Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástup vysílání ČT:D očima pedagogických pracovníků a rodičů předškolních dětí
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
V srpnu 2013 začala v ČR vysílat nová televizní stanice ČT:D - veřejnoprávní dětský kanál. V této práci ČT:D představuji a stavím ho do kontrastu ke komerčním kanálům. Práce obsahuje souhrn dětských televizních stanic, které v době výzkumu konkurují ČT:D, ale také souhrn veřejnoprávních televizí, které vysílají v evropských zemích s důrazem na německou stanici KiKA a britské kanály CBBC a CBeebies. V rámci práce byl proveden výzkum, který pomocí hloubkových rozhovorů zkoumal názory rodičů předškolních dětí na toto nové dětské vysílání. Zajímavostí a přínosem jsou také rozhovory s učitelkou z mateřské školy a speciální pedagožkou, která se denně stará o hendikepované děti. Výzkum byl veden ve třech etapách a tak zaznamenává očekávání rodičů, jejich první dojmy i hodnocení jak konkrétních pořadů, tak dětského kanálu celkově. Pro vedení rozhovorů a jejich analýzu byly stanoveny tematické okruhy, práce se tedy při prezentaci rodičovských názorů zaměřuje na odlišnost ČT:D od komerčních kanálů a na vnímání jeho veřejnoprávnosti, také na jeho bezpečnost, využití webových stránek, negativa a doporučené změny, roli v rodině a souvislost s mediální výchovou, práce přináší i názory rodičů na konkrétní pořady s důrazem na nové formáty. Cílem bylo zaznamenat příchod nové a pro nás neobvyklé stanice do českého...
Děsivé dějiny - vzdělávací pořad televizního kanálu ČT:D
Chraščová, Veronika ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je především zjistit, zda je pořad Děsivé dějiny vhodný pro věkovou kategorii 8+, kterou uvádí tvůrci pořadu. Dále se zaměřuji na vliv a dopad seriálu na dětské diváky, zajímá mě vzdělávací přínos seriálu a zamýšlím se nad pozicí Děsivých dějin jako zábavně - vzdělávacího pořadu. V teoretické části práce jsem se zaměřila na charakteristiku dětského kanálu České televize ČT:D a knižní i seriálové edice Děsivé dějiny. Zmínila jsem také téma působení televize na dětského diváka. Hlavní pozornost věnuji empirické části práce. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí ve věku 8 - 12 let. Shromáždila jsem také názory pedagogických odborníků a rodičů dětí ve zkoumaném věku, které mají výsledek výzkumu podpořit nebo vyvrátit. Z výsledků vyplývá, že pořad je vhodný minimálně pro děti od 10 let věku. Pro pochopení souvislostí a maximální přínos pořadu je však ideální věk 12 let. Sledování seriálu v nižším věku může mít na děti spíše negativní vliv. I tak je ale vzdělávací přínos pořadu minimální. Jako ideální se v tomto případě jeví rodičovská mediace, která v kombinaci se seriálem může vést ke zvýšení zájmu o historii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.