 15 530 českých firem z roku 2013 s cílem prozkoumat investiční chování těchto firem v daňových rájích. Pokud je nám známo, jedná se o první analýzu svého druhu zaměřenou na firmy České republiky. Výsledky potvrzují, že větší, ziskovější a více mezinárodní firmy jsou častějšími uživateli daňových rájů. Analýza také naznačuje pozitivní vztah mezi vyšší zadlužeností firmy a pravděpodobností podnikání v daňových rájích, což poukazuje na to, že české firmy používají dluhové financování jako metodu přesouvání zisků. Data překvapivě ukazují větší zájem o daňové ráje ze strany firem podnikajících ve službách než ze strany výrobních firem. Tento poznatek je v rozporu s předchozími studiemi, kde intenzivní výzkum a vývoj (R&D) byl důležitým indikátorem užívání daňových rájů. Navíc byla zjištěna výrazná heterogenita faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých daňových rájích, především se jednalo o sektorová specifika. Zatímco výrobní firmy v našem vzorku preferovaly Lucembursko a Švýcarsko, firmy podnikající ve...
Determinants of the Demand for Tax Haven Operations: Empirical Evidence from the Czech Republic
Burianová, Markéta ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Švarcová, Natálie (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou klíčových faktorů ovlivňujících poptávku českých firem po daňových rájích. Cílem je hlubší porozumění motivaci firem k užívání daňových rájů, a zda se tato motivace výrazně liší v závislosti na vybraném daňovém ráji. Diplomová práce podrobně analyzuje firemní data 15 530 českých firem z roku 2013 s cílem prozkoumat investiční chování těchto firem v daňových rájích. Pokud je nám známo, jedná se o první analýzu svého druhu zaměřenou na firmy České republiky. Výsledky potvrzují, že větší, ziskovější a více mezinárodní firmy jsou častějšími uživateli daňových rájů. Analýza také naznačuje pozitivní vztah mezi vyšší zadlužeností firmy a pravděpodobností podnikání v daňových rájích, což poukazuje na to, že české firmy používají dluhové financování jako metodu přesouvání zisků. Data překvapivě ukazují větší zájem o daňové ráje ze strany firem podnikajících ve službách než ze strany výrobních firem. Tento poznatek je v rozporu s předchozími studiemi, kde intenzivní výzkum a vývoj (R&D) byl důležitým indikátorem užívání daňových rájů. Navíc byla zjištěna výrazná heterogenita faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých daňových rájích, především se jednalo o sektorová specifika. Zatímco výrobní firmy v našem vzorku preferovaly Lucembursko a Švýcarsko, firmy podnikající ve...
Jak se liší determinanty poptávky po návštěvě letního kina od multikin?
Knittelová, Tereza ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Tato práce zkoumá determinanty poptávky po letním kině. Práce používá data o návštěvnosti Letního kina Širák z let 2010 - 2013. Prokazuje se, že cenová elasticita poptávky po návštěvnosti letního kina je zhruba jednotková, což znamená, že pozorovatel maximalizuje příjmy ze vstupného. Naopak multikina příjmy ze vstupného nemaximalizují a jejich cenová elasticita poptávky po návštěvnosti je neelastická. Není prokázáno, že návštěvníci letního kina se stejně jako návštěvníci multikin rozhodují podle žánru filmu. Návštěvníci všech kin upřednostňují české filmy před zahraničními. Návštěvnost letního kina je silně ovlivněna počasím.
Poptávka po službách lyžařských škol v Krkonoších
Čápová, Hana ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Nečadová, Marta (oponent)
Cílem práce je popsat a analyzovat hlavní determinanty poptávky po službách lyžařských škol v Krkonoších z hlediska mikroekonomického. V úvodu se věnuji popisu segmentu lyžařských škol z hlediska přispění k tvorbě HDP a podílu na spotřebě domácností. Dále byly stanoveny hypotézy, zakládající se na definovaných determinatech, které jsem ověřovala pomocí dotazníkového šetření provedeného v zimní sezóně v roce 2008/2009 mezi klienty lyžařské školy Ski Baron v Dolním Dvoře. Zmíněn je i výzkum zaměřený na návštěvnost Krkonoš. Dalším bodem je srovnání dvou lyžařských škol vzhledem ke klientele (SKOL MAX ve Špindlerově Mlýně a SKi Baron v Dolním Dvoře).
Poptávka a marketinové možnosti v badmintonu
Hnilicová, Eva ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Nečadová, Marta (oponent)
Cílem práce je zmapovat situaci poptávky po badmintonu v České republice a ověřit, zda má tato poptávka rostoucí či klesající tendenci. Dále se zamyslet nad tím, jaké prostředky by napomohly rozvoji poptávky po badmintonu. Určitou perspektivou do budoucna je rozvoj marketingových aktivit. Možnosti sportovního marketingu se pokouším prezentovat na praktickém příkladu společnosti SPORT INVEST Marketing, zastupující současného nejlepšího českého badmintonistu.
Poptávka po badmintonu
Hnilicová, Eva ; Janstová, Libuše (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce mapuje situaci poptávky po badmintonu v České republice a snaží se ověřit, zda má tato poptávka rostoucí či klesající tendenci. Zabývá se především faktory, které ovlivňují poptávku po statcích volného času a dále těmi, které by v budoucnu mohly pozitivně ovlivnit růst poptávky po badmintonu. Celá práce je postavena na výstupech z dotazníků, které posloužily jako zdroj praktických informací o poptávce jednotlivých badmintonistů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.